Onbekende veer Cyprus

Gestart door Joris Verhees, september 17, 2013, 19:18:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joris Verhees

Dag allen,

Afgelopen Augustus deze veer gevonden in Cyprus. De veer is incl. schacht net geen 13,5 cm lang.
Gevonden op het schiereiland Karpaz, 200 m uit de kust. Voor foto's zie onderstaande link.
Verder nog een vraag aan 'verenverzamelaars'. Hoe bewaren jullie je veren ? Heb er thuis genoeg in een pot staan, ben er nog niet uit hoe ze te ordenen.. In een fotoalbum pakken, bewaren in enveloppen, etc. Ben benieuwd naar jullie suggesties! Alvast bedankt!

http://observado.org/waarneming/view/79145675

Mvgr,

Joris Verhees

Met groet, Joris Verhees

whmvb

Hoi Joris,

lijkt wel een veer (tertial?) van een Grote Trap, maar ik heb geen idee of die op Cyprus voorkomen.

Als je veren echt lange tijd goed wilt bewaren, moet je ze in goed afgesloten verpakkingen doen, anders krijg je onherroepelijk een keer bezoek van motjes of museumkevertjes en wordt alles opgegeten door hun larven. Zelf gebruik ik sealbags van verschillend formaat (meest A4). De veren plak ik meestal met plakband (heeft voordeel dat je ze makkelijk weer los kan maken) op een A4 papier. Voordeel van de sealbags is ook dat je de veren kunt bekijken zonder ze uit de verpakking te halen.

Wim
Wim van Boekel

Joris Verhees

Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie! Grote trap komt echter niet voor op Cyprus, dat kan 't dus niet zijn (helaas).

Bedankt voor je tip van die sealbags, waar kun je die halen / bestellen ? Lijkt me een prima idee!

Dankje!

Joris
Met groet, Joris Verhees

klaas van haeringen

Zwarte Frankolijn, armpen.

Groeten,
Klaas

Joris Verhees

Hoi Klaas,

Dankjewel! Daar had ik niet aan gedacht.

Erg leuk!

Mvgr, Joris Verhees
Met groet, Joris Verhees