Overvliegende eenden... tafeleend en pijlstaart?

Gestart door ZLHaberham, oktober 01, 2013, 03:03:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Af en toe loop ik tegen duidelijk blinde vlekken in mijn velddeterminatiekunde aan. Van steltlopers en leeuwenpiepers ben ik me er pijnlijk van bewust, maar vandaag bleken overvliegende eenden er toch ook een te vormen. Het helpt niet dat de gidsen die ik heb het onderkleed redelijk onderbelicht laten.

Dit groepje vloog vandaag (intussen gisteren) hoog over het Science Park in A'dam. Ik meen vijf pijlstaarten (onderste vijf, groot en gestroomlijnd, grijzig met mogelijk donderder kop) en verder tafeleenden (zwarte borst, zo te zien roodachtige kop) te zien, maar als het iets totaal anders blijken te zijn zou dat me ook niets verbazen. Hoe ver zit ik ernaast? Of valt er niet zoveel over te zeggen?



Uitsnede, voegt niet vreselijk veel toe... de onderste drie zijn dan de mogelijke pijlstaarten.



BVD,
Z.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ZLHaberham

Smienten! Waarom vergeet ik altijd dat die bestaan totdat ik in een groep van 1000 van die beesten loop. Ja, dat ligt meer voor de hand, inderdaad. Dank!

Bastiaan van de Wetering

OP de laatste foto zijn de bovenste 4 smienten en onderste 3 pijlstaarten waarvan de onderste man bovenste 2 pijlstaarten vrouw.
M.v.g. Bastiaan van de Wetering

Levenslijst
Vogels: 293
Nachtvlinder 340
Dagvlinders: 43
Libellen: 52