Hoofdmenu

OSM Kaarten App?

Gestart door SlechtValk, september 23, 2013, 16:39:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Is er eigenlijk een fatsoenlijk functionerende app om de OSM kaarten te lezen (zoals ingebouwd in ObsMapp)? Ik zou die kaarten (die toch al op mijn telefoon staan) namelijk ook graag voor oriëntatie willen gebruiken, maar daarvoor niet steeds heel ObsMapp hoeven starten.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Als je ObsMapp start hoef je daarna alleen maar in het menu op "Kaart" te klikken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op september 23, 2013, 16:53:16 PM
Als je ObsMapp start hoef je daarna alleen maar in het menu op "Kaart" te klikken.

Klopt, maar omdat ik een htc desire heb (je kent het dingetje wel heb ik begrepen ;) ) met een niet al te beste batterij, heb ik gps altijd uit staan en is daarom over het algemeen de procedure als volgt:

       
  • ObsMapp starten (staat op mijn home scherm uiteraard!)
  • Bedenken dat ik mijn GPS ben vergeten aan te zetten en weer uit ObsMapp gaan
  • GPS Aanzetten
  • ObsMapp opnieuw openen
  • Uit het waarnemings invoerscherm gaan (Waarmee ik hem laat starten)
  • Menu toets
  • Kaart toets en wachten op een fix :P
Al met al best een flinke lijst van stappen. Er zullen misschien ook nog wel shortcuts zijn in deze zaak (bijv. mbt de gps die volgens mij ook automatisch aan zou moeten kunnen??? maar dat is mij tot nu toe nooit gelukt).
Ok ik geef toe aan de eerste drie punten kan ik zelf iets doen, maar het zou erg fijn zijn als er iets is dat gewoon direct met een kaart start :P

EDIT: Ik bedenk me zojuist dat ik bij stap 5 natuurlijk ook meteen op het kaart symbooltje kan klikken, maar om één of andere reden zit dat niet zo in mijn systeem
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!