voor het eerst van me leven een specht gezien :D

Gestart door joost_gabriels, mei 24, 2007, 17:23:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

eline1234

#60
Bram, ik kan me nog een vorige discussie hierover herinneren, waardoor ik niet op het bericht ingegaan ben, en ik vind het van Joost ook zeker van karakter getuigen dat hij daar zelf ook niet op in ging.
Ik heb me het laatste half jaar vanuit mijn opleiding verdiept in dyslexie en ben het dan ook volledig met je eens.
Eline

simonvb

Met vriendelijke groet,

Simon

harderbroek

Citeerbedankt voor de felicitatie's :D
Joost leuk hor.

kom jij  uit Dronten ??

Zwarte specht ook al gezien. Roogebotzand zit er zeker een
groet
Rob
Zeewolde
Fl
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

P1234

Ik zie weer een leuk onderwerp voor een nieuw topic; mijn eerste.... Leuk misschien om te zeggen wat jouw ervaringen waren bij het zien van een eerste vrij gewone soort.

Ikzelf bewaar bijvoorbeeld goede herinneringen aan mijn eerste Havik. Dat is zo'n soort die je als beginnend vogelaar alleen uit je vogelboek kent. De felle blik in de ogen van deze vogels intrigeerde mij enorm. Toen, geheel onverwacht, mijn eerste Havik (een vrouwtje) langs kwam jakkeren in een polder, en mijn grote leermeester Martin Olthoff riep dat er een Havik aankwam, leverde dat een flinke adrenalinestoot op. Ik heb nog op mijn netvlies getekend staan hoe ik de vogel trillend van opwinding in mijn kijkerbeeld kreeg, ook al is het moment meer dan 20 jaar geleden. In de kijker bleken de ogen net zo fel als in mijn vogelboeken, en ik kwam die avond met een grote grijns op mijn mond weer thuis, waar ik de hele familie tot vervelens toe plaatjes van Haviken heb laten zien.

Dat was mijn bijdrage aan mijn eerste.... Wie volgt?
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Christian

CiteerIk zie weer een leuk onderwerp voor een nieuw topic; mijn eerste.... Leuk misschien om te zeggen wat jouw ervaringen waren bij het zien van een eerste vrij gewone soort.

Ikzelf bewaar bijvoorbeeld goede herinneringen aan mijn eerste Havik. Dat is zo'n soort die je als beginnend vogelaar alleen uit je vogelboek kent. De felle blik in de ogen van deze vogels intrigeerde mij enorm. Toen, geheel onverwacht, mijn eerste Havik (een vrouwtje) langs kwam jakkeren in een polder, en mijn grote leermeester Martin Olthoff riep dat er een Havik aankwam, leverde dat een flinke adrenalinestoot op. Ik heb nog op mijn netvlies getekend staan hoe ik de vogel trillend van opwinding in mijn kijkerbeeld kreeg, ook al is het moment meer dan 20 jaar geleden. In de kijker bleken de ogen net zo fel als in mijn vogelboeken, en ik kwam die avond met een grote grijns op mijn mond weer thuis, waar ik de hele familie tot vervelens toe plaatjes van Haviken heb laten zien.

Dat was mijn bijdrage aan mijn eerste.... Wie volgt?
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...ST&f=13&t=25238
Even een nieuw topic ervoor aangemaakt.
Christian Brinkman

Bram Rijksen

Mijn eerste Boomkruiper! Weilandje bij De Meern waar ik voor het eerst van mijn leven sta te trektellen, samen met Kees Haringsma en Nils van Duivendijk. Er vliegen die ochtend 7 Graspiepers (nieuwe soort!) en 1 Torenvalk over ri. zuidwest... Nils geeft aan dat de trek vandaag eigenlijk totaal niks is, maar dat die roepende Boomkruiper in die wilg achter ons toch een aanwijzing is dat er vanacht weldegelijk trek is geweest. "Boomkruiper?! Kan jij dat hóren dan??" En hij had nog gelijk ook; mijn eerste Boomkruiper was een feit.

Volgens mij weet ik van vrijwel iedere soort nog 'de eerste keer'; Sweet memories.. En het klinkt misschien gek maar volgens mij was ik over mijn eerste Grote Bonte Specht enthousiaster dan over mijn eerste Grijskopspecht.

Dylan

Nou, over mijn Grijskopspecht was ik wel heel enthousiast, want ik was al een paar keer voor niks gereden naar Oosterbeek.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

Eerste (wilde) Ooievaar, in een tijd waarin het heel slecht ging met de Ooievaar. We hadden het net over het verschil tussen reiegrs en ooievaar in nvlucht (de nek al dan niet ingetrokken), vliegt er een ooievaar over.

Mijn eerste Zwarte Ooievaar veroorzaakte trouwens bijna een autoongeluk :-)
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Rinie van Reenen

CiteerMijn eerste Boomkruiper! Weilandje bij De Meern waar ik voor het eerst van mijn leven sta te trektellen, samen met Kees Haringsma en Nils van Duivendijk. Er vliegen die ochtend 7 Graspiepers (nieuwe soort!) en 1 Torenvalk over ri. zuidwest... Nils geeft aan dat de trek vandaag eigenlijk totaal niks is, maar dat die roepende Boomkruiper in die wilg achter ons toch een aanwijzing is dat er vanacht weldegelijk trek is geweest. "Boomkruiper?! Kan jij dat hóren dan??" En hij had nog gelijk ook; mijn eerste Boomkruiper was een feit.
Tssss.... Wie gaat er nu bij een groep trektellers staan als'ie nog nooit een Graspieper en een Boomkruiper gezien heeft... :P
Groet, Rinie van Reenen

BramtK

#69
Helemaal eens met de reactie van Bram Rijksen!

Groeten,

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

joost_gabriels

ja rob ik kom uit dronten ik woon er inmiddels nu ongeveer 2 jaar  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels