Grote Torenvalk of de kleine Torenvalk

Gestart door 664Freedom, oktober 20, 2013, 22:25:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

664Freedom

Hallo natuur liefhebers  ;)

ik heb deze foto vandaag genomen van de Torenvalk (als ik het goed heb) de vraag is of dit de grote is of de kleine Torenvalk (zeldzaam)

http://waarneming.nl/waarneming/view/79831774

Roept u maar  :blink:
Joe Thomissen

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

J&L

Kleine torenvalk daar zijn in Nederland geen waarnemingen van bekend!

snwja3

Citaat van: J&L op november 05, 2013, 14:11:55 PM
Kleine torenvalk daar zijn in Nederland geen waarnemingen van bekend!
Toch wel  ;)  en hij zou zomaar de 1e (in dit geval de 2e) kunnen zijn!  O0
Wietze Janse

J&L



Jeroen Nagtegaal

Iemand die weet hoe het zit met het geval van Bergen? Op Dutchavifauna zie ik een balg met vleugels én losse vleugels. Twee exemplaren?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

J&L

Ja een dode...zat die vanuit Zuid Frankrijk voorop zijn gril en kwamen ze er pas in Bergen achter? ;)

frankneijts

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 12, 2013, 14:07:36 PM
Iemand die weet hoe het zit met het geval van Bergen? Op Dutchavifauna zie ik een balg met vleugels én losse vleugels. Twee exemplaren?

Dit tot dusverre enige NL geval betrof een jong (1e kj) wijfje dat levend maar verzwakt op 5 november 2000 werd gevonden door een onbekende wandelaar in de duinen van Bergen. Hij bracht de vogel naar het Vogelasiel in Bergen waar het diertje, ernstig vermagerd, nog dezelfde dag overleed. De ware ID werd pas bekend toen het asiel deze vogel (in de veronderstelling dat het een gewone TV was) + nog enkele andere dode TV half november naar de Wageningen Universiteit stuurde voor een onderzoek. Door medewerker W. v. Gestel werd het bewuste beestje toen gedetermineerd als Kleine TV. (Bron: DB 23, no. 1, blz. 61-63)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'