Bollenlandjes rulezzz

Gestart door thijs, september 14, 2005, 14:09:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Hallo iedereen,

dit mailtje ontving ik via VMA:

Soms komt alles tegelijk. Omdat ik toch in de buurt was wilde ik vanmiddag rond 14.30 uur even kijken of de gestreepte strandloper die gisteren gemeld werd van het ondergelopen bollenland ten noorden van Burgervlotbrug nog te vinden zou zijn. En ja hoor, maar vrijwel in het zelfde telescoopbeeld liep ook een poelruiter! , waarschijnlijk een juveniel. Vervolgens checkte ik de groep van zo'n 1000 rustende goudplevieren die er ook waren en ontdekte een opvallend klein exemplaar dat duidelijk hoger op de poten stond: Aziatische goudplevier! Het beest stond vlak naast een gewone goudplevier. waardoor vergelijking goed mogelijk was. De vleugelpunten staken niet voorbij de staart, waardoor ook de Amerikaanse verwant uitgeloten was. Alle drie genoemde soorten zaten op het tweede landje komende vanaf Burgervlotbrug.

Wim Ruitenbeek
(helaas ik niet, maar ik ga zeker, wel erg ver fietsen)

Dus, zin om te scoren, en je woont in de buurt....
Ohja, ik doe dit via het forum, omdat ik geen toestemming heb om ze in te voeren, en ze niet op dutchbirding.nl staan :blink:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Pim

Is die waarneming van gisteren?
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Ja, daarom vind ik het nog vreemder dat ie niet op de DBA staat...
Ik denk wel dat die Aziatische Goudplevier met de spreekwoordelijke Noorderzon vertrokken is, maar ja, Poelruiter zie ik ook niet elke dag (nog nooit eiggenlijk  B)
Thijs  
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Pim

Waarneming toegevoegd. Wel even met vraagteken. Hoop dat de waarnemer de soort gaat indienen.

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Ik zie het.
Ik ga nu een bus zoeken, en hopen op wat deskundigen ter plekke :)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jasper

Als ik een auto en ***SPAM*** had was ik meteen gaan kijken, drie leuke soorten op één plek is wel errug leuk!!

Jasper

thijs

Hij staat inmiddels ook op de DBA.
Helaas gaat er eens in de 2 (!) uur een bus, dus toch mijn moeder lief aankijken :P

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar