Hoofdmenu

spanner

Gestart door corten hub, oktober 04, 2013, 22:28:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

corten hub

Morgen beter plaatje maken . Herkenbaar...  ?

corten hub

En deze a.u.b.

henkvanwoerden

#2
De eerste Dysstroma truncata, Schimmelspanner. de tweede Dysstroma truncata/citrata, (Gehoekte)schimmelspanner
Met vriendelijke groet,

Henk.

Ben Kruijsen

wat betreft die combi zijn we bezig in samenspraak met nachtvlinder-experts als Rob de Vos te kijken of ze toch niet uit elkaar gehouden kunnen worden o.a. via de bovenzijde van de vleugels. Als daar meer duidelijkheid over is, gaan we dat melden.

henkvanwoerden

Hoi Ben, ik ben benieuwd naar de uitkomst. Het zou leuk zijn als er aan de hand van foto's toch tot een determinatie kan worden gekomen.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Ben Kruijsen

er is veel verwarring (bij mij o.a) over citrata. Dat komt o.a. omdat (volgens Rob de Vos) de foto van citrata op vlindernet truncata is. Hij zou daar werk van maken om dat te verhelpen. Ook op de pagina met citrata's op www.lepiform.de staan volgens Rob nogal wat truncata's. Ja als dat allemaal zo is dan wordt iedereen op het verkeerde been gezet. Ik overweeg dan ook met een andere admin de collectie bij Naturalis maar eens te gaan bekijken......  Als er meer duidelijkheid is (kan even duren) zal ik op het forum hier een apart topic eraan besteden.

corten hub

Dank u voor uw reacties. Groet, Hub.