Hoofdmenu

zoekplaatjes

Gestart door Bram Rijksen, mei 26, 2007, 21:48:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

Als new topic: foto's van groepen vogels met daarin diverse soorten (of één soort tussen duizenden andere, bv een breedbekje tussen 2000 bontjes..)
Hier alvast eentje om te beginnen: drie soorten; welke?

Thijs Fijen

Kleine Mantelmeeuw, Grote Mantelmeeuw en Stormmeeuw?

Leuk al die topics! Misschien een diversen doorlink forum van maken? (net als meeuwen?)

Thijs
Thijs Fijen

Jos Welbedacht

#2
Grote en Kleine Mantelmeeuw, en een Geelpootmeeuw?  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

BWoets

Niet heel moeilijk.. maar geeft wel een leuk beeld.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

frankmeer

#4
Rotgans
Zwarte rotgans (geheel links in het midden) en
Witbuikrotgans (in het midden vooraan)   ?
Frank van der Meer

Jos Welbedacht

#5
Ah, een Zwarte Rotgans!

Edit: En ook een Witbuik inderdaad!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

BWoets

#6
Jullie missen nog een waarschijnlijke hybride witbuik x rot en een 2e zwarte rot
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Bram Rijksen

CiteerGrote en Kleine Mantelmeeuw, en een Geelpootmeeuw?
Klopt. Maar waar..?

Jos Welbedacht

#8
Ik vond dat beest onder die bovenste Grote Mantel wel een goeie kandidaat voor Geelpoot. Groot, vol, lichte kop, en donkere snavel in contrast met kop, iets van een donker oogmasker.
't Is wel een moeilijke in ieder geval.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bram Rijksen

CiteerIk vond dat beest onder die bovenste Grote Mantel wel een goeie kandidaat voor Geelpoot. Groot, vol, lichte kop, en donkere snavel in contrast met kop, iets van een donker oogmasker.
't Is wel een moeilijke in ieder geval.
door voor de koelkast!

Op deze staan 4 soorten, waarvan 3 steltjes (waarvan 1 bovengemiddeld schaars..)

laatvlieger

Kemphaan, bonte stranloper, krombekstrandloper, wintertaling en staat daar rechtsboven nu ook nog een breedbek?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Wouter

#11
Kemphaan, Bonte Strandloper, Wintertaling en die zeldzame steltloper kan ik zo snel niet vinden. Misschien een breedbek?

Wouter


BWoets

#12
Niet 4 steltjes dan?
Wat is dat rotbeest bovenin net iets van het midden.. geen tijd om te puzzelen :( Of toch dat vage beest vooraan?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Wouter

Nu zie ik inderdaad de krombekstrandloper ook, die in het midden. Niet op gelet!

BWoets

CiteerNu zie ik inderdaad de krombekstrandloper ook, die in het midden. Niet op gelet!
En rechtsonder volgens mij nog 1 in het water..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Wouter

Citeer
CiteerNu zie ik inderdaad de krombekstrandloper ook, die in het midden. Niet op gelet!
En rechtsonder volgens mij nog 1 in het water..
Klopt idd! ;)  

Bram Rijksen

Citeer
Citeer
CiteerNu zie ik inderdaad de krombekstrandloper ook, die in het midden. Niet op gelet!
En rechtsonder volgens mij nog 1 in het water..
Klopt idd! ;)
herstel: 5 soorten (Bob is warm)

maartenwielstra

CiteerNiet heel moeilijk.. maar geeft wel een leuk beeld.
Zwarte Rot duidelijk, rechts ervan 2 ganzen, daarnaast naar ons toegekekeerd nog een Zwarte? En over de Witbuik, links ervan 2 look-a-likes, de linker daarvan heeft zwarte plek tussen benen (hybride?).

maartenwielstra

CiteerAls new topic: foto's van groepen vogels met daarin diverse soorten (of één soort tussen duizenden andere, bv een breedbekje tussen 2000 bontjes..)
Hier alvast eentje om te beginnen: drie soorten; welke?
2 gr mantels, veel kleine, en rechts midden vermoedelijk Geelpoot! Geen Pont aan bonte manteltekening te zien.

Bram Rijksen

Citeer
2 gr mantels, veel kleine, en rechts midden vermoedelijk Geelpoot! Geen Pont aan bonte manteltekening te zien.
waarom zou dat een geelpoot zijn? Het gaat om de vogel direkt linksonder de bovneste grote mantel..

BWoets

Citeer
CiteerNiet heel moeilijk.. maar geeft wel een leuk beeld.
Zwarte Rot duidelijk, rechts ervan 2 ganzen, daarnaast naar ons toegekekeerd nog een Zwarte? En over de Witbuik, links ervan 2 look-a-likes, de linker daarvan heeft zwarte plek tussen benen (hybride?).
Met die zwarte zit je goed, die witbuik is goed te doen en de vogel daar links van is zijn/haar partner en zo goed als zeker een hybride. We hebben hier op Wieringen (waar de foto gemaakt is) ook regelmatig gemengde paartjes met jongen. Op de bijgevoegde foto is de hybride wat beter te zien.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

Voor die eerste foto, ik vind de vogel links in het midden zo klein! Is dat toch een Kleine Mantel??

Thijs
Thijs Fijen

P1234

Het zoekplaatje van Bram; volgens mij is de door Bob aangeduide vogel iets links van het midden een Gestreepte Strandloper.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

maartenwielstra

Citeer
Citeer
2 gr mantels, veel kleine, en rechts midden vermoedelijk Geelpoot! Geen Pont aan bonte manteltekening te zien.
waarom zou dat een geelpoot zijn? Het gaat om de vogel direkt linksonder de bovneste grote mantel..
Gokje, moeilijk te zeggen op basis van zo'n prutplaatje ;)

Bram Rijksen

CiteerHet zoekplaatje van Bram; volgens mij is de door Bob aangeduide vogel iets links van het midden een Gestreepte Strandloper.
tadaaah!!

P1234

#25
Joepie!!!! Wanneer wordt de koelkast bezorgd? :D  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

TjeerdBurger

hij zal vast wel kloppen, maar ik zie de gestreepte strandloper niet. Welke is het precies? Ik heb wel m vermoeden welke het is maar ik zou niet weten waarom, ik kan dr weinig aan zien.

BWoets

Citeerhij zal vast wel kloppen, maar ik zie de gestreepte strandloper niet. Welke is het precies? Ik heb wel m vermoeden welke het is maar ik zou niet weten waarom, ik kan dr weinig aan zien.
De bovendste.. net iets links van het midden.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

theomuusse

Ik zie meer dan 1 geelpootmeeuw!
Maar geen gestreepte...
Theo

Jos Welbedacht

Dan lijkt mij dat alles wat geen Kleine Mantel of een Grote Mantel is, een Geelpoot is!  :rolleyes:  B)  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space