Waarneming.nl of waarnemingen.be of observado.org.

Gestart door JeroenBes, oktober 20, 2013, 20:29:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeroenBes

Hallo,
Vandaag met Deltasafari een boottocht over de Noordzee gemaakt en daar een hoop leuke soorten gezien.
Nu heb ik onderweg diverse soorten met obsmapp ingevoerd en geupload.
Maar nu ik thuis op de computer kijk zijn er diverse waarnemingen op de Belgische site (waarnemingen.be) terecht gekomen en zelfs ook twee op Engels grondgebied. (observado.org.)
Ik denk dat hier en daar het gps systeem gehaperd heeft.

Nu het probleem : Hoe kan ik nu een waarneming die op observado.org en of waarnemingen.be staat wijzigen naar Nederlands gebied.
Ik heb het geprobeerd maar dit lukt niet !!!

Hulp gewenst .

Dank u
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Douwe van der Ploeg

Dit hoort toch zo? Je waarnemingen zijn gedaan buiten de grenzen van Nederland (op de Noordzee), en dus komen ze op de andere sites terecht..
Douwe van der Ploeg

JeroenBes

Citaat van: Douwe van der Ploeg op oktober 20, 2013, 20:46:34 PM
Dit hoort toch zo? Je waarnemingen zijn gedaan buiten de grenzen van Nederland (op de Noordzee), en dus komen ze op de andere sites terecht..

Citaat van: JeroenBes op oktober 20, 2013, 20:29:14 PM
Ik denk dat hier en daar het gps systeem gehaperd heeft.

Door de hapering in het GPS zijn de waarnemingen op de verkeerde (buitenlandse sites) terecht gekomen.
Mijn vraag is hoe krijg ik deze buitenlandse (waarnemingen.be/observado.org) waarnemingen nu op de Nederlandse waarneming.nl 
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

HPM

Als de coordinaten fout zijn gewoon de pijlen handmatig op de juiste plek zetten
Herman van der Meer

JeroenBes

Citaat van: HPM op oktober 20, 2013, 21:03:49 PM
Als de coordinaten fout zijn gewoon de pijlen handmatig op de juiste plek zetten

Heb ik geprobeerd!
Ik open bijvoorbeeld een waarneming op observado.org, druk op wijzig waarneming, verschuif de pijl naar NL grondgebied.
Maar dan gebeurt er verders gewoon niets.
Hij blijft op observado.org staan.
Vreemd.
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

hiskodevries

Het is niet mogelijk om waarnemingen van site te switchen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Datura

Dus zit er in dit soort grensgevallen niets anders op dan de soorten handmatig opnieuw in te voeren op de goede site (en te verwijderen op de andere site).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 20, 2013, 21:36:48 PM

Het is niet mogelijk om waarnemingen van site te switchen

Maar ze worden bij het invoeren via één systeem kennelijk wel over verschillende sites verdeeld. Vreemd.
Herman van der Meer

JeroenBes

OK allen,
bedankt voor de verdere uitleg.

Dus er zit niks anders op dan waarnemingen van waarnemingen.be en observado.org. te verwijderen en dus handmatig op waarneming.nl in te voeren.
Blijft vreemd. !!
Maar ja dan maar weer terug naar pen en notitieboekje geloof ik , en thuis handmatig invoeren.  :-[

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

hiskodevries

Citaat van: HPM op oktober 21, 2013, 11:48:47 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 20, 2013, 21:36:48 PM

Het is niet mogelijk om waarnemingen van site te switchen

Maar ze worden bij het invoeren via één systeem kennelijk wel over verschillende sites verdeeld. Vreemd.
welk systeem is dat Herman?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: JeroenBes op oktober 21, 2013, 19:56:37 PM
OK allen,
bedankt voor de verdere uitleg.

Dus er zit niks anders op dan waarnemingen van waarnemingen.be en observado.org. te verwijderen en dus handmatig op waarneming.nl in te voeren.
Blijft vreemd. !!
Maar ja dan maar weer terug naar pen en notitieboekje geloof ik , en thuis handmatig invoeren.  :-[
Jeroen zorgen dat het mobiele programma een goede gps fix heeft dan gaat het goed
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JeroenBes

Citaat van: hiskodevries op oktober 21, 2013, 20:21:10 PM
Citaat van: JeroenBes op oktober 21, 2013, 19:56:37 PM
OK allen,
bedankt voor de verdere uitleg.

Dus er zit niks anders op dan waarnemingen van waarnemingen.be en observado.org. te verwijderen en dus handmatig op waarneming.nl in te voeren.
Blijft vreemd. !!
Maar ja dan maar weer terug naar pen en notitieboekje geloof ik , en thuis handmatig invoeren.  :-[
Jeroen zorgen dat het mobiele programma een goede gps fix heeft dan gaat het goed

Helemaal mee eens Hisko !
Ik had voordat ik t thuis uploadde ook even kunnen kijken of alle waarnemingen wel met de juiste gps-coordinaten waren.
Scheelt nu een hoop extra werk.
Weer wat geleerd !!  :duim:
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 21, 2013, 20:19:53 PM
Citaat van: HPM op oktober 21, 2013, 11:48:47 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 20, 2013, 21:36:48 PM

Het is niet mogelijk om waarnemingen van site te switchen

Maar ze worden bij het invoeren via één systeem kennelijk wel over verschillende sites verdeeld. Vreemd.
welk systeem is dat Herman?

Dat waarmee Jeroen invoerde.
Herman van der Meer

hiskodevries

herman, zo`n mobiele app weet niet op welke site een waarneming thuis hoort. dat wordt bij uploaden bepaald aan de hand van de coordinaten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 22, 2013, 08:29:07 AM

herman, zo`n mobiele app weet niet op welke site een waarneming thuis hoort. dat wordt bij uploaden bepaald aan de hand van de coordinaten.

En dat kan dus niet als de cooordinaten worden veranderd. Ik begrijp het. Dan zou het record van de ene site moeten worden verwijderd en op de juiste site moeten worden aangemaakt.
Herman van der Meer