Hoofdmenu

twee vraagjes

Gestart door roeldegreeff, september 26, 2013, 10:05:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

roeldegreeff

Hallo,

Sinds kort ben ik obsmapps gebruiker, mooi programmatjes en makkelijk te gebruiken.
Maar sinds de laatste update krijg ik om de paar uur een melding dat ik hem weer kan updaten, daarnaast gaat het downloaden van de soorten ineens veel langzamer (heeft niks met de internetsnelheid te maken). Hoe kan dat? Iemand een idee?

Vraag 2: Waarom is het zo dat de zeer zeldzame soorten niet via obsmapps kunnen worden ingevoerd (laatst zuidelijke heidelibel).

Groet,

Roel
Met vriendelijke groet,

Roel de Greeff

Jan Mudde

Beste Roel,

Sinds de 3.0 versie, waarin vooral "onder water" heel veel omgebouwd en aangepast is zijn er diverse stevige bugs gevonden die om aanpassing vragen, dat gebeurt dan ook dagelijks en soms zelfs meerdere malen per dag. Ook de vertraging met het downloaden van soorten heeft daar mee te maken.

Zeer zeldzame soorten invoeren kan wel degelijk maar daarvoor moet je de instellingen van de soortgroep aanpassen dat kan als volgt (voorbeeld voor soortgroep Libellen) Open ObsMapp>Instellingen>Soortgroepinstellingen>Activiteiten, kleden, enz.>Libellen>Zeldzaamheid>kies nu voor Zeer zeldzaam en je kan alle soorten van algemene tot en met zeer zeldzame invoeren

Groeten, Jan Mudde

PS Het loont de moeite om even de handleiding die ook op het forum staat door te lezen en ok het topic over bugmeldingen 3.N is de moeite van et volgen waard.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on