Hoofdmenu

Fox Wars

Gestart door HPM, oktober 22, 2013, 20:05:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM


Voor de late opblijvers vanavond om half 12 op BBC 1: Fox Wars. Over vossen in de stad.
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/proginfo/2013/43/fox-wars.html
Herman van der Meer

Johan Helmus

Dank, die ga ik ff opnemen.  :blink:
Groeten, Johan Helmus

Rene Janssen

hè, balen. Gemist. Op youtube niet te vinden. Heeft iemand het (digitaal) opgenomen?


René
René Janssen

Rene Janssen

Norman kon mij helpen aan de uitzending. Echt een toffe documentaire met alle voor- en tegenstanders. Een beetje als Rotvos, alleen dan anders. Leuke docu!

René
René Janssen

HPM

Citaat van: Rene Janssen op oktober 23, 2013, 12:16:06 PM

hè, balen. Gemist. Op youtube niet te vinden. Heeft iemand het (digitaal) opgenomen?


Beetje laat maar ik kwam hem toevallig tegen
https://www.youtube.com/watch?v=EzwL9taEaOk
Herman van der Meer

jva

The never ending story... :-\
Jelle

HPM

Het mooiste moment vind ik als die ene vrouw, na al haar tirades tegen de vos, er achterkomt dat het geen vos is die altijd op haar grasveld poept, maar de kat van de buren.  Een vooroordeel aan gruzelementen.

Mooi ook die man die als hij geld zou hebben van zijn tuin een natuurreservaat zou maken en die 's nachts leefde om de vossen te voeren omdat hij overdag niet wist hoe hij de tijd moest doorkomen. Een mooi staaltje stadsecologie.
Herman van der Meer

jva

Citaat van: HPM op december 05, 2014, 22:40:17 PM
Het mooiste moment vind ik als die ene vrouw, na al haar tirades tegen de vos, er achterkomt dat het geen vos is die altijd op haar grasveld poept, maar de kat van de buren.  Een vooroordeel aan gruzelementen.

Mooi ook die man die als hij geld zou hebben van zijn tuin een natuurreservaat zou maken en die 's nachts leefde om de vossen te voeren omdat hij overdag niet wist hoe hij de tijd moest doorkomen. Een mooi staaltje stadsecologie.

Of beter nog...dezelfde vrouw in haar tuin in een tent met hengel..

Maar even alle gekheid op een stokje, ze hebben de situatie zelf veroorzaakt. Een situatie die zich, zoals het zich nu laat aanzien, niet zo makkelijk zal laten veranderen. Tuinen kunnen eventueel wel, zoals in het filmpje te zien, 'vos-proof' gemaakt worden. Afval goed opbergen en niet voeren helpt ook...(maar natuurlijk wel leuk een vos in de tuin...).

Overigens speelt dit ook (op kleinere schaal) in Nederland. Den Haag bijvoorbeeld kent ook stadvossen.
Jelle

HPM

Citaat van: jva op december 06, 2014, 12:05:00 PM
...
Overigens speelt dit ook (op kleinere schaal) in Nederland. Den Haag bijvoorbeeld kent ook stadvossen.

Het is niet mijn indruk dat er in Den Haag echt stadsvossen zitten.
Het lijkt toch vooral beperkt tot de groengebieden en tot enkele zwervers/doortrekkers.
Gezien de gebroken natuurlijk verspreiding vind ik het aantal waarnemingen in de stad zelfs nogal laag en het is de laatste jaren misschien wel afgenomen.
Herman van der Meer

lennartv

Verbaast mij enorm dat jagen met demper (of het uberhaupt hebben van een) in Engeland blijkbaar gewoon legaal is....
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

xerocomis

Citaat van: lennartv op december 16, 2014, 07:56:13 AM
Verbaast mij enorm dat jagen met demper (of het uberhaupt hebben van een) in Engeland blijkbaar gewoon legaal is....

Ik wou dat ze dat hier ook deden, schrik me rot als ze hier aan het jagen zijn. Iedereen klaagt over vuurwerkoverlast maar het knallen gaat het hele jaar door.
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

HPM

Citaat van: xerocomis op december 16, 2014, 08:15:13 AM
Citaat van: lennartv op december 16, 2014, 07:56:13 AM
Verbaast mij enorm dat jagen met demper (of het uberhaupt hebben van een) in Engeland blijkbaar gewoon legaal is....

Ik wou dat ze dat hier ook deden, schrik me rot als ze hier aan het jagen zijn. Iedereen klaagt over vuurwerkoverlast maar het knallen gaat het hele jaar door.

Dan woon je zeker in Amsterdam?
Herman van der Meer

Oenanthe

Citaat van: HPM op december 06, 2014, 12:20:11 PM
Citaat van: jva op december 06, 2014, 12:05:00 PM
...
Overigens speelt dit ook (op kleinere schaal) in Nederland. Den Haag bijvoorbeeld kent ook stadvossen.

Het is niet mijn indruk dat er in Den Haag echt stadsvossen zitten.
Het lijkt toch vooral beperkt tot de groengebieden en tot enkele zwervers/doortrekkers.
Gezien de gebroken natuurlijk verspreiding vind ik het aantal waarnemingen in de stad zelfs nogal laag en het is de laatste jaren misschien wel afgenomen.

Voor zover er onderzoek met gezenderde vossen is gedaan is daaruit bij mijn weten alleen naar voren gekomen dat vossen 's nachts de bebouwde kom (Wassenaar, Den Haag, Monster) ingaan en zich voor het weer dag wordt weer terugtrekken in het duin.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Citaat van: Oenanthe op december 16, 2014, 12:32:53 PM
Citaat van: HPM op december 06, 2014, 12:20:11 PM
Citaat van: jva op december 06, 2014, 12:05:00 PM
...
Overigens speelt dit ook (op kleinere schaal) in Nederland. Den Haag bijvoorbeeld kent ook stadvossen.

Het is niet mijn indruk dat er in Den Haag echt stadsvossen zitten.
Het lijkt toch vooral beperkt tot de groengebieden en tot enkele zwervers/doortrekkers.
Gezien de gebroken natuurlijk verspreiding vind ik het aantal waarnemingen in de stad zelfs nogal laag en het is de laatste jaren misschien wel afgenomen.

Voor zover er onderzoek met gezenderde vossen is gedaan is daaruit bij mijn weten alleen naar voren gekomen dat vossen 's nachts de bebouwde kom (Wassenaar, Den Haag, Monster) ingaan en zich voor het weer dag wordt weer terugtrekken in het duin.

Als ik mij goed herinner (rapport niet bij de hand) was er in het onderzoek van Jaap Mulder maar één paar (of exemplaar) dat buiten de duinen in Wassenaar woonde.
Herman van der Meer

HPM

Herman van der Meer