weer een viervlek-LHB???

Gestart door Stijn Schreven, mei 22, 2007, 20:18:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn Schreven

Net toch weer een verdacht LHB-larfje gevonden. Deze was ca. 3-4 mm. Ik heb geprobeerd scherpe foto's te maken. Hij zat op het oude klimrek in de achtertuin (voor de foto-shoot even gevangen en weer teruggezet). Het klimrek staat ongeveer 2 meter van de appelboom waar de larven van de viervlek zaten.
Is dit toch opnieuw de viervlek? :huh:  
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

nog een foto
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Stijn Schreven

derde foto:
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Jeroen Nagtegaal

Deze is meen ik nog te jong om er een zekere determinatie over los te laten, maar mijn INDRUK is een aziaat,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stippen

Inderdaad te jong om te determineren, maar omdat we vandaag net een soortgenootje gehad hebben, denk ik dat er toch wel een kans is dat het 4vlek is.
Maar Jeroen heeft gelijk dat je het eigenlijk niet moet proberen te benoemen.
Aziaat is het niet.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Arp

Daarmee kom ik dan wel op de interessante (?) vraag hoe dat zit met de ontwikkeling van die borstels. In het vorige thema van Stijn zat namelijk dat dier met veel minder ontwikkelde borstels waarvan een klein beetje aangenomen werd (ook door mij) dat dit wel een eerder larvestadium zou zijn. Als dit ook een "jonge" larve is - hoe valt dat dan te rijmen?

@Stijn: Hoe groot/lang/breed was deze (t.o.v. de door Kees gedetermineerde) en hoe groot was dat beest met minder ontwikkelde borstels? Was die duidelijk veel kleiner nog??
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Stijn Schreven

de gedetermineerde was 6-7mm lang, deze is 3-4 mm en die met minder ontwikkelde borstels 4-5 mm denk ik. Het is allemaal geschat, ik heb ze niet opgemeten. Dus dat is best moeilijk te zeggen.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.