kleine groene spanner...welke

Gestart door Ramona, oktober 04, 2013, 19:33:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ramona

Hallo mensen,

Inmiddels enige tijd geleden sinds mijn laatste bericht  ;)

Aangezien ik deze vlinder niet terug kan vinden, besloot ik om hem op het forum te plaatsten :-)

Omdat hij geen duidelijk zichtbare strepen heeft, kom ik er niet echt wijs uit :-S

Zoals op de foto is te zien, is hij helemaal groen van kleur...bij héél goed kijken, heeft hij een bijna transparante streep lopen. Eerst dacht ik misschien aan een verweerde Appeltak? Naar mijn mening komt hij daar niet echt in de buurt...

Gevonden in een complex in Heerlen, Molenberg. Natuurrijke omgeving.

Toegevoegd als bijlage een foto met flits en een zonder flits.
Hartelijke groet van Ramona

Ben Kruijsen

volgens mij de donkere vorm van gewone spikkelspanner

Ramona

Beste Ben,

Bedankt voor de reactie...

Kijkend naar de gewone spikkelspanner, kan ik alleen maar zeggen, dat deze spanner niet eens in de buurt komt.

De spanner op de foto is ècht helemaal effen groen van kleur...
Hartelijke groet van Ramona

charles

Ik zat meer aan een rode dennenspanner te denken
Groet, 

Charles Peeters

Marion5

Ik zit te denken aan grijsgroene zomervlinder, ik meen een vage puntige tekening te zien in het midden.
Maar verder ken ik deze soort niet.....

Groetjes,
Marion

Robert Heemskerk

ik zet ook in op ''rode dennenspanner''

Robert

Marion5

De vleugelvorm van rode dennenspanner klopt beter, ik ga mee met Charles en Robert  :angel:

Groetjes,
Marion

Ben Kruijsen

ja als die echt groen is dan zit je wel goed met de rode dennenspanner ....

Ramona

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga mee met jullie gedachten betreft de rode dennenspanner  :lol:

Ze is een beetje verweerd! bij heel goed kijken kan ik toch de kenmerkende strepen zien, bijna weg...

Ik kan van een 'ze' praten, omdat ze eitjes in het doosje heeft gelegd!

Minuscule groene eitjes :lol:
Hartelijke groet van Ramona

Ben Kruijsen

Ramona,

voer je de waarneming in? Het is wel een heel apart ex. dus interessant voor de variatie binnen de soort

Ramona

Ik zal mijn best doen om het niet te vergeten :rolleyes: de afgelopen tijd heb ik verschillende vlinders waargenomen, waaronder verschillende Spaanse vlaggen...echter, ik vergeet deze waarnemingen de laatste tijd door te voeren :-\

Suggesties wat ik met de eitjes kan doen?

Voor de vlinder is het verhaal minder leuk afgelopen...nadat ik haar had vrij gelaten, vloog ze, na een korte vlucht...regelrecht in het web van een grote kruisspin... :(
Hartelijke groet van Ramona