Rosse waaierstaart zeldzamer dan Bruinkeelortolaan?

Gestart door thomas u, september 25, 2013, 20:54:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Citaat van: familieurgert op september 25, 2013, 21:02:24 PM
Bedankt voor de reacties
Ik probeer mijn vader altijd over te halen om mij er naartoe te brengen, in verband met de zeldzaamheid ;D
Groet thomas

Ha Thomas,

Ik zou je vader alleen maar die posts laten lezen waarin de zeldzaamheid van het beestje nog 's wordt benadrukt, hopelijk is-ie er dan van overtuigd dat-ie jou morgen naar de plek 'moet' brengen want dit zou best eens een "once in a lifetime" vogel kunnen zijn (in NL tenminste).. Maar als dat niet helpt plaats je hier maar een berichtje dat je wel een goeie lift kan gebruiken: ondanks het feit dat er hier een stelletje (weer) eens zit te grijnzen, hebben de meesten het hart op de goeie plek en willen ze, mits niet àl te ver om, met alle plezier een jonge enthousiaste vogelaar van 11 meenemen.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

leostegeman

E nhet betreft hier de westelijke ondersoort galactotus (nominaat). Net als de Engelse gevallen (zover bekend).

thomas u

Ik vindt de titel praat maar raak idd erg goed.
Ik mag niet naar de waaierstaart morgen, omdat het te ver is (gouda), en omdat ik nog veelheel veel makkelijkere moet (sta nu op 177 in nl, 250 overal)
Ik hoop dat andere hem wel nog terugvinden morgen
groet thomas

thomas u

Kan wel nu ik de berichtjes van frank neijts lees, het nog 1 keer proberen, maar ja...
Hoop dat het lukt!

BramtK

Ships, Thomas! Die ouders ook! Misschien kunnen we nog wat goeie argumenten bedenken met zijn allen. Ik zou als eerste zeggen dat deze waarschijnlijk niet snel weer komt in Nederland. Wie weet er nog een?
Groeten,

Bram ter Keurs

RasManen

Je kunt een hele hoop interessante mensen ontmoeten morgen, misschien is dat ook wel wat :)
Wim Nap

Theovanv

Citaat van: familieurgert op september 25, 2013, 21:57:00 PM
Ik hoop dat andere hem wel nog terugvinden morgen
groet thomas

Heel erg tof dat je er zo over denkt. Daar kunnen een hoop volwassenen nog een hoop van leren ;)

Jammer dat je morgen niet mag maar niet getreurd, er is zoveel moois te ontdekken in Nederland op vogelgebied! Het belangrijkst is dat je enthousiast bent ;)
Theo van Veenendaal

augustvansteensel

Citaat van: familieurgert op september 25, 2013, 21:57:00 PM
Ik vindt de titel praat maar raak idd erg goed.
Ik mag niet naar de waaierstaart morgen, omdat het te ver is (gouda), en omdat ik nog veelheel veel makkelijkere moet (sta nu op 177 in nl, 250 overal)
Ik hoop dat andere hem wel nog terugvinden morgen
groet thomas
en dat terwijl ik morgen gewoon naar school moet! :( succes!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

frankneijts

Beste papa van Thomas,

Natuurlijk zijn er véél belangrijker zaken in de wereld dan zo'n klein rotvogeltje ook al is-ie nòg zo zeldzaam. Maar als je een zoon hebt die op zijn 11e al laat blijken dat-ie vogels kijken toch wel heel erg leuk (en belangrijk) vindt, zou je misschien toch nog 's moeten overwegen of je 'm niet naar dat beestje brengt. Tenslotte is dat vogels kijken een heel gezonde hobby (al wordt er wel 's ruzie bij gemaakt ...) en in ieder geval waarschijnlijk veel beter voor 'hart & mind' dan eindeloos computeren, smsen & andere kinderen pesten. Het lijkt me dus dat je dat als ouder zijde beter kunt aanmoedigen en daar helpt zo'n twitch, waarbij hij ook nog 's flink kan 'netwerken', enorm bij. In dit geval betreft het bovendien een wel èrrug zeldzaam gevalletje dat misschien wel nooit meer terugkomt in Nederland als je tenminste kijkt naar de waarnemingen in de ons omringende landen! Natuurlijk kan Thomas zijn toch al indrukwekkende lijst (voor een 11-jarige) veel gemakkelijker aanvullen met minder zeldzame vogels maar vrijwel zeker niet met deze. Strijk dus over je hart en neem die knul mee morgen, als je het mij en ons vraagt verdient-ie het.

Vriendelijke groet,

Frank Neijts
Namens de deelnemers van het 'vogel-forum' van waarneming.nl
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

ArjenDrost †

Balen dat je niet mag morgen. Je ouders hebben een punt als ze zeggen dat je ook nog veel gewonere soorten moet, maar ja, deze komt vast niet meteen terug als je wel genoeg soorten op je lijstje hebt staan.
Misschien kun je ze toch nog overhalen?

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

peterlindenburg


kan ik ergens een petitie tekenen?  ;D
Citaat van: frankneijts op september 25, 2013, 22:19:10 PM[size=78%]Beste papa van Thomas,

Natuurlijk zijn er véél belangrijker zaken in de wereld dan zo'n klein rotvogeltje ook al is-ie nòg zo zeldzaam. Maar als je een zoon hebt die op zijn 11e al laat blijken dat-ie vogels kijken toch wel heel erg leuk (en belangrijk) vindt, zou je misschien toch nog 's moeten overwegen of je 'm niet naar dat beestje brengt. Tenslotte is dat vogels kijken een heel gezonde hobby (al wordt er wel 's ruzie bij gemaakt ...) en in ieder geval waarschijnlijk veel beter voor 'hart & mind' dan eindeloos computeren, smsen & andere kinderen pesten. Het lijkt me dus dat je dat als ouder zijde beter kunt aanmoedigen en daar helpt zo'n twitch, waarbij hij ook nog 's flink kan 'netwerken', enorm bij. In dit geval betreft het bovendien een wel èrrug zeldzaam gevalletje dat misschien wel nooit meer terugkomt in Nederland als je tenminste kijkt naar de waarnemingen in de ons omringende landen! Natuurlijk kan Thomas zijn toch al indrukwekkende lijst (voor een 11-jarige) veel gemakkelijker aanvullen met minder zeldzame vogels maar vrijwel zeker niet met deze. Strijk dus over je hart en neem die knul mee morgen, als je het mij en ons vraagt verdient-ie het.

Vriendelijke groet,

Frank Neijts
Namens de deelnemers van het 'vogel-forum' van waarneming.nl
[/size]

thomas u


BramtK

Ja, maar is de familie Urgert ook tp? Zie reactie Frank, eens!
Groeten,

Bram ter Keurs

thomas u

Nee, jammer genoeg niet.
Mijn ouders moeten namelijk naar het werk.
En hebben 's middags geen tijd.
Ik kan pas zondag gaan, en ik vrees dat het dan echt te laat is.
Toch erg bedankt voor jullie steun in mijn bittere tijden!
Groet thomas

peterlindenburg

ik heb uit het veld begrepen dat hij er volgens de boerin al dagen zit, dus wie weet zondag ook nog!

Koert Scholten

Is het niet een optie om Thomas ergens op te pikken? :rolleye:
Ik denk dat er honderden mensen uit alle richtingen die kant op gaan.
Nee, sorry. Ik kan ook pas evt. zondag (werk, afspraken etc.).
Mensen veel succes met deze megasoort.
Met vriendelijke groeten,

Koert Scholten

thomas u

Ja, dat ZOU ook kunnen, maar ik mag waarschijnlijk alleen arpoolen als ik diegene ken, want ik zit er anders toch wel minstens 3 uur mee in de auto
.

Jeroen Nagtegaal

Als ie had willen vertrekken dan had ik dat vanacht vast gedaan. Mooi treknacht was het... Overigens al enkele dagen.
Op de eerste foto's van gister vind ik hem persoonlijk niet heel fit ogen, en vrees nu (die er nog zit) eerder voor eventuele katten dan een plots vertrek...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marcel van kammen

ik kan me best voorstellen dat je ouders er zo over denken thomas. toen ik elf was mocht ik ook niet zomaar bij wildvreemden in de auto stappen. ik hoop voor je dat ie er zondag nog zit  :duim: vandaag lekker in eigen omgeving op stap,wie weet kom je nog iets moois tegen.

UtrechtsVogelNet

Hi Thomas,

Als je naar zeldzaamheden gaat, kom je meestal ook wel meer algemene soorten tegen. Dus dat is een win-win situatie: het scheelt tijd in het veld, vervoerskosten, en je ziet ook de mega-soorten die missch nooit meer wederkeren in NL.
Terecht dat je ouders een punt maken dat je niet zo maar met iedereen mee kunt gaan, zeker geen wildvreemden. Dat geldt omgekeerd ook natuurlijk: jij bent voor die andere ook een wildvreemde  :rolleye:

Maar, ik hoop van harte dat je toch de gelegenheid krijgt deze vogel te bezoeken. Ik teken de petitie van Frank ;-)

Succes!
Phil

thomas u

ja! ik hoop ook dat hij er zondag nog zit!!
en ik raak helemaal overdondert over alle aardige reacties en mensen die mij er toch op een of andere manier naartoe proberen te krijgen
dat vindt ik al even leuk als naar de waaierstaart toegaan.
thomas

thomas u

of... misschien is de waaierstaart toch nog wel wat leuker ;)

August

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 26, 2013, 09:09:48 AM
Als ie had willen vertrekken dan had ik dat vanacht vast gedaan. Mooi treknacht was het... Overigens al enkele dagen.
Op de eerste foto's van gister vind ik hem persoonlijk niet heel fit ogen, en vrees nu (die er nog zit) eerder voor eventuele katten dan een plots vertrek...
Vogel maakt een zeer Fitte indruk in het veld dus bij een goede nacht trekt hij verder
August van Rijn

frankneijts

Citaat van: peterlindenburg op september 26, 2013, 08:47:31 AM
ik heb uit het veld begrepen dat hij er volgens de boerin al dagen zit, dus wie weet zondag ook nog!


Zijn daar al nadere (meer concrete) bijzonderheden over?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

peterlindenburg


meer dan het gerucht heb ik niet gehoord. Je hoort natuurlijk wel vaker bij dit soort situatie van locals 'oh, die zat er al een week...'

Citaat van: frankneijts op september 26, 2013, 16:38:51 PM
Citaat van: peterlindenburg op september 26, 2013, 08:47:31 AM
ik heb uit het veld begrepen dat hij er volgens de boerin al dagen zit, dus wie weet zondag ook nog!


Zijn daar al nadere (meer concrete) bijzonderheden over?

Vincent Hart

Standaard bakerpraatje bij elke zeldzaamheid in bebouwing inderdaad. Zou er geen enkel gevolg uit trekken.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

thomas u

Ik was naar de kleine spotvogel naar waddinxveen (niet gezien) toen kwam er een vrouw naar buiten die panisch aan ons vroeg: wat gebeurt er allemaal hier? Toen zei ik: der zit hier een hele zeldzame vogel, hij heet een kleine spotvogel. Toen vroeg zei: is die klein bruin en vliegt hij? Ik: ja  zij: ohhh. Dan zieik die ook wel is vliegen in mijn tuin

thomas u

Je kan dus idd net vaak uit zoiets opmaken dat hij er al langer zit ;)

Jos Welbedacht

Ik vraag me af of er zelfs gevallen zijn bij een woning, waarbij de bewoners niet beweren dat de vogel er al een week zit.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space