invoeren oude waarnemingen

Gestart door argusoog, oktober 25, 2013, 13:17:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Tot nu toe heb ik alleen vlinders ingevoerd via telmee, maar ik wil met terugwerkende kracht (vanaf 1 januari van dit jaar) ook planten gaan invoeren via wrn. Het gaat dan alleen over waarnemingen van (voor mij) meer opvallende en/of minder algemene soorten, die ik goed gedocumenteerd heb (foto, lokatie, aantal) en waarschijnlijk (na een paar jaar "oefenen'') ook wel goed gedetermineerd (soms met hulp van het forum). Mijn vraag is eigenlijk of het op deze manier invoeren van oudere waarnemingen ongebruikelijk is en of het misschien een probleem oplevert bij de behandeling en beoordeling ervan? Kan me tenminste voorstellen dat er even met de wenkbrauwen gefronst wordt als ik nu met een plantje van 15 maart jl. kom aanzetten...  :o
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Het maakt niet uit, ook al zijn ze tientallen jaren oud.
Herman van der Meer

argusoog

Ok bedankt, dan ga ik aan de slag!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

SlechtValk

Ik heb recent nog enkele waarnemingen van meerdere jaren terug ingevoerd (Humes Bladkoning in 2000 in Zwartewaal en Blauwstaart 2007 Amsterdamse Waterleidingduinen).

Het kan soms wel iets langer duren voor ze goedgekeurd worden, aangezien de meest recente waarnemingen (naar ik begreep) bovenin de te valideren lijst komen, maar ooit gebeurt het wel...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.