Welk zoogdier is dit in Duitsland?

Gestart door asanders, oktober 20, 2013, 19:28:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

asanders

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/79765411
Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2013-10-18 BRD - Kellerwald-Edersee NP
Foto's:


bij voorbaat dank Angela Sanders

Rob Koelman

Niet echt iets met zekerheid van te zeggen. Mogelijke kandidaten: vos, hond, das...

Als het op een parkeerplaats was is Homo sapiens ook nog mogelijk...  ;D


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

asanders

Haha die Homosapiens is een goeie.

Nee het was midden op een pad wat door het bos liep. Er zouden daar ook wilde katten qua formaat van een hond rond lopen. Vroeg mij af of deze uitwerpselen daarvan zouden kunnen zijn.

Mvg,

Angela Sanders

Rob Koelman

Citaat van: asanders op oktober 20, 2013, 20:13:03 PMEr zouden daar ook wilde katten qua formaat van een hond rond lopen

Jagerspraatjes...

Maak er sowieso geen kattenkeutels van.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Tamme katten begraven hun uitwerpselen altijd. Naar verluidt een veiligheidsmaatregel die er door domesticatie niet uitgefokt is. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat een wilde kat zijn uitwerpselen zo opzichtig achterlaat?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

belle

Citaat van: Oenanthe op oktober 21, 2013, 14:06:15 PM
Tamme katten begraven hun uitwerpselen altijd. Naar verluidt een veiligheidsmaatregel die er door domesticatie niet uitgefokt is. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat een wilde kat zijn uitwerpselen zo opzichtig achterlaat?

Nou, dan zijn die van mij een uitzondering. Het zijn buitenkatten, halftam, die wel regelmatig gevoerd worden. Op onze leemgrond (met veel grind) is het niet eenvoudig om uitwerpselen te begraven, dus doen ze dat niet. Ligt geheel open en bloot in gras of op stenige/lemige bodem (niet zo prettig overigens, midden op onze graspaden, maar ja... ). Als we een hoop zand storten, dan begraven ze het weer wel trouwens.

Maar ik vind de uitwerpselen niet erg op kattenuitwerpselen lijken.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Oenanthe

Op de boerderij waar ik jarenlang gewerkt heb, op kleigrond in west Nederland, liepen altijd enkele katten min of meer los op het erf en heb ik nooit één drol van ze gevonden. Van de ook loslopende hond kan ik dat niet zeggen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

belle

Citaat van: Oenanthe op oktober 21, 2013, 15:04:40 PM
Op de boerderij waar ik jarenlang gewerkt heb, op kleigrond in west Nederland, liepen altijd enkele katten min of meer los op het erf en heb ik nooit één drol van ze gevonden. Van de ook loslopende hond kan ik dat niet zeggen.

Het spreekwoord: "de uitzondering bevestigt de regel" is bij ons dan mooi van toepassing  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Rob Koelman

#8
Katten begraven niet altijd hun keutels.

Op Texel vind je regelmatig kattenkeutels langs paden. Ook elders vind ik wel eens kattenkeutels, maar minder frequent. Het gaat bij deze keutels meest waarschijnlijk markeringen van territoria. De kattenkeutels op Texel worden regelmatig verward met die van vossen, een soort die echter niet op het eiland voorkomt.


Rob koelman
Zoogdiervereniging

Met vriendelijke groet, Rob