Ik heb sinds juli 2012 een Tevion WK-1 cameraval van de Aldi in Duitsland. Sinds oktober 2013 ook nog een Maginon WK-1 van de Aldi in Nederland. Deze camera's zijn nagenoeg hetzelfde. Het buitenwerk zeker en dat wordt door nog wel meer fabrikanten gebruikt (zoals het bij bezoek van hun website misselijkmakende Ltl Acorn). De interne zaken verschillen wat waardoor de Tevion een wat lagere resolutie heeft dan de Maginon, maar beide voldoen prima wat mij betreft.
Ik hang beide camera's op diverse plaatsen op en zeker ook op plaatsen waar ze kletsnat worden. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad! Het grootste minpunt van deze camera's is wat mij betreft dan ook dat ze niet zo vreselijk robuust zijn. De sluiting is erg klein en gevoelig voor breuk (wat gelukkig nog niet gebeurd is). Als dat gebeurd wordt het knutselen, als het al mogelijk is, om de camera nog waterdicht te laten sluiten.
Verder is er een soort tweede batterijvak aanwezig waarbij aan de achterzijde een soort beugelconstructie aanwezig is. Ik gebruik deze om het spanbandje doorheen te halen, maar bij het strak trekken is bij één van de camera's een heel stuk van de beugelconstructie afgebroken. Deze camera kan ik nu niet meer met een spanbandje bevestigen wat wel vervelend is...
Een ander niet zo héél sterk maar wel overkomelijk punt is het batterijverbruik. Volgens mij ligt dat wat hoger dan bij mijn Bushnell camera's. En de Bushnell's hebben in mijn geval onzichtbare LEDs, wat ik ook wel prettig vind gezien schrikreacties die ik bij diverse dieren heb gefilmd in een goed donker bos (al schrikken veel dieren evengoed van je geur die op een camera achterblijft, een pijnlijke herinnering aan de 'evolutie' van bejaagde dieren om doodsbang te zijn voor alles dat menselijk is...
Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Als beelden nodig zijn hoor ik het wel, al zijn ze natuurlijk op bijv. YouTube te vinden en op mijn eigen website.