Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Tom Damm op juni 20, 2014, 08:23:55 AM
Als je een paar waarnemingen van dezelfde soort invoert, zonder tussendoor een andere soort te kiezen of naar het overzicht te gaan, dan zijn die tweede en verdere waarnemingen niet meer te wijzigen wegens het ontbreken van de soortgroep ("Soortgroep niet meer aanwezig"). Dat zou ik wel willen kunnen.

Kan je aangeven welke soortgroep(en) het hier om gaat? Gebruik je de verzamelgroep?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Ziet eruit als hetgene wat ik destijds in bugmeldingen 2.n heb gemeld en na de update naar 3 nooit opnieuw heb geprobeerd..
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=181041.msg1408067#msg1408067 voor de toenmalige opmerkingen ;) Ik zal morgen even testen of t nog steeds zo gaat bij mij, maar ik vermoed van wel.
Douwe van der Ploeg

Pieter Stolwijk

Heb ik enige tijd geleden ook gehad. De workaround was om even op de te wijzigen soort te klikken. Dan krijg een detailscherm. Dan op de menuknop. Dat geeft ook de mogelijkheid tot wijzigen en dan lukt het wel.
Is overigens al weer weken geleden. Meer herinner ik me er niet van.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Tom Damm

Citaat van: Alex Kwak op juni 20, 2014, 22:24:06 PM
Citaat van: Tom Damm op juni 20, 2014, 08:23:55 AM
Als je een paar waarnemingen van dezelfde soort invoert, zonder tussendoor een andere soort te kiezen of naar het overzicht te gaan, dan zijn die tweede en verdere waarnemingen niet meer te wijzigen wegens het ontbreken van de soortgroep ("Soortgroep niet meer aanwezig"). Dat zou ik wel willen kunnen.

Kan je aangeven welke soortgroep(en) het hier om gaat? Gebruik je de verzamelgroep?

Het is bij alle soortgroepen, voor zover ik weet, maar ik heb net de oplossing van Pieter geprobeerd en dat werkt. Ik had bij dat detailscherm alleen geen menu-opties meer verwacht. Bedankt voor de antwoorden.

Groet, Tom
Groet, Tom

Alex Kwak

Oorzaak gevonden en is opgelost in de komende versie 3.10
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Taka

Grappig bugje, een libel bij de vlinders.

Menu -> Meer -> Tellen




(Sybe)

Alex Kwak

Citaat van: Taka op juli 04, 2014, 12:10:03 PM
Grappig bugje, een libel bij de vlinders.

Raar...  :rolleye:  Bedankt voor het melden!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 04, 2014, 22:11:23 PM
Citaat van: Taka op juli 04, 2014, 12:10:03 PM
Grappig bugje, een libel bij de vlinders.

Raar...  :rolleye:  Bedankt voor het melden!

Weet je toevallig nog of er met deze waarneming iets 'anders dan anders' is gebeurd? Op de een of andere manier is er namelijk aan deze soort de verkeerde soortgroep gehangen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Ik heb recent de soortenlijsten bijgewerkt. Daarna kwam ik diverse 'vreemde' ( verkeerde) namen tegen in de lijstenzoals bijvoorbeeld:
Kleine rode weekschild blijkt nu Gele weekkever te heten.
Wespenspin staat er in als Tijgerspin.
Rode Smalbok staat er in als Gewone smalboktor.


Op de site staan nog wel de eerst genoemde ( en juiste ) namen. Uploaden gaat wel goed.
Ik heb zojuist de soortenlijsten bijgewerkt maar  dezelfde foutieve na[size=78%]men staan er nog steeds in[/size] ???
groeten
bert
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Douwe van der Ploeg

Iemand heeft extra Nederlandse namen toegevoegd, zonder die een rangorde mee te geven, ik heb dat nu aangepast. Beste oplossing: gewoon wetenschappelijke namen gebruiken, maar ik snap dat je die niet bij alles onthoudt in het veld.. echter, de ene Nederlandse naam als "juist" beschouwen (en daarmee insinueren dat de rest niet "juist" is), snap ik niet helemaal..
Douwe van der Ploeg

Bert Oving


Ik zie dat inmiddels de 'gebruikelijke' namen weer in de soortlijsten staan. Waarvoor dank!




Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

wespenbuizerd

Deze middag heb ik de versie 3.10 geïnstalleerd. Het programma ging telkens weer dicht wanneer ik een waarneming wenste in te voeren. Ik ben er dan maar mee gestopt. De rapporten met de foutmelding heb ik telkens verzonden.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juli 07, 2014, 22:03:16 PM
Deze middag heb ik de versie 3.10 geïnstalleerd. Het programma ging telkens weer dicht wanneer ik een waarneming wenste in te voeren. Ik ben er dan maar mee gestopt. De rapporten met de foutmelding heb ik telkens verzonden.

Klopt het dat de app crasht als je de kaart gebruikt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ik heb een aardig vermoeden waar dit in zou kunnen zitten. Maar helaas heb ik zelf dit probleem niet.
Ik ga dus de verwachte oplossing inzetten, zeer waarschijnlijk vanavond nog.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#434
Ik gebruik zeer vaak de kaart en het is inderdaad als ik de kaart een tweede keer gebruik, dat de app crasht. Als ik de kaart niet gebruik bij het invoeren van een waarneming, crasht de app inderdaad niet meer.
Dirk

hiskodevries

ik merkte een kleine onvolkomenheid  na installatie 3.10
mijn standaardkaarten zijn de osm kaarten.
na installatie ->invoerscherm->kaart oproepen ->krijg google sat kaarten te zien en een melding 'kaart niet gevonden' oid na opnieuw selecteren van osm melding weg.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Maar de kaart crasht niet bij jou Hisko?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Peter Meininger

Citaat van: hiskodevries op juli 08, 2014, 12:10:59 PM
ik merkte een kleine onvolkomenheid  na installatie 3.10
mijn standaardkaarten zijn de osm kaarten.
na installatie ->invoerscherm->kaart oproepen ->krijg google sat kaarten te zien en een melding 'kaart niet gevonden' oid na opnieuw selecteren van osm melding weg.

Dat ken ik, maar dat gebeurt m.i. alleen indien je internetverbinding hebt. Zonder verbinding stopt obsmap bij tweede keer gebruik van de standaardkaart. Verveldend 'bugje'...

Terug naar het opschrijfboekje?
met vriendelijke groet,

Peter Meininger

---------------------------------------------
Mijn weblog: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/vorser/

Alex Kwak

Citaat van: mein1 op juli 08, 2014, 18:58:20 PM
Terug naar het opschrijfboekje?

Nou, dat is wel errug rigoreus.(en pas op dat je boekje niet wegwaait of nat wordt...)

Ik heb het probleem inmiddels kunnen reproduceren: het komt waarschijnlijk alleen voor als je "toon waarnemingen" aan hebt staan.
Ik ben bezig met een fix.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

#440
Ik heb zojuist versie 3.10.1 geüpload naar de Google Play. Hierin zou het kaart-probleem verholpen moeten zijn.
Dee update zal rond 21:00 beschikbaar moeten zijn.

LET OP: De locatie voor de OSM-kaarten is veranderd. Deze is nu geworden: [sdkaart]/obsmapp/osm
Dit in verband met een bug/feature van Android 4.4.2+ waarbij je geen bestanden mag schrijven op de sd-kaart in directories die niet zijn aangemaakt door de app zelf. Heel vervelend, maar daar is niets aan te doen. Klachten bij Google....  :angry:
OSM-kaarten kan je opnieuw downloaden via het download-menu van ObsMapp
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Dank u, Alex. het probleem is opgelost.
Dirk

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#443
Hetzelfde probleem (crashen bij wijzigen van waarneming via kaart) doet zich wel weer voor als de map met OSM-kaarten leeg is en jij via een OSM-kaart je waarneming wenst te wijzigen. Dit is logisch, maar ik geef het hier toch mee.
Dirk

Alex Kwak

Ok, bedankt, dat dient inderdaad netter afgevangen te worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerard Troost

Citaat van: Alex Kwak op juli 08, 2014, 20:04:59 PM
LET OP: De locatie voor de OSM-kaarten is veranderd. Deze is nu geworden: [sdkaart]/obsmapp/osm

betekend dat iedereen z'n OSM kaarten kwijt is nu / moet gaan verplaatsen. Wellicht ook de oude locatie blijven lezen en alleen het downloaden naar de nieuwe locatie doen?

Daarnaast als je een kaart gedownload hebt en hij is klaar staat er hij terug op het kies lijstje met een OK knop. Als je op OK klikt gaat hij opnieuw downloaden. Wellicht een "Klaar" melding geven en dan het kies schermpje afsluiten?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

ik begrijp het niet helemaal, 3.10.1 geinstalleerd, maar mijn osm kaarten werken gewoon. moet ik mij nu zenuwachtig maken omdat bij mij alles zonder problemen werkt ? of moet ik nu van de stress een opschrijfboekje kopen :)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: gtroost op juli 09, 2014, 14:00:50 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 08, 2014, 20:04:59 PM
LET OP: De locatie voor de OSM-kaarten is veranderd. Deze is nu geworden: [sdkaart]/obsmapp/osm

betekend dat iedereen z'n OSM kaarten kwijt is nu / moet gaan verplaatsen. Wellicht ook de oude locatie blijven lezen en alleen het downloaden naar de nieuwe locatie doen?

Daarnaast als je een kaart gedownload hebt en hij is klaar staat er hij terug op het kies lijstje met een OK knop. Als je op OK klikt gaat hij opnieuw downloaden. Wellicht een "Klaar" melding geven en dan het kies schermpje afsluiten?

Twee goede ideeën!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ed_veling

Bij gebruik van ObsMapp 3.10.2 merk ik dat de overgang van de landsgrenzen niet meer soepel verlopen.
Na opstarten klik ik "Kaart" aan en dan zie ik met behulp van de OSM-kaart mijn omgeving.
"Kaarttype" heb ik op "netherlands (OSM)" gezet.
Als ik nu zover uitzoom dat ik Maastricht kan zien, dan blijkt dat Noord-België niet wordt weergegeven. Luik nog wel, maar daar is het kaartbeeld iets anders (kleiner lettertype geografische namen). Zie bijgevoegd plaatje. Dat beeld wordt kennelijk on-line gedownloaded.
Als ik nu het "Kaarttype" op "belgium (OSM)" (vandaag gedownloaded) zet verschijnt dezelfde layout als Nederland nu ook voor België (dus met een groter lettertype), maar Noord-België blijft wit.
In ObsMapp 3.9 en eerder verliep de overgang rond de landsgrenzen soepel.
Bij dit uitzoomen crasht ObsMapp zo nu en dan of reageert niet meer (waarschijnlijk te maken met intern geheugen (?)).

Ed Veling