Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Heb net van Pieter begrepen dat hij 353 als voorlopige eindlijst houdt. De Ruigpootuil, rode Rotslijster en Bergfluiter houd hij op de reservelijst tot het CDNA hier een uitspraak over gedaan heeft. Vandaag heeft hij sneeuwuil op Texel geprobeerd maar helaas.
August van Rijn

Ben Wielstra

Is er twijfel over een Ruigpootuil determinatie?

Phil

Hopelijk blijven ze vanacht op Texel en tikken ze nog een Kleine Alk in en erna (of ervoor) een Sneeuwuil. Wat een record zeg, ongelooflijk!

Phil

Bas vd Burg

Kleine Alk hebben "ze" al Phil, en op jouw vraag in een ander topic en die van Ben terug te komen mbt Ruigpootuil. In topic grijskopspecht oldenzaal, vanf reactie 116 staat hier iets over (krijg link niet gekopieerd).


groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Phil


Rene Janssen

En papduiker? Die kan zeker ook nog, gezien de waarneming in Vlaanderen... Maar wat een lijst, inderdaad!
René Janssen

August

Citaat van: Rene Janssen op december 29, 2013, 23:25:15 PM
En papduiker? Die kan zeker ook nog, gezien de waarneming in Vlaanderen... Maar wat een lijst, inderdaad!
Hebben ze ook al ;)
August van Rijn

ArjanH

Voor alle duidelijkheid: ik misgun niemand haar of zijn lijst, integendeel. maar ik hoop van harte dat er ook nog eens een tijd komt dat men zich niet uitsluitend beperkt tot het scoren van zoveel mogelijk zeldzaamheden. Een Veldleeuwerik verdient mijns inziens minstens net zo veel aandacht als een dwaalgast, zo niet meer.



renesmid

Citaat van: Ben Wielstra op december 30, 2013, 00:05:44 AM
Veldleeuw hebben ze ook.

En veel vrije tijd. Knap hoor zo'n lijst opbouwen. Indrukwekkend.
René Smid

hendrik.h

gr hendrik.

Ben Wielstra

Hadden Pieter en Maartje Groenlandse Kolgans al eigenlijk?

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Ben Wielstra

Nee inderdaad maar stel dat-ie dat wordt (er worden gekkere dingen als soort beschouwd) dan kan je 'm maar beter op het lijstje hebben staan. Want anders gaat Alwin er volgend jaar weer overheen.

Eric Roeland


Vreemde reactie hier, juist voor een jaarlijster is het 'kruisje' van een Veldleeuwerik net zo belangrijk dan het 'kruisje' van de Dwerguil. Het gaat om de meeste kruisjes en alle kruisjes zijn gelijk :-)



Citaat van: ArjanH op december 29, 2013, 23:58:46 PM
Voor alle duidelijkheid: ik misgun niemand haar of zijn lijst, integendeel. maar ik hoop van harte dat er ook nog eens een tijd komt dat men zich niet uitsluitend beperkt tot het scoren van zoveel mogelijk zeldzaamheden. Een Veldleeuwerik verdient mijns inziens minstens net zo veel aandacht als een dwaalgast, zo niet meer.
met vriendelijke groet, Eric Roeland

laatvlieger

Maar hebben ze nou de sneeuwuil en de kolgans al?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

August

Citaat van: laatvlieger op december 30, 2013, 23:16:37 PM
Maar hebben ze nou de sneeuwuil en de kolgans al?
Nee morgen gaan ze als eerste naar de Sneeuwuil toe
August van Rijn

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Luuk Punt

De sneeuwuil is een prachtige kroon op het Big Year van Maartje en Pieter! Dik verdiend!
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

jeroenroelofsen

Citaat van: Luuk Punt op december 31, 2013, 12:12:08 PM
De sneeuwuil is een prachtige kroon op het Big Year van Maartje en Pieter! Dik verdiend!
Helemaal mee eens. Ondanks dat ik zelf niets heb met lijstjes strepen op deze manier, toch van harte gefeliciteerd Pieter (en Maartje) met de zeer indrukwekkende lijst.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

RWester

Citaat van: RWester op december 01, 2013, 19:15:58 PM
Echt, ik zie er nu wel van komen dat op 31 december een mega pak veren (wou zeggen knaller, maar da's voor die datum een schot en een doel) ergens opduikt...Zo één die uitstraalt 'als er een goed jaar afgesloten moet worden dan is dat wel aan mij besteed' :duim:


toch leuk ingeschat :P
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


KorHaan

Citaat van: jeroenroelofsen op december 31, 2013, 13:31:07 PM
Citaat van: Luuk Punt op december 31, 2013, 12:12:08 PM
De sneeuwuil is een prachtige kroon op het Big Year van Maartje en Pieter! Dik verdiend!
Helemaal mee eens. Ondanks dat ik zelf niets heb met lijstjes strepen op deze manier, toch van harte gefeliciteerd Pieter (en Maartje) met de zeer indrukwekkende lijst.


+1


Een indrukwekkende prestatie. Petje af.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Tim Drost

groeten Tim
Mijn fotosite

laatvlieger

Geweldig hoor! Gefeliciteerd Maartje en Pieter! Wat een bizar hoog aantal! Meer vogelsoorten in één jaar dan velen van ons in jaaaren vogelen hebben binnengehaald...

Fantastisch trouwens dat jullie die Sneeuwuil nog op de laatste dag hebben kunnen intikken!

En op de valreep nog even een complimentje aan Alwin. Jammer dat je je record kwijt bent, maar heel mooi dat je deze race nieuw leven in hebt geblazen!

Wie pakt de handschoen volgend jaar op? Er zitten nu nog genoeg soorten!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

ArjenDrost †

Ook ik heb niet meer zoveel met lijstjes, maar vond het leuk om met jullie mee te leven. Gefeliciteerd met dit mooie aantal. Complimenten!

Jacob Molenaar

knap zeg :rolleye: . Ik zou het opgeven als ik Alwin of wie dan ook was. Zijn er nog mensen die het volgend jaar gaan proberen?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

MarianneW

Citaat van: FrankR op december 31, 2013, 21:45:58 PM
Citaat van: laatvlieger op december 31, 2013, 19:24:54 PM
Geweldig hoor! Gefeliciteerd Maartje en Pieter! Wat een bizar hoog aantal! Meer vogelsoorten in één jaar dan velen van ons in jaaaren vogelen hebben binnengehaald...

Wie pakt de handschoen volgend jaar op? Er zitten nu nog genoeg soorten!

Nou zeg dat wel. Is dit een activiteit om te laten sponsoren door een automerk? Het gaat om 75000 km per jaar. Het publiciteitsmes snijdt aan twee kanten: automerk <-> belangstelling voor vogelen.

Wat dacht je van Batavus, fietsen is stoerder ;-).

En Pieter en Maartje, van harte gefeliciteerd met jullie fantastische resultaat. Hoewel ik er plaatsvervangend moe van werd van wat jullie allemaal afreisden heb ik me menig avond vermaakt met dit topic.
Marianne

renesmid

Citaat van: FrankR op december 31, 2013, 21:45:58 PM
Citaat van: laatvlieger op december 31, 2013, 19:24:54 PM
Geweldig hoor! Gefeliciteerd Maartje en Pieter! Wat een bizar hoog aantal! Meer vogelsoorten in één jaar dan velen van ons in jaaaren vogelen hebben binnengehaald...

Wie pakt de handschoen volgend jaar op? Er zitten nu nog genoeg soorten!

Nou zeg dat wel. Is dit een activiteit om te laten sponsoren door een automerk? Het gaat om 75000 km per jaar. Het publiciteitsmes snijdt aan twee kanten: automerk <-> belangstelling voor vogelen.


Sponsoren? Als je zoveel vrije tijd hebt dan word je wel al gesponsord door ons allemaal denk ik dan. Maar proficiat met het behaalde resultaat. 
René Smid