Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

#450
Citaat van: renesmid op januari 01, 2014, 01:02:03 AM
Citaat van: FrankR op december 31, 2013, 21:45:58 PM
Citaat van: laatvlieger op december 31, 2013, 19:24:54 PM
Geweldig hoor! Gefeliciteerd Maartje en Pieter! Wat een bizar hoog aantal! Meer vogelsoorten in één jaar dan velen van ons in jaaaren vogelen hebben binnengehaald...

Wie pakt de handschoen volgend jaar op? Er zitten nu nog genoeg soorten!

Nou zeg dat wel. Is dit een activiteit om te laten sponsoren door een automerk? Het gaat om 75000 km per jaar. Het publiciteitsmes snijdt aan twee kanten: automerk <-> belangstelling voor vogelen.


Sponsoren? Als je zoveel vrije tijd hebt dan word je wel al gesponsord door ons allemaal denk ik dan. Maar proficiat met het behaalde resultaat.
Zow dat klinkt zuur.... Misschien moet je ff hun verhaal lezen, denk dat je je mening dan wel herziet....
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=876

Denk dat een sponsor deal heel erg moeilijk zou worden. Je kunt wel een minimum aantal soorten afspreken, maar wat als dat aantal überhaupt niet in Nederland te vinden is?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Wouter Puyk

Eventuele nieuwe uitdagers kunnen i.i.g. een vliegende start maken met nu zo'n 10 beoordeelsoorten "on offer" en dan kijken wat het jaar brengt.

ArjenDrost †

Citaat van: Wouter Puyk op januari 01, 2014, 17:09:50 PM
Eventuele nieuwe uitdagers kunnen i.i.g. een vliegende start maken met nu zo'n 10 beoordeelsoorten "on offer" en dan kijken wat het jaar brengt.
Old habitus die hard, kennelijk... Pieter zelf staat al weer op 106 soorten dit jaar...

Wouter Puyk

Citaat van: ArjenDrost op januari 01, 2014, 18:11:38 PM
Citaat van: Wouter Puyk op januari 01, 2014, 17:09:50 PM
Eventuele nieuwe uitdagers kunnen i.i.g. een vliegende start maken met nu zo'n 10 beoordeelsoorten "on offer" en dan kijken wat het jaar brengt.
Old habitus die hard, kennelijk... Pieter zelf staat al weer op 106 soorten dit jaar...

Dan hoeft er geen slot op dit topic :rolleye:

laatvlieger

Gisteren zijn er zo'n 200 (!) soorten waargenomen in Nederland! Waaronder enkele keiharde soorten. Als je een kans wilt hebben om Maartje en Pieters record te verslaan dan lijkt 2014 toch wel een heel goed begin te hebben!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

En Bonapartes strandloper en Swinhoes hangen misschien ook nog wel rond.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Rene Janssen

Zeg het maar, wordt het Pieter, Alwin of Toy die er dit jaar voor gaat/ gaan?!


http://waarneming.nl/ranks.php?jaar=2014&diergroep=1&prov=0&s%5B%5D=S
René Janssen

August

Deze drie doen elke 1 januari een delta rondje om zo veel mogelijk soorten te zien  . Als ze echt een jaarlijst record poging van plan waren geweest zouden ze al lang bij de harde soorten langs geweest zijn. Dus ga ik ervan uit dat ze dit jaar geen record poging gaan doen, dit hebben ze ook aangegeven trouwens, ps maar je weet nooit misschien komen ze van hun gedachte terug
August van Rijn

laatvlieger

Citaat van: August op januari 02, 2014, 11:46:45 AM
Deze drie doen elke 1 januari een delta rondje om zo veel mogelijk soorten te zien  . Als ze echt een jaarlijst record poging van plan waren geweest zouden ze al lang bij de harde soorten langs geweest zijn. Dus ga ik ervan uit dat ze dit jaar geen record poging gaan doen, dit hebben ze ook aangegeven trouwens, ps maar je weet nooit misschien komen ze van hun gedachte terug
Nou ja, inmiddels is Toy toch aardig lekker op weg!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Zullen we dit topic omdopen in jaarlijsten 2014 of een nieuw topic openen?
Toy is fanatiek eeuwige maandlijster dus voor januari kan hij nu veel ophalen. Zal inderdaad een mooi begin zijn.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Een nieuwe algemene lijstjes lijkt me handig
Link naar het algemene overzicht, en dan de links naar de lijsten van de beste 10 jaarlijsters in de startpost?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Bij deze http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=261621.0

Kunnen we hier nog napraten over de lijst van Pieter en Maartje,
Tevens in het nieuwe topic ook aandacht voor provinciejaarlijsters etc
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 12:20:35 PM
Citaat van: August op januari 02, 2014, 11:46:45 AM
Deze drie doen elke 1 januari een delta rondje om zo veel mogelijk soorten te zien  . Als ze echt een jaarlijst record poging van plan waren geweest zouden ze al lang bij de harde soorten langs geweest zijn. Dus ga ik ervan uit dat ze dit jaar geen record poging gaan doen, dit hebben ze ook aangegeven trouwens, ps maar je weet nooit misschien komen ze van hun gedachte terug
Nou ja, inmiddels is Toy toch aardig lekker op weg!
Zie Toy zijn Blog deze is van 1 januari 2013 http://www.globalbirding.com/index.php/nl/2012-07-22-15-38-45/dagtrips/240-big-day-2013
Dus hebben ze dit jaar hun Record verbroken met 109!
August van Rijn

Jacob Molenaar

Citaat van: August op januari 02, 2014, 13:48:57 PM
Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 12:20:35 PM
Citaat van: August op januari 02, 2014, 11:46:45 AM
Deze drie doen elke 1 januari een delta rondje om zo veel mogelijk soorten te zien  . Als ze echt een jaarlijst record poging van plan waren geweest zouden ze al lang bij de harde soorten langs geweest zijn. Dus ga ik ervan uit dat ze dit jaar geen record poging gaan doen, dit hebben ze ook aangegeven trouwens, ps maar je weet nooit misschien komen ze van hun gedachte terug
Nou ja, inmiddels is Toy toch aardig lekker op weg!
Zie Toy zijn Blog deze is van 1 januari 2013 http://www.globalbirding.com/index.php/nl/2012-07-22-15-38-45/dagtrips/240-big-day-2013
Dus hebben ze dit jaar hun Record verbroken met 109!
Er staat wel een foutje in: '2012 werd feestelijk afgesloten'
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

snwja3

Citaat van: Jacob Molenaar op januari 02, 2014, 13:57:00 PM
Citaat van: August op januari 02, 2014, 13:48:57 PM
Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 12:20:35 PM
Citaat van: August op januari 02, 2014, 11:46:45 AM
Deze drie doen elke 1 januari een delta rondje om zo veel mogelijk soorten te zien  . Als ze echt een jaarlijst record poging van plan waren geweest zouden ze al lang bij de harde soorten langs geweest zijn. Dus ga ik ervan uit dat ze dit jaar geen record poging gaan doen, dit hebben ze ook aangegeven trouwens, ps maar je weet nooit misschien komen ze van hun gedachte terug
Nou ja, inmiddels is Toy toch aardig lekker op weg!
Zie Toy zijn Blog deze is van 1 januari 2013 http://www.globalbirding.com/index.php/nl/2012-07-22-15-38-45/dagtrips/240-big-day-2013
Dus hebben ze dit jaar hun Record verbroken met 109!
Er staat wel een foutje in: '2012 werd feestelijk afgesloten'


Waarom is dat fout? Je zou ook kunnen concluderen dat zijn lange termijngeheugen, na het nuttigen van veel alcohol, nog steeds goed paraat was!  ;)
Wietze Janse

jeroenroelofsen

Het is een blog post van 1 januari 2013, dus het afsluiten van 2012, kan heel goed kloppen ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

laatvlieger

Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 08:32:15 AM
En Bonapartes strandloper en Swinhoes hangen misschien ook nog wel rond.
Die eerste is inderdaad inmiddels teruggevonden! Nou die ander nog!
En Toy is heel erg lekker bezig vandaag! Poeh!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

August

Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 16:14:12 PM
Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 08:32:15 AM
En Bonapartes strandloper en Swinhoes hangen misschien ook nog wel rond.
Die eerste is inderdaad inmiddels teruggevonden! Nou die ander nog!
En Toy is heel erg lekker bezig vandaag! Poeh!
Bij Toy moet je trouwens ook nog  er 1 bijtellen namelijk die ene die onder embargo staat ;)
August van Rijn

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Steven Wytema

Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 16:14:12 PM
Citaat van: laatvlieger op januari 02, 2014, 08:32:15 AM
En Bonapartes strandloper en Swinhoes hangen misschien ook nog wel rond.
Die eerste is inderdaad inmiddels teruggevonden! Nou die ander nog!

Daar ben ik het ook geheel mee eens.
Gisteren had ik de gelegenheid om er enkele uurtjes in te steken, en gelukkig nog wel een aantal mede-zoekers tegengekomen, maar niet veel.
Mijn overtuiging (ook gezien het aantal groepen mezen dat er nog zit) is dat de Swinhoes Boszanger nog gewoon in leven is, en in het bos rondzwerft.
Komend weekend Swinhoes-zoekactie? Dan laten we de Ivoormeeuwentelling even voor wat het is  :angel:
Steven Wytema


Folkert Jan

Ik ga zondagmorgen waarschijnlijk een poging voor de swinhoes doen, met nog een aantal mensen.

Btw: om te voorkomen dat nu 2 topic gaan lopen. Gaan we met zen allen verder onder dit topic en gaan we de naam veranderen of verder onder: Jaarlijsten 2014?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

August van Rijn

laatvlieger

Heeft iemand trouwens een overzicht van alle soorten die in 2013 zijn gezien/geclaimd?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Citaat van: laatvlieger op januari 03, 2014, 12:12:44 PM
Heeft iemand trouwens een overzicht van alle soorten die in 2013 zijn gezien/geclaimd?

In andere jaren had Jan van der Laan dit, maarja die doet niet meer mee hier...
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Dit is wat waarneming.nl er uit spuugt;
http://waarneming.nl/observed_specieslist.php?g=1&y=2013&exoot=0&approved=0
(op de homepage via soorten -> waargenomen soorten)

En je kunt ook nog kijken in het DBA jaarverslag;
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=899
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

#475
Daaruit even de volgende soorten gepakt, waarvan het de vraag is of ze zullen worden geaccepteerd vanwege gebrek aan bewijs of discussie omtrent determinatie en of status.

purperzwaluw
grijskopspecht
lachmeeuw
ringsnavelmeeuw
roodkeelstrandloper
jufferkraanvogel
giervalk
eleonora's valk
dwergarend
grote pijlstormvogel
dwergaalscholver
harlekijneend

Maar zelfs als je die er uit laat kom je alsnog op 374 verschillende soorten en dat is uit het hoofd volgens mij een record.
Meende dat 367 het voorgaande record was, maar ben dat bestand van Jan van der Laan bij een laptopcrash verloren.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bas vd Burg

En vergeet de bergfluiter van texel niet
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Folkert Jan

Citaat van: Bas vd Burg op januari 03, 2014, 13:28:10 PM
En vergeet de bergfluiter van texel niet

Blijft een bergfluiter spec en dus een waargenomen soort aangezien er geen andere bergfluiters zijn geweest.
Anders moeten we de roodborsttapuit ook schrappen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bas vd Burg

#478
Hoezo? Wat is er dan anders aan die bergfluiter in vergelijking met rode rotslijster? Stel dat bij rotslijster hybride niet is uit te sluiten (ik zeg stel hè) dan zou logisch gevolg kunnen zijn dat vogel aanvaard wordt als rotslijster spec. Immers we zijn het allemaal over eens dat het een rotslijster is (net als die bergfluiter). Dit zou dan betekenen dat de rotslijster dezelfde status als bergfluiter spec krijgt.....
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Folkert Jan

Citaat van: Bas vd Burg op januari 03, 2014, 14:08:57 PM
Hoezo? Wat is er dan anders aan die bergfluiter in vergelijking met rode rotslijster? Stel dat bij rotslijster hybride niet is uit te sluiten (ik zeg stel hè) dan zou logisch gevolg kunnen zijn dat vogel aanvaard wordt als rotslijster spec. Immers we zijn het allemaal over eens dat het een rotslijster is (net als die bergfluiter). Dit zou dan betekenen dat de rotslijster dezelfde status als bergfluiter spec krijgt.....

Point taken! Rode rots zelfde als bergfluiter en roodborsttapuit
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013