Rosse waaierstaart zeldzamer dan Bruinkeelortolaan?

Gestart door thomas u, september 25, 2013, 20:54:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

dupont

Citaat van: HJDT op september 29, 2013, 07:18:02 AM
Maar Wietze,


Dutch Birding hoeft zich hier natuurlijk helemaal niet tegen te verweren. De aantijgingen zijn nogal flauw. Ga iets nuttigs doen met je tijd in plaats van over dit soort domme dingen stennis te lopen schoppen. Kinderachtig gedoe.


Michel
Jouw handtekening spreekt boekdelen richting dit soort gasten Michel, niks aan toe te voegen!  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

HPM

Citaat van: ArjanH op september 29, 2013, 00:18:05 AM
Er zijn weliswaar meer Bruinkeelortolanen dan Rosse Waaierstaarten gezien in Nederland, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd of bewezen dat de Rosse Waaierstaart zeldzamer is. Niet alles wordt gezien of doorgegeven.

Zo ben ik wel een jaar of twintig geleden een Rosse Waaierstaart tegengekomen maar nog nooit een Bruinkeelortolaan.
Herman van der Meer

BramtK

Over die verminderde conditie, mij is niets opgevallen aan de vogel dat daar op zou kunnen wijzen. Donderdagmiddag zat hij wel even een beetje te suffen op het bruggetje, af en toe een oog dicht, maar toen scheen de zon en ik neem aan dat hij dat wel prettig vond. De nachten waren natuurlijk wel koud.
Groeten,

Bram ter Keurs

Wouter Puyk

Citaat van: HPM op september 29, 2013, 08:53:26 AM
Citaat van: ArjanH op september 29, 2013, 00:18:05 AM
Er zijn weliswaar meer Bruinkeelortolanen dan Rosse Waaierstaarten gezien in Nederland, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd of bewezen dat de Rosse Waaierstaart zeldzamer is. Niet alles wordt gezien of doorgegeven.

Zo ben ik wel een jaar of twintig geleden een Rosse Waaierstaart tegengekomen maar nog nooit een Bruinkeelortolaan.

"tegengekomen" in de betekenis van waargenomen in Nederland?

In dat geval gaaf en chapeau dat u dit ornithologisch hoogstandje na al die tijd met vogelend Nederland deelt ( of heb ik hierover een publicatie gemist?)

HPM

Citaat van: Wouter Puyk op september 29, 2013, 11:39:59 AM
Citaat van: HPM op september 29, 2013, 08:53:26 AM
Citaat van: ArjanH op september 29, 2013, 00:18:05 AM
Er zijn weliswaar meer Bruinkeelortolanen dan Rosse Waaierstaarten gezien in Nederland, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd of bewezen dat de Rosse Waaierstaart zeldzamer is. Niet alles wordt gezien of doorgegeven.

Zo ben ik wel een jaar of twintig geleden een Rosse Waaierstaart tegengekomen maar nog nooit een Bruinkeelortolaan.

"tegengekomen" in de betekenis van waargenomen in Nederland?
In dat geval gaaf en chapeau dat u dit ornithologisch hoogstandje na al die tijd met vogelend Nederland deelt ( of heb ik hierover een publicatie gemist?)

Mijn waarneming is niet ingediend en ook nergens gepubliceerd.
Herman van der Meer

thomas u

dus u zegt dat dit de 2e keer was dat de rosse waaierstaart in nederland is gezien?

HPM

Citaat van: familieurgert op september 29, 2013, 12:35:42 PM

dus u zegt dat dit de 2e keer was dat de rosse waaierstaart in nederland is gezien?

Nee. Ik zeg dat ik er eerder een heb gezien. Misschien zijn er wel meer van dat soort waarnemingen. Ze tellen natuurlijk niet mee.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Wellicht van waarde als je je waarneming alsnog indient, Herman?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op september 29, 2013, 13:57:56 PM

Wellicht van waarde als je je waarneming alsnog indient, Herman?

Ik denk nog steeds dat dat geen zin heeft en na al die jaren eigenlijk nog minder. Ik heb het beest maar kort gezien waardoor een beschrijving noodgedwongen ook maar kort kan zijn en ik betwijfel of dat voor een nieuwe soort voor Nederland voldoende is. Dat ik gelijk Rosse Waaierstaart 'uitriep' en er achteraf thuis ook niets anders van kon maken legt voor anderen uiteraard geen gewicht in de schaal. Voor mezelf heb ik deze soort gezien en telkens al ik op die plek in Meijendel kom zie ik hem in gedachten weer. Dat is voor mij voldoende.
Herman van der Meer