fotobewerkingsprogramma

Gestart door augustvansteensel, september 21, 2013, 17:30:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

augustvansteensel

Heb een nieuwe laptop, maar geen fotobewerkingsprogramma.
Ik had picasa, maar zijn er ook betere? En wat gebruiken jullie?
Voor mijzelf hoeven er niet zoveel extra's op te ziten, gewoon goed kunnen croppen, oplichten, etc.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

augustvansteensel

laat maar, ik heb een goed bewerkingsprogramma getipt gekregen, dus het is niet meer nodig.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Mimino

Misschien is het voor anderen ook wel wat?
Laat even weten wat voor programma en wat je er zelf van vindt ( en wel of niet mee kan doen )?

Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

ArjenDrost †

Wat mij betreft zijn voor fotografen Lightroom of (als je een mac hebt) Aperture de beste programma's. Speciaal geschreven voor fotografen, overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en zowel fotobewerking als -database. Beiden zijn de afgelopen jaren flink in prijs gedaald, dus daar zit het hem ook niet meer in.


Groeten, Arjen

jva

Voor de snelle en simpele bewerkingen: faststone imageviewer. Makkelijk en goedkoop (gratis). Voor het betere werk is Lightroom of PS natuurlijk aan te bevelen.
Jelle

ZLHaberham

Citaat van: jva op september 23, 2013, 18:27:51 PM
Voor de snelle en simpele bewerkingen: faststone imageviewer.

"+1" zegt men dan. Erg handig, inderdaad.

Ik ben een groot fan van gratis:

GIMP - kan heel veel, gratis alternatief voor Photoshop; eventueel te integreren met UFRaw
Photivo - Goede RAW-converter
Lightzone - idem, lijkt gericht op Lightroom-gebruikers
Irfanview - "klein" programma voor eenvoudige taken


lennartv

En bedenk: voor de kosten hoef je het niet te laten. Als je een beetje rondkijkt op het internet kun je ieder programma vinden. Ik ben persoonlijk enthousiast over Adobe Lightroom 5, redelijk eenvoudig in gebruik, Adobe Photoshop Cs6 is een behoorlijke overstap vanuit Picasa. Lightroom is allemaal wat eenvoudiger.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

marcel123

#7
Ik gebruik Picasa en merk nu dat alle fotos die ik getagged had de tags zijn verdwenen. Ook de crops zijn weg...alles is weer in zijn oude toestand. Enig idee wanneer Picasa besluit om de tags en de titels weg te gooien?


Ik dacht dat die tags in de foto opgeslagen werden...is dat niet zo?
Waar worden ze dan opgeslagen en hoe kan je voorkomen dat je ze kwijtraakt?