Hoofdmenu

Pffffffff........

Gestart door Anne Hueber †, oktober 10, 2013, 18:08:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †

Pffffff.....kreeg daarstraks de melding, dat ObsMapp automatisch was bijgewerkt naar 3.2.2.
De soortgroep libellen was foetsie en die had ik er toch echt in staan.
En voordat ik het voor elkaar kreeg, om die er weer in te zetten :rolleye:
De vorige versie was 2.15.1 en die was prima voor mij.
Al die toeters en bellen zijn aan mij niet besteed, die gebruik ik toch niet.....als ik maar gewoon  in het veld kan invoeren.
Dus was ik van plan het bij 2.15.1 te houden, maar de update naar 3.2.2 ging automatisch.
Kan ik de automatische update ook ergens uitzetten?
En kan ik 2.15.1 weer terugkrijgen, of is dat niet handig?


Alex Kwak

Met versie 3.x is heea onder de motorkap stevig verbeterd. Daarbij zijn de reeds gedownloadde soortgroepen gesneuveld, die zal je opnieuw moeten downloaden.
Waarnemingen zijn uiteraard bewaard gebleven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Ik heb maar 1 soortgroep gedownload en dat zijn libellen.
Wat onder de motorkap zit, is voor mij niet interessant......2.15.1 werkte uitstekend, meer heb ik niet nodig.
Blijft mijn vraag: is het mogelijk, om de automatische update ergens uit te zetten?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

Voor mij is het idd pffffff Hisko.....ik ben nu eenmaal van een andere generatie.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

...waardoor je geen updates, bugfixes enz enz meer krijgt. En dat allemaal omdat je één keer de libellen opnieuw moest downloaden.
[mompelt iets over kanonnen en muggen]
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Dacht, dat ik dat ook alleen voor ObsMapp kon uitzetten.
Maar alles werkt gelukkig nu weer.
Zal bij een nieuwe update dan ook wel alle toeters en bellen (die ik zelf niet gebruik) accepteren ;) ;D

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Anne, de update naar 3.0 heeft 96 reakties opgeleverd en dat was toch niet omdat die zo goed werkte.

hiskodevries

Waarvan Anne geen enkele last gehad zou hebben met een soortenlijst met 70 soorten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jvdlaan

Ik had er wel last van. Op Vlieland wilde ik een Kleine Vliegenvanger invoeren en toen moest ik - met de niet zo sterke verbinding aldaar - zeker een half uur wachten totdat alle paddestoelen, algen, nachtvlinders en nog wat dies meer zij waren gedownload. En het was niet de eerste keer dat na een update alles weer anders stond dan ik had ingesteld. Dus voor mij geen pfff, maar meer een &*!@^#*  ;D

Alex Kwak

Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 10:44:19 AM
Ik had er wel last van. Op Vlieland wilde ik een Kleine Vliegenvanger invoeren en toen moest ik - met de niet zo sterke verbinding aldaar - zeker een half uur wachten totdat alle paddestoelen, algen, nachtvlinders en nog wat dies meer zij waren gedownload.

Ik wist niet dat een Kleine Vliegenvanger een paddenstoel was... Oftewel, je had er toen toch voor kunnen kiezen om in eerste instantie alleen de vogels te downloaden?
Overigens, in twee jaar tijd is het niet nodig geweest bij alle updates om de soortenlijsten opnieuw te downloaden. Nu bij een vooraf aangekondigde major-update wel, en dan.... pffffffff inderdaad  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

faelyn

Ik heb een samsung tab 3 10.1 gekocht enkele maanden geleden.
Mijn tablet hou het op het moment een hele dag vol met obsmap(laatste versie) + GPS actief maar zonder internet actief.
En mijn spaarstand op, geen melodie en schermrotatie.

Langs mijn belgische kant, geen klachten over obsmaps.
Ik moest wel enkele aanpassingen doen met de nieuwe update.
Maar ik ben zeer blij met de versie.
Goeie werk Alex.

jvdlaan

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2013, 11:39:57 AM
Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 10:44:19 AM
Ik had er wel last van. Op Vlieland wilde ik een Kleine Vliegenvanger invoeren en toen moest ik - met de niet zo sterke verbinding aldaar - zeker een half uur wachten totdat alle paddestoelen, algen, nachtvlinders en nog wat dies meer zij waren gedownload.

Ik wist niet dat een Kleine Vliegenvanger een paddenstoel was... Oftewel, je had er toen toch voor kunnen kiezen om in eerste instantie alleen de vogels te downloaden?
Overigens, in twee jaar tijd is het niet nodig geweest bij alle updates om de soortenlijsten opnieuw te downloaden. Nu bij een vooraf aangekondigde major-update wel, en dan.... pffffffff inderdaad  :-\
Het was op dat moment een beetje...lastig. Ik had geen keuze, het was alles of niets downloaden. En ik wist niets van een vooraf aangekondigde major update. Ik liep op een waddeneiland met een matige internetverbinding.

Maar goed, als jullie kritiek niet zo goed kunnen velen, dan houd ik voortaan mijn mond wel. Ik begrijp ook heel goed dat het liefde-oud-papier is.

Alex Kwak

Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 12:46:32 PM
Maar goed, als jullie kritiek niet zo goed kunnen velen, dan houd ik voortaan mijn mond wel. Ik begrijp ook heel goed dat het liefde-oud-papier is.

Nee, dat is het niet. Kritiek is prima. Maar een weerwoord moet ook mogelijk zijn toch?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvdlaan

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2013, 13:31:46 PM
Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 12:46:32 PM
Maar goed, als jullie kritiek niet zo goed kunnen velen, dan houd ik voortaan mijn mond wel. Ik begrijp ook heel goed dat het liefde-oud-papier is.

Nee, dat is het niet. Kritiek is prima. Maar een weerwoord moet ook mogelijk zijn toch?
Tuurlijk geen probleem. En ga door met dit mooie product! En als ik weer 5000 paddestoelen moet downloaden op een cruciaal moment, dan tel ik wel tot 10  ;) .

Alex Kwak

Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 14:19:03 PM
Tuurlijk geen probleem. En ga door met dit mooie product! En als ik weer 5000 paddestoelen moet downloaden op een cruciaal moment, dan tel ik wel tot 10  ;) .

;D  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2013, 11:39:57 AM
Nu bij een vooraf aangekondigde major-update wel
Ik zit idd nog op 2.15 en ga pas over als er een week lang geen problemen zijn..
Wel handig, die vooraankondiging.