Hoofdmenu

Melkzwam?

Gestart door P. Kuijper, september 29, 2013, 14:01:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

P. Kuijper

Is dit een melkzwam? Welke zou het kunnen zijn?

http://waarneming.nl/waarneming/view/79361558
onzeker Melkzwam spec. - Lactarius spec. gezien op 2013-09-28 Kampen
Foto's:


Met vr. groet,
P. Kuijper

grietaf

Citaat van: Peter      . op september 29, 2013, 14:01:27 PM
Is dit een melkzwam?
Dat had je kunnen controleren door even over de lamellen te krassen.
Grieta.

P. Kuijper

Ok dat gaan we de volgende keer doen.
Met vr. groet,
P. Kuijper

grietaf

Als je dat plechtig belooft wil ik je vertellen dat de paddenstoel op je foto de Anijstrechterzwam is.
Grieta.

P. Kuijper

Ik beloof bij deze plechtig dat ik de volgende keer dat ik deze Anijstrechterzwam tegenkom over de lamellen zal krassen :)

Bedankt.
Gr. Peter
Met vr. groet,
P. Kuijper

ratje

Citaat van: grietaf op september 29, 2013, 15:01:31 PM
Als je dat plechtig belooft wil ik je vertellen dat de paddenstoel op je foto de Anijstrechterzwam is.
Grieta.
daar ben ik niet zeker van. Ik denk in de hoed zones/ringen te zien. De onderkant van de plaatjes zou oranje kunnen zijn, is net te weinig van te zien. Het zou dan ook nog de grijsgroene melkzwam kunnen zijn gezien de zones in de hoed. Onlangs had ik ook een paar die aardig krulden. De anijstrechterzwam zie ik er niet in.

grietaf

Tja, nu ga ik eerlijk gezegd ook een beetje twijfelen. Kun je er nog een keer naar toe gaan om geur en melksap te controleren, Peter? (Een mens moet wel eens wat over hebben voor z'n hobby)
Grieta.

P. Kuijper

Ja als ik een gaatje vind zal ik er nog een keer naartoe gaan. Ik hoop dat ik ze nog kan vinden, maar ik denk dat het wel lukt. En ik zal ook even snuffelen.
Met vr. groet,
P. Kuijper

P. Kuijper

Geur is niet gelukt, ik ben verkouden... Ik heb wel een krasje over de lamellen gegeven:







Met vr. groet,
P. Kuijper

ratje

melkzwam en ik denk de grijsgroene melkzwam