Gebiedsnamen deel 6

Gestart door hiskodevries, september 13, 2005, 15:43:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

leo.samson

Geacht Forum,

Bij controle van enkele van mijn waarnemingen zag ik dat de coordinaten bij het gebied van het Oortjespad te Kamerik niet overeenkomen met de werkelijke coordinaten.

Nu zijn de coordinaten 116 bij 460. Deze komen overeen met Polder Zegvelderbroek ten noorden en noord-westen van Zegveld.

De coordinaten zouden 122 bij 460 moeten zijn dit ligt noor-noord-oost van Kamerik.

Overigens ter info de naam Oortjespad is de naam van een kinderboerderij die grenst aan de recreatieplas de Eend die zich langs de Ir.Enschedeweg bevindt.

Wellicht dat deze coordinaten aangepast kunnen worden voor de volledigheid.

Groet Leo Samson

Vincent

#271
Bedankt voor de correctie, het is aangepast.

Voor meldingen m.b.t. gebiedsnamen is ook een apart onderdeel http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=2508
Vincent

Robert_BoZ

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de coordinaten van Het Markiezaatsmeer
aan te passen?

De huidige coordinaten verwijzen naar een plek die niet toegankelijk is voor publiek.
Er staan trouwens twee gebiedmeldingen met dezelfde coordinaten, te weten:

Het Markiezaatsmeer
en
Markiezaat

De nieuwe coordinaten: RD-coördinaten 78.226, 387.071

Alvast bedankt

Vincent

Vincent

Robert_BoZ

CiteerIs 76-388 niet beter?
De coordinaten die ik boven noemde komen nu overeen met de plek waar de vogelkijkhut staat: Link

De coordinaten die jij geeft zijn in principe correct maar midden in het meer zelf :)

En Misschien kan "De Molenplaat" ook ingevoerd worden waarnemingsplek.
Deze plaat ligt welliswaar maar een paar kilometer van het Markiezaat af maar is qua biotoop en flora / fauna toch weer anders.
Vanmiddag zaten er tegen de 1500 brandganzen op de ganzenweide. Deze zie je eigenlijk nooit in het Markiezaat.

Ik heb geen RD Coordinaten, wel GPS:

51°29'34.01"N,  4°14'43.85"E

Molenplaat informatie: LinkLink

Vincent

#275
Gebieden kan iedereen zelf toevoegen via het invoerformulier.

Ik dacht dat 76-388, zoals ik het in de topo-atlas zie staan, zo'n beetje het middelpunt van het meer is, en waar ook een weg doorheen loopt, daarom dacht ik dat het waarschijnlijker is dat daar waarnemingen worden gedaan, dan in het hok wat jij aangeeft. Maar dat had ik dan fout, want als er een vogelkijkhut is op de plaats die je aangaf zullen de meeste waarnemingen daar gedaan worden. (=aangepast)

Voor online-kaart zie:

http://www.natuurloket.nl/kaart/kaart-fs.asp?b=j

Bedankt voor de correctie
Vincent

Robert_BoZ

Ik heb m inderdaad even bekeken op het natuurloket.
Dat vak valt precies tegen de Bergse Plaat aan (een bewoonde opgespoten plaat tegen Bergen op Zoom)
Denk inderdaad dat de meeste meldingen vanuit het vogelkijkhutgebied zullen komen gezien de rest niet is opengesteld.

Bedankt voor de aanpassing trouwens :)


marcel123

Als vanuit de kijkhut de meeste waarnemingen gedaan worden op het markiezaatsmeer is het dan niet handiger om het meer voor de coordinaten te nemen? Wat ik zelf zou doen is een extra gebied aan maken met specifiek die kijkhut. Dan weet je zeker of de kijkhut of het meer zelf bedoeld wordt. Waarnemingen van insecten of planten doe je nu eenmaal niet vanuit een kijkhut want dan zitten al die muren ervoor.... ;)  

marcel123

Citeer14648 10 A67, km 0.0-4.0 Eersel 
14894 1 Begraafplaats Groenendaal 's-Hertogenbosch 
14861 10 bokt eindhoven 
14948 4 Groningen - Vuilnisbelt (Stainkoeln) Groningen 
14824 4 Lauwersoogbos Lauwersmeer 
14924 7 Ooy polder   
14652 9 Rust gebied Koudehoorn Warmond 
14536 9 Zoetermeer - Dobbe Zoetermeer 


Robert_BoZ

#279
Daar zit wel iets in natuurlijk.
Er is een gebied Markiezaatsmeer (nu aangepast naar de vogelkijkhut)
en er is een meldpunt genaamd Markiezaat (nog niet aangepast, staat volgens mij nog op de oude coordinaten)
Het probleem wordt een beetje geilistreerd in onderstaand plaatje:


De blauwe dot is de vogelkijkhut.
De lichtblauwe cirkel is de "reach" vanuit de kijkhut.
Deze vallen eigenlijk voor het grootste deel binnen "Het Markiezaat" (licht oranje ingekleurd)
Probleem is: het gehele gebied heet "Het Markiezaat" en het aangrenzende meer het Markiezaatsmeer.
[moeilijkdoenerij]
Is het misschien mogelijk deze twee gebieden te mergen en het gewoon Het Markiezaat te noemen? (coordinaten 078-386)
Zo ontstaat er, denk ik,  ook geen verwarring.
[/moeilijkdoenerij]

Pfff sorry :(

Mark van Veen

Volgens mij vraagt dit om een hoofdgebied Markiezaat, waaraan 4 subgebieden gekoppeld zijn: 3 km-hokken plus de kijkhut, waarbij de kijkhut een coordinaat krijgt die in het zichtgebied ligt. Wie markiezaat opzoekt krijgt dan alles te zien, terwijl de registratie via exacte coordinaten of een km-hok loopt.
groet,

Mark van Veen

Robert_BoZ

#281
Dat zou inderdaad de mooiste oplossing zijn!
Bedankt voor het meedenken :)

Hoe gaat dat in z'n werk?
Moet ik de andere gebieden invullen en koppelen jullie die dan aan "Het Markiezaat"?

Lbird

Of moet ik hier het volgende bericht plaatsen over gebieden samen voegen?

Ik wil graag waarnemingen van dezelfde lokatie, maar onder verschillende namen ingevoerd, onder één noemer brengen.

Het gaat om de volgende gebieden:
Oeverlanden van de Beerze
Kampina - Beerzevallei
Kampina - Logtse baan
Logtse Brug

Deze hebben allemaal dezelfde coördiaten, namelijk 146, 394. En allen doelen op de overstromingsvlakte van de Beerze die bijna het hele kmhok beslaat.

Voorstel nieuwe naam: Kampina - Logtse Brug

Is het mogelijk dat alle waarnemers die een waarneming bij één van de 4 gebieden hebben ingevoerd, een bericht krijgen van wijziging krijgen?

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Vincent

Oeverlanden samengevoegd met Beerzevallei.

De andere kunnen het beste blijven bestaan; wel exactere coördinaten toegevoegd.
Vincent

han.endt

Het naviduct bij Enkhuizen staat er twee maal in:
Houtribdijk - Naviduct, Lelystad
Enhuizen - Naviduct, Enkhuizen

De laatste is correct. Het naviduct ligt, zij het nipt, in Noord-Holland.

Vincent

Vincent

Lbird

CiteerOeverlanden samengevoegd met Beerzevallei.

De andere kunnen het beste blijven bestaan; wel exactere coördinaten toegevoegd.
Vincent,

Ik wil er toch voor pleiten om Kampina - Beerzevallei en Logtse baan op te laten gaan in Kampina - Logtse Brug. Deze laatse bevat meer dan 200 waarnemingen en de eerste twee slechts 5 waarnemingen per locatie. Ook de beschrijvingen duiden erop dat het over hetzelfde eind jaren '90 ingerichte overstromingsgebied c.q. natuurontwikkelingsgebied gaat. De naam Logtse Brug is in de afgelopen 5 jaar dat ik de website Vogels in Midden-Brabant beheer een synomien geworden voor de overstromignsgebied van de Beerze. Eén van de favoriete plaatsen om het gebied af te turen is de Logtse brug. Een uitstekende plek om het gebied, dat bijna geheel kmhok 512212 omvat, te overzien.

Ik hoop dat ik je hiermee kan overtuigen.

Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Lbird

Hallo,

Engelermeer staat er 2 keer in. Gebied met beschrijving: Zandwin en recreatiegebied + eendenkooi graag handhaven en waarneming van ander gebied er aan toe voegen.

Bedankt, Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Vincent

Vincent

Lbird

Bedankt Vincent.

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

marcel123

CiteerHet zijn er zelfs twee!
Maar hoe koppel je die los en aan wageningen vast? Vossemeer en Wageningen liggen dicht bij elkaar (alfabetisch gezien dan). Zal wel selectiefoutje zijn. Misschien een idee om validatie te doen dat alleen gebieden gekoppeld mogen worden als ze minder dan 20 km van het hoofdgebied af liggen, tenzij dit expliciet bevestigd wordt.



Citeer10113 Wageningen - De Ossekampen Wageningen 172.05 442.9
10313 Wageningen - Havenomgeving Wageningen 173 441
Het lijkt een oud probleem. Is blijkbaar toen ook niet opgelost.