Vingerhoedskruid?

Gestart door Gert Kremer, mei 19, 2007, 21:52:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
dit is toch Gewoon Vingerhoedskruid?

Foto 43a
Groeten, Gert

Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 42a: bloem
Groeten, Gert

Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Gert Kremer

Citeer:duim:
Corry bedankt.
Groeten, Gert

Windekind

......... overigens is dit geen wild exemplaar. Wilde ex. zijn in Nederland vrijwel uitgestorven.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

han.endt

Citeer......... overigens is dit geen wild exemplaar. Wilde ex. zijn in Nederland vrijwel uitgestorven.
Ik zag vroeger bij wilde populaties in het buitenland altijd alleen donkerroze bloemen. Nooit witte of lichtroze.

Gert Kremer

Als ik donkerroze bloemen tegen kom, zul je het horen. ;)

Groeten, Gert

Windekind

Citeer
Citeer......... overigens is dit geen wild exemplaar. Wilde ex. zijn in Nederland vrijwel uitgestorven.
Ik zag vroeger bij wilde populaties in het buitenland altijd alleen donkerroze bloemen. Nooit witte of lichtroze.
Klopt helemaal, daar is het ook op letten in 1e instantie.

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Gert Kremer

Hallo Han en Elmar,

Ik weet niet of deze al donker genoeg zijn voor de wild exemplaar, maar mooi zijn ze wel. Ik weet nog enkelen te staan, die zijn denk ik wel 2 meter hoog.
Kan de kleur nog niet goed zien, te ver weg. Ook mag je daar niet komen.

foto 188
Groeten, Gert

Gert Kremer

wild exemplaar? of niet.

Groeten, Gert

Datura

Hoi Gert,

Vrijwel zeker verwilderd. De kleur is inderdaad wel hetzelfde als het wildtype, maar ook deze kleur wordt zeer veel in tuinen gekweekt. De wilde exemplarenn die ik ooit gezien heb (in de buurt van Vaals geloof ik) zagen er net iets anders uit, iets kleiner en iets kleinere bloemen. Lastig op te schrijven, meer een habitus/jizz verhaal.

Groet van Kim
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Gert Kremer

CiteerHoi Gert,

Vrijwel zeker verwilderd. De kleur is inderdaad wel hetzelfde als het wildtype, maar ook deze kleur wordt zeer veel in tuinen gekweekt. De wilde exemplarenn die ik ooit gezien heb (in de buurt van Vaals geloof ik) zagen er net iets anders uit, iets kleiner en iets kleinere bloemen. Lastig op te schrijven, meer een habitus/jizz verhaal.

Groet van Kim
Kim bedankt.
Groeten, Gert