Oproep ijsvogels in en rond gem. Groningen

Gestart door albertallema, oktober 08, 2013, 00:18:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

albertallema

Namens de IJsvogelwerkgroep Groningen verzamel ik waarnemingen van ijsvogels rond en vooral in de gemeente Groningen. Onze voornaamste informatiebron is momenteel www.waarneming.nl. Nu beseffen wij dat de ijsvogel voor de meeste vogelaars niet de meest bijzondere soort is en dat daarom lang niet alle waarnemingen daadwerkelijk op www.waarneming.nl belanden.

Vandaar ter kennisgeving: Wij als ijsvogelwerkgroep doen wat met deze waarnemingen. Wij adviseren mede de gemeentelijke politiek als het gaat over ijsvogels, dus hoe meer informatie over de ijsvogelverspreiding hoe beter.

Als je dus 10x een ijsvogel in en rond Groningen ziet, voer hem dan gerust 10 keer in in plaats van 1 keer.

Hartelijk bedankt namens onze blauw-oranje vrienden,
Albert Allema

August

Waarom een werkgroep voor alleen de Ijsvogels ? Begrijp de nut niet zo hiervan
August van Rijn

Marcel van kammen

Nou August....het heeft evenveel nut als een vogelwerkgroep in het algemeen. Ook daarvan kun je zeggen: waarom een werkgroep voor alleen vogels? Ik snap het nut niet.
IJsvogels kunnen best geholpen worden met broedgelegenheden e.d., maar je kan niet van de gemiddelde ambtenaar verwachten dat ie daar verstand van heeft. Is toch alleen maar goed dat er dan zo'n werkgroep bestaat die de gemeente daarbij helpt?


@Albert: ik denk dat je je nogal vergist: juist voor heel veel vogelaars is de IJsvogel wel een bijzondere soort. Eigenlijk elke vogelaar die ik ken is altijd in zn nopjes als ie een IJsvogel heeft gezien en ik denk dat de meeste hem ook wel invoeren. Je zit alleen met het gezeik dat er vaak best wel volk op af komt omdat het een lastige soort is,dus ik denk dat er ook een grote groep is die ze of niet invoert of op verborgen.

evertdirks

@Marcel je stelling klopt uitstekend.
Evert(groningen\helpman)
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

August

Ik denk niet dat de gemeentes zitten te wachten op een werkgroep ijsvogel , werkgroep torenvalk, werkgroep vleermuis etc etc etc etc. Gewoon 1 aanspreek punt voor alles wat te maken heeft met natuur is vaak veel efficiënter .
August van Rijn

Douwe van der Ploeg

Ik denk dat als mensen samen willen komen en onderzoek willen doen naar één specifieke soort(groep) en aan de lokale politiek meedeelt dat ze beschikbaar zijn voor vragen, daar niks mis mee is.
Douwe van der Ploeg

evertdirks

#6
@August, Volgens mij is er niets mis met een groep die zich richt op een speciale soort of groep.
In een aantal gevallen is dit juist prettig omdat er dan gericht informatie verzameld en verwerkt wordt.
Dus eigenlijk begrijp ik je reacties niet.

Groet
Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

August

Citaat van: evertdirks op oktober 09, 2013, 22:33:32 PM
@August, Volgens mij is er niets mis met een groep die zich richt op een speciale soort of groep.
In een aantal gevallen is dit juist prettig omdat er dan gericht informatie verzameld en verwerkt wordt.
Dus eigenlijk begrijp ik je reacties niet.

Groet
Evert
Best Evert niet zo gevoelig heb gewoon een mening over een werkgroep van 1 soort zeker een soort waarbij het best goed gaat in Nederland ( behalve dan met strenge winters). Maar voor de rest wens ik de werkgroep veel succes. Als ik een keer een IJsvogel in Groningen zie zal ik dat zeker melden
August van Rijn

evertdirks

August,
Dit heeft niets met gevoeligheid te maken.
Ik begrijp gewoon de noodzaak van je reactie niet.
No hard feelings.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.