Heeft iemand suggesties waarvan dit hol is?

Gestart door Thomasr, oktober 02, 2013, 20:53:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thomasr

Hallo,
Mijn oma heeft al jaren holen in de tuin die verdwijnen en weer komen. Ik heb vooralsnog geen sporen gezien van een dier. Het dier is nog nooit waargenomen. Ik weet nog niet veel muizen e.d af, maar ben erg geïnteresseerd. Ik zat zelf te denken aan mogelijk een bruine rat. Ik hoor het graag.

Groetjes Thomas
Met vriendelijke groet,
Thomas

Rob Koelman

Het hol is aan de hand van deze foto's niet goed te beoordelen.  Zijn er bijvoorbeeld graafsporen? Is er een storthoop? Liggen er plantenresten o.i.d. rond de ingang. Wat is de vorm van de gangen (rond, ovaal?). Wat is de doorsnede van de gangen? Etcetera...

Mogelijke kandidaten: mol, bruine rat, woelrat.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Thomasr

Hallo Rob, heb helaas niet meer foto"s. Geen resten,uitwerpselen of afdrukken gezien. Er is een parkvijver op 100 meter afstand maar ik denk niet dat het een muskusrat betreft aan de hand van wat ik gelezen heb. Er zijn dus 4 holen en soms verdwijnt er een en komt er weer een nieuw bij. Misschien dat een nachtcamera het dier kan waarnemen.. Heb het tijd geleden gemeten maar ben het vergeten. ik denk toch wel minstens 5 cm doorsnee. vorm verschilt geloof ik een beetje. Als het nodig is kan ik bij een volgend bezoek nog is kijken. Ik hoop dat je dit bericht ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Thomas

mice75

Houdt je oma kippen, konijnen, duiven of andere levende have in de tuin? In dat geval zijn ratten heel aannemelijk.
Wanda Zwart

HPM

Ik heb ratten in de tuin gehad zonder daar levende have te hebben en volgens mij hadden de buren dat ook niet. Gaten op verschillende plekken en een verzakkend terras maar ik zag de ratten pas toen ik er speciaal voor ging zitten.

Herman van der Meer

Thomasr

Hallo, nee mijn oma houdt geen dieren. Het is best vreemd, die holen komen en gaan al jaren lang, geen sporen te zien. De holen zijn tegen de rand van het huis tot een meter ervan af gevestigd. Heb ook in de kruipruimte gekeken maar daar is ook niks bijzonders. Het dier lijkt niet naar binnen te zijn gekomen. Misschien toch een bruine rat?
Met vriendelijke groet,
Thomas