Boomvalk juv

Gestart door Joachim Vreeman, september 15, 2013, 19:23:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joachim Vreeman

Om alle laatste beetjes twijfel weg te nemen, graag jullie mening over deze juveniele boomvalk: http://waarneming.nl/waarneming/view/79114605

We hadden deze dag in totaal 4 boomvalken overvliegen en deze stak qua vlucht/lichaamsverhouding wat af tegen de andere drie. Minder snelle vlucht en vooral de staart leek/lijkt langer. Verder leek de kop meer wit. De onderkant van de vleugels was erg lastig om te onderscheiden qua kleur en jammergenoeg ook de eventuele achterrand was niet vast te stellen. Ik twijfel over de baardstreep: in het veld viel hij niet bijzonder op. Vleugels op de foto's behoorlijk puntig (pro bv). De streping op de buik lijkt vrij aangezet, maar de ropova redelijk bij onze telpost in de buurt (Wageningen) heeft dat ook (zie foto's). Kort samengevat: mijn twijfel is voornamelijk gebaseerd op de vrij witte kop en de lengte van de staart.

Voor alsnog ga ik uit van een boomvalk. Wat zeggen jullie?

Groeten Joachim

Guus Peterse

Ik zie op diverse foto's een duidelijke baardstreep en meen ook een roodachtige broek / onderstaart te zien. Daarnaast lijkt me ook het vliegbeeld helemaal boomvalk. Dus daar zou ik het denk ik op houden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Joachim Vreeman

Het roodachtige zie ik zelf niet en hadden we toch moeten zien in het veld, maar voor de rest ga ik met je mee voor boomvalk. Bedankt voor je reactie. Groeten Joachim