Opvallend

Gestart door jantine6, oktober 21, 2013, 10:41:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

jantine6

Na héél wat fotosites doorgekeken te hebben nog steeds niet de naam kunnen achterhalen. Wel een enkele afbeelding gevonden maar geen naam erbij.
Gezien in een park aan de noordkant van Ontario, Canada, aan de Highway 11 nabij Beardmore op 25-09-2013.
Volgens mij gewoon in de grond staand, helaas niet gekeken of er hout onderzat. :rolleyes:
Ik weet niet zeker of alle afbeeldingen (1 en 2) (3, 4 en 5) dezelfde soort betreft in verschillende stadia.
Wie weet de naam?
Gr, Jantine

xenion

Zoek eens op 'lobster mushroom'
Groeten,
Martin

jantine6

Martin, bedankt voor je reactie. Jammer dat ik niet geweten heb dat de "aangevallen" paddenstoel (vaak) wit is van oorsprong. In de eerste twee geplaatste foto's herken ik inderdaad de Lobster mushroom van de afbeeldingen onder deze naam. Het exemplaar op de andere drie opnames was behoorlijk groot, (groter dan een mannenhand) en er zijn geen duidelijke lamellen te zien. Vandaar ook mijn twijfel of het dezelfde soort is. Maar er staat ook dat de oorspronkelijke paddenstoel onherkenbaar kan worden dus zal het inderdaad in beide gevallen om de Lobster mushroom gaan. Fijn dat ik er een naam bij heb.
Gr, Jantine