Scopac plus - verkrijgbaar in Nederland

Gestart door jameslidster, oktober 09, 2013, 16:32:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

jameslidster

Hoi allemaal,

De afgelopen weken gaat het hard met Scopacs in Nederland, zeker met de nieuw Scopac plus, zie http://www.scopac.co.uk

Aankomend weekend neem ik een doos mee naar Texel, als mensen daar interesse in hebben dan graag een pm sturen.

Ze zijn momenteel €65, hangt een beetje van exchange rate af, en ik kan ze ook vanuit huis mailen.

De Scopac plus heeft een grotere 'tas' dan de Scopac lite en heeft twee strapjes voor 2 poten, een poot blijft sowieso los (eerder modellen en andere merken hebben maar 1 strap).

Groet,

James




Timo Roeke

Kan de Scopac plus echt aanraden! Heb duurdere modellen gehad maar val altijd terug op de Scopac. Werkt als een trein.

hiskodevries

Weer de vraag. Maar 1 klein fotootje. Waarom niet veel meer foto's in een groot formaat. Het is allemaal zo onduidelijk zo.
( ik zoek zo'n oplossing maar kan niet beslissen op bases van die ene kleine foto.)
Hoe werkt dat op de fiets? Toon dat met een foto etc.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jameslidster

Hoi Hisko,
Je hebt gelijk hoor, maar het is niet mijn website. Ik ga wat foto's verzamelen en hier posten  :duim:
Groet,
James

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jameslidster

Hoi Hisko et al,
Toegevoegd wat foto's van Scopac plus. Hopelijk is het nu wat duidelijker. Op de foto's kun je zien hoe die scopac aan je statief vast gebonden is (2 strapjes boven in) en een clipje onderin. Dat clipje onderin kun je ook makkelijk loslaten, voor het geval dat je alle 3 poten willen kantelen (tijdens seawatching bijvoorbeeld). Je ziet ook een borst strap, en er gaat ook een klitterband strap rond de kop. Op mijn Gitzo heb ik geen central column, maar als je statief ook een central column heeft dan past die tas nog daarnaast, misschien met iets minder spullen dan wat ik daarin doe (zie foto met broodjes trommel, liter water, 1st aid kit, boek enz).
Ik mag maar zoveel foto's toevoegen, de rest volgen.
Bij vragen kunnen mensen mij altijd mailen, via het forum, of lidsterjamesATgmail.com
Groet,
James

jameslidster

extra foto's
James

hiskodevries

James al beter, op jouw Facebook zag ik een foto voorbij komen van een heel clubje met de scopac? Die was ook verhelderend
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jameslidster

en nu ons eigen email adres

scopacnederland@gmail.com

Groet,

James

Morten

Zo'n Scopac Plus ziet er erg interessant uit, ook op de fiets lijkt me dit handig.
Moet je dan via http://www.scopac.co.uk bestellen of kan het ook vanuit Nederland?

Groet,

Morten
Groet, Morten


jameslidster

Hoi Morten,
Je mag door mij bestellen hoor. Stuur een prive bericht naar scopacnederland@gmail.com en dan kunnen we afspreken of ik hem op de post doe or langs breng (als je in de buurt van Driel/Arnhem woont),
Groet,
James

OlivierO

Dit lijk mij handig voor op de fiets! Werkt bij de meeste statieven? Ik heb een centrale buis in mijn Swarovski statief, maar dat moet ook lukken daarmee?


jameslidster

Citaat van: OlivierO op december 11, 2013, 14:07:12 PM
Dit lijk mij handig voor op de fiets! Werkt bij de meeste statieven? Ik heb een centrale buis in mijn Swarovski statief, maar dat moet ook lukken daarmee?



Hoi Olivier,
Daar past de Scopac Plus zeker op, alleen door jouw central kolom (die heb ik niet) past er ietsje minder in de tas. Met die Scopac Lite past het ook wel, maar dan heb je sowieso een kleinere tas.
Als je meer wil weten dan stuur een bericht naar scopacnederland@gmail.com.
Groet,
James

OlivierO

Citaat van: jameslidster op december 11, 2013, 16:58:47 PMHoi Olivier,
Daar past de Scopac Plus zeker op, alleen door jouw central kolom (die heb ik niet) past er ietsje minder in de tas. Met die Scopac Lite past het ook wel, maar dan heb je sowieso een kleinere tas.
Als je meer wil weten dan stuur een bericht naar scopacnederland@gmail.com.
Groet,
James

Wat bedoel je met ietsje minder?

Alleszins niet ideaal dus, maar ik heb toch ook fietstassen. Ik neem dit even in beraad.


Bas vd Burg

Op verzoek van James een reactie.
Ik heb recentelijk een scopac plus aangeschaft waarbij ik tegen hetzelfde probleem ben aangelopen. Ik heb een Gitzo-statief (G1327) met een lange middenkolom (ca. 40 cm). Hierdoor is de rugzak niet volledig te benutten, in die zin dat de middenkolom tegen de achterkant van het rugzakgedeelte komt. Hierdoor heb je in feite minder bergruimte omdat de rugzak niet in zijn geheel is vol te stoppen. Maar een halve liter water, WC-rol, zak boterhammen (10 stuks) gaat er met gemak in, en dan heb ik nog wel wat ruimte over. Ik kan op zich wel een fotootje maken met hoe het eruit ziet bij mij, en daarna eens kijken wat ik erin kan stoppen?

Overigens draagt het zeer comfortabel al zeg ik het zelf. De rugzak fungeert als een soort van mat tegen je rug, voelt iig prettiger dan alleen 2 banden om je schouder

Wat ik wel een klein nadeel vind, is dat je het statief (als de scopac is bevestigd) wat lastiger kan invouwen. Je moet de poten in feite altijd hebben uitstaan.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jameslidster

bedankt Bas, je hebt het veel beter uitgelegd dat ik het kon!
Groet,
James