Mooi ontwerp Hisko, sluit goed aan op het flatdesign in iOS7 en het kleurgebruik in de nieuwe iOS.
Ik houd mij dagelijks bezig met huisstijl, beeldgebruik en ontwerp (Natuurmonumenten) en weet uit ervaring dat elke gebruiker, lezer en kijker een eigen mening heeft over passend en "mooi". Zoveel mensen zoveel smaken.
Argumenten van Bart snijden hout qua herkenbaarheid, tegelijkertijd sluiten zijn ontwerpen in het geheel niet aan op de vormgeving in iOS7 (aansluiten is weer iets anders dan mooi of niet mooi vinden...).
Overigens kun je je afvragen in hoeverre herkenbaarheid van een icoon een issue is voor de vindbaarheid in de App-store.
Uiteindelijk zijn het vooral de gebruikerservaringen en reviews die bepalen of een App veel gedownload wordt en daarmee beter vindbaar wordt. De App-store in iTunes barst van de mooi ontworpen icoontjes die niet worden gedownload.
Aan de ontwerper zou ik zeggen: "bepaal duidelijke criteria waaraan het icoontje moet voldoen, ontwerp een paar varianten en blijf trouw aan je eigen criteria". Succes ! Ik ga de App los van een mooi of minder mooi ontwerp zeker gebruiken