Wat is de stand t.o.v. vorig jaar? Pieter staat nu op 301, maar heeft de ransuil nog niet ingevoerd (ik neem aan dat hij die al wel heeft!?). Dat zou dan betekenen dat hij nu op 302 staat.
Als je voor 1 juni 300+ soorten hebt ben je lekker bezig

De meimaand valt qua bulk nogal tegen in mijn ogen. En de soorten die toch werden gezien waren lastig/niet twitchbaar (blonde ruiter, griel, grote grijze snip, terekruiter, witkeelkwik). Er valt nog naast de hiervoorgenoemde soorten heel veel te halen aan vrijwel jaarlijkse dwalers die we vaak in het voorjaar zien, maar ook allemaal in het najaar nog kunnen (citroenkwik, kleine klap, dougals, noordse nachtegaal, ralreiger, kortteenleeuwerik) En daarnaast zijn er nog genoeg najaarssoorten over die dit voorjaar nog niet twitchbaar waren (dwerggors, roodkeelpieper, bladkoning) En dan nog de wat hardere maar tegenwoordig toch vrij jaarlijkse soorten als bruine boszanger, raddes boszanger, woestijntapuit en aziatische roodborsttapuit. Dan nog wat zeesoortjes.
Als ze lekker doorgaan voorspel ik een eindstand van 340+ wetende dat ze het niet zo gek maken als vorig jaar.