Hoofdmenu

huismuis buiten?

Gestart door jfbouwmeester, oktober 20, 2013, 12:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

jfbouwmeester

 :(  Oh jé, deze zat vandaag in mijn buitenvolière. :-\  Daar was ik niet zo blij mee.  >:(  Eerst op de foto gezet en toen aan de andere kant van het huis losgelaten. Zij, ik vermoed dat het een vrouwtje is, rende naar de overkant waar zij gelijk werd opgepikt door een ekster ;D   Dus eksters zijn ook nog eens zeer nuttig :duim:

Goed na deze voorbeschouwing wilde ik graag weten welke soort muis het was. Ik denk, de huismuis, is dat juist?

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rob Koelman

Adulte huismuis.

Graag deze waarneming nog even invoeren. Betrouwbare waarnemingen van huismuizen zijn er minder dan je denkt. In best wel veel gevallen gaat het bij muizen in huis of in de tuin om bosmuizen i.p.v. huismuizen.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Rene Janssen

Dag Jan,


Een leuke foto van een huismuis. Is het je opgevallen dat die huismuis echt "trippelt" ipv "springt" zoals bosmuizen doen?



René
René Janssen

jfbouwmeester

Bedankt voor de reactie. Ik ga deze huismuis invoeren.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Maarte5n

Citaat van: jfbouwmeester op oktober 20, 2013, 12:33:45 PM
:(  Oh jé, deze zat vandaag in mijn buitenvolière. :-\  Daar was ik niet zo blij mee.  >:(  Eerst op de foto gezet en toen aan de andere kant van het huis losgelaten. Zij, ik vermoed dat het een vrouwtje is, rende naar de overkant waar zij gelijk werd opgepikt door een ekster ;D   Dus eksters zijn ook nog eens zeer nuttig :duim:

Goed na deze voorbeschouwing wilde ik graag weten welke soort muis het was. Ik denk, de huismuis, is dat juist?

Jan Bouwmeester

En stel dat je weer een muis vangt, laat hem/haar niet aan andere kant van huis los want dan is die binnen 1 uurtje terug. ik zelf breng ze tot wel 1 km weg van huis toen ik ze bij de kippen in hok had.

Groet Maarten
Maarten vd Berg

jfbouwmeester

Maarten,
Bedankt voor de tip :duim:
jfbOUWMEESTER