Hoofdmenu

4 kevers

Gestart door feel4nature, september 15, 2005, 11:16:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

feel4nature

hallo mensen,

ik heb hier 4 kevers die ik heel graag op naam zou willen hebben voor mijn natuur database. het zijn geen mooie nog gedetailleerde fotos, dus ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

en de laatste
natuurlijk met groet, Ali.

gea

Die eerste zou Carabus problematicus kunnen zijn .........zie deze link (8e foto)

http://www.habitas.org.uk/groundbeetles/th...p?genus=Carabus

Groeten,

Gea van Veen

laatvlieger

2 en 4 zijn mestkevers, weet alleen zo gauw niet welke soort maar misschien kun je dat zelf even opzoeken.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

feel4nature

zijn er verschillende soorten mestkevers dan?

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

heskee

hallo feel4nature

Misschien kan je de foto's beschrijven of aangeven waar ze gezien/gevonden zijn.
Ik zal je vervolgens de soort en naam geven. Ik verzamel zelf al vele jaren kevers en kom er wel uit denk ik. Van de keversoorten zijn er echter bijna 300.000 verschillende in diverse onderfamilies (ssp) dus vanzelfsprekend is het nooit en sommige soorten hebben minuscule verschillen waar een microscoop voor nodig is.

Je kan me ook mailen c.hesteren@wanadoo.nl

heskee

er zijn wereldwijd 340 soorten mestkevers. Die op de foto zijn met zekerheid geen mestkevers.

heskee

foto 1 Carabus problematicus  

heskee

foto 2 Geotrupidae / anoplotrupes stercorosus

heskee

foto 3 is niet goed genoeg te zien.  

heskee

foto 4 zou ik graag willen weten waar hij is gesignaleerd. Hij lijkt op een pimelia akidini, pimelia angulata, gnaptor spinimanus, etc. Details zijn niet duidelijk genoeg.

feel4nature

#13
hallo mensen,

ik heb ze alledrie in het drents-friese wald gevonden. dat is een gemengd bos, alleen heb ik nr drie op de heide gevonden. als jullie meer info wensen zoals de soort boom waar ze bij zaten moet ik jullie teleurstellen, dat weet ik namelijk niet meer (helemaal niet op gelet)

verder zou ik niet weten waar ik op zou moeten letten bij het fotograferen van insecten. ik ben meer van de flora dan van de fauna (of hoe je het dan ook noemt met insecten) ik wil er wel graag wat meer van weten, want ik schijn steeds vaker tegen deze diertjes aan te lopen....maar laten we het eerst maar wat simpel houden, want 300.000 verschillende ondersoorten gaat me toch wel iets te ver....
ik zou al blij zijn als ik de soorten een beetje uit elkaar kan houden.....ik kan bijvoorbeeld prima zien dat mijn kevers van elkaar verschillen, maar ik zou al blij zijn met een soortaanduiding per kever.

alvast bedankt ,

groeten, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

AvanderHeijden

#14
Heskee, een vriendelijk verzoek: je hebt zes (!!!) korte berichten achter elkaar geplaatst, waarvan de inhoud gemakkelijk gecombineerd kon worden. Alles in 1 bericht maakt het forum veel leesbaarder. Bvd!

Overigens zeg je dat er geen mestkevers op de foto staan maar mestkevers = Geotrupidae plus een deel van de Scarabaeidae als ik goed word ingelicht.