Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Kan ObsMapp uberhaupt nog wel de sdkaart zien. Kan je bijvoorbeeld een foto toevoegen aan een waarneming?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Ja geen probleem . Ik weet niet of het met het probleem heeft te maken, maar voordat ik kon zien of /media data bevat moest ik in filemanager eerst aanzetten dat ik ook hidden files wilde zien.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op februari 15, 2014, 13:23:03 PM
Ik weet niet of het met het probleem heeft te maken, maar voordat ik kon zien of /media data bevat moest ik in filemanager eerst aanzetten dat ik ook hidden files wilde zien.

Dat klopt omdat die bestanden met een punt beginnen. Dit is om te voorkomen dat deze bestanden ook tussen je 'gewone' mediabestanden getoond worden.

Kan je ook zien waar die nieuwe foto terecht is gekomen? Zou moeten zijn in /storage/sdcard0/obsmapp/photo
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Klopt, in beide dirs te zien
Dus sdcard en storage
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Hisko, je hebt mail met een link naar een testversie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Oorzaak gevonden! Patchversie komt er aan!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Patch is getest en goed bevonden. Zojuist heb ik versie 3.3.1 in de Google Play gezet. Zal over enkele uren beschikbaar zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

WimSt

Bij werkt 3.3.1 wb mutimedia naar behoren! Bedankt

WimSt

Ik bedoel dus, dat versie 3.3.1 bij mij wat betreft multimedia naar behoren werkt!
Typen zonder fouten dus niet......... ;)

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#341
Multimedia werkt bij mij ook. Anderzijds is het niet meer mogelijk de reeds ingegeven waarnemingen op het kaartje dat je oproept, te zien , tenzij jij telkens weer als het kaartje is verschenen, klikt op 'Tonen' en 'Waarnemingen van huidige' aanvinkt. Het vinkje verdwijnt dus blijkbaar telkens weer, of kan ik dat elders vastleggen ?
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op februari 16, 2014, 13:58:07 PM
Anderzijds is het niet meer mogelijk de reeds ingegeven waarnemingen op het kaartje dat je oproept, te zien , tenzij jij telkens weer als het kaartje is verschenen, klikt op 'Tonen' en 'Waarnemingen van huidige' aanvinkt. Het vinkje verdwijnt dus blijkbaar telkens weer, of kan ik dat elders vastleggen ?

Nee, dit werkt zoals bedoeld. Maar misschien is het wel logisch om als er al een soort is geselecteerd dan ook initieel de waarnemingen van die soort ook op de kaart te tonen. Ik kom hier nog op terug.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op februari 16, 2014, 19:27:57 PM
Citaat van: wespenbuizerd op februari 16, 2014, 13:58:07 PM
Anderzijds is het niet meer mogelijk de reeds ingegeven waarnemingen op het kaartje dat je oproept, te zien , tenzij jij telkens weer als het kaartje is verschenen, klikt op 'Tonen' en 'Waarnemingen van huidige' aanvinkt. Het vinkje verdwijnt dus blijkbaar telkens weer, of kan ik dat elders vastleggen ?

Nee, dit werkt zoals bedoeld. Maar misschien is het wel logisch om als er al een soort is geselecteerd dan ook initieel de waarnemingen van die soort ook op de kaart te tonen. Ik kom hier nog op terug.


Zo was het toch tot de laatste versie van ObsMapp dit veranderde, en zo was het goed. Ik heb ook vastgesteld dat het met de laatste versie niet altijd mogelijk was 'Waarnemingen van huidige' aan te vinken, zodat jij dus de reeds zelf ingegeven waarnemingen niet kon zien, ook al waren die er, er verscheen gewoon geen hokje.

Het feit dat je onmiddellijk op het kaartje de plaatsen kan zien van de reeds zelf ingegeven waarnemingen van een soort, laat ons zeggen van de voorbije twaalf uur, voorkomt dubbeltellingen en verfijnt dus inventarisatiewerk.
Ik zou dus liefst hebben dat op dit punt wordt teruggekeerd naar de toestand van de versie voor 3.3.
Dirk

WimSt

Ik zag later wel, dat alle media-bestanden er dubbel instonden, vermoedelijk door het opnieuw downloaden van die bestanden. Dus, om ruimte te besparen, ff mappen verwijderen en opnieuw downloaden (files apart verwijderen is veel werk!). 

Thijs Fijen

Sinds de laatste update heb ik het volgende probleem. Als ik een gps signaal heb en deze in het invoerscherm vastzet door op het gps tekentje te drukken, dan bleven hiervoor de laatste coördinaten (met bijbehorende precisie) staan. Nu springt hij terug naar wachten op gps signaal.
Heb ik iets veranderd of is het een bug?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op februari 19, 2014, 16:36:41 PM
Sinds de laatste update heb ik het volgende probleem. Als ik een gps signaal heb en deze in het invoerscherm vastzet door op het gps tekentje te drukken, dan bleven hiervoor de laatste coördinaten (met bijbehorende precisie) staan. Nu springt hij terug naar wachten op gps signaal.
Heb ik iets veranderd of is het een bug?

In die hoek is wel heea gewijzigd, dus ik vrees dat laatste.
Ik ga er naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ik slaag er niet meer in om waarnemingen in te voeren, omdat kleed en gedrag leeg blijven ondanks herhaaldelijk opnieuw downloaden van soortgroepen, stamgegevens enz. in twee specifieke gevallen.
1) wanneer ik in de gebruikersinstellingen BMP aanvink,
2) wanneer ik de verzamelgroep gebruik en in het vakje  'soort' de naam, bijvoorbeeld 'merel' invul, verschijnen toch nog niet gedrag en kleed.


Verder heb ik gisteren vastgesteld dat de mogelijkheid om het geslacht aan te geven verdween (dus mannetje, vrouwtje-tekens 'icoontjes' stonden er niet meer) [/size]bij invoeren van waarnemingen (dus in de vorige versie van ObsMapp) nadat ik [/size][size=78%][/size]in de gebruikersinstellingen BMP had aangevinkt, en nadat ik dan op de knop 'BMP zet uit' had geduwd, , ook nadat ik opnieuw 'BMP zet aan' had geduwd. Het werkte pas opnieuw na het verlaten van het invoerscherm.[size=78%][/size]
Dirk

wespenbuizerd

Er is gisteren nog een ander probleem gerezen bij het invoeren van waarnemingen, nadat ik in de gebruikersinstellingen BMP had aangevinkt. Het betreft het invoeren van het geslacht en een paar. Het invoeren van paren is niet meer mogelijk via het geslacht (enkel mannetje en vrouwtje-tekens, 'icoontjes'), maar via de keuze uit de activiteitenlijst kan je wel nog een 'paar' of 'baltsend paar' invoeren. Hierbij blijft wel het geslacht staan van de vorige waarneming en dit blijft duren ongeacht het soort waarneming dat wordt ingevoerd, tot het invoerscherm is verlaten.  Dat laatste veronderstel ik tenminste. Ik pleit er dus voor om de mogelijkheid te laten bestaan 'paar' in te voeren bij het 'geslacht.
Dirk

wespenbuizerd

Citaat van: wespenbuizerd op februari 16, 2014, 22:21:30 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 16, 2014, 19:27:57 PM
Citaat van: wespenbuizerd op februari 16, 2014, 13:58:07 PM
Anderzijds is het niet meer mogelijk de reeds ingegeven waarnemingen op het kaartje dat je oproept, te zien , tenzij jij telkens weer als het kaartje is verschenen, klikt op 'Tonen' en 'Waarnemingen van huidige' aanvinkt. Het vinkje verdwijnt dus blijkbaar telkens weer, of kan ik dat elders vastleggen ?

Nee, dit werkt zoals bedoeld. Maar misschien is het wel logisch om als er al een soort is geselecteerd dan ook initieel de waarnemingen van die soort ook op de kaart te tonen. Ik kom hier nog op terug.


Zo was het toch tot de laatste versie van ObsMapp dit veranderde, en zo was het goed. Ik heb ook vastgesteld dat het met de laatste versie niet altijd mogelijk was 'Waarnemingen van huidige' aan te vinken, zodat jij dus de reeds zelf ingegeven waarnemingen niet kon zien, ook al waren die er, er verscheen gewoon geen hokje.

Het feit dat je onmiddellijk op het kaartje de plaatsen kan zien van de reeds zelf ingegeven waarnemingen van een soort, laat ons zeggen van de voorbije twaalf uur, voorkomt dubbeltellingen en verfijnt dus inventarisatiewerk.
Ik zou dus liefst hebben dat op dit punt wordt teruggekeerd naar de toestand van de versie voor 3.3.


Als je bij de gebruikersinstellingen BMP hebt aangevinkt, is de situatie anders , maar na een tijdje waarnemingen invoeren niet altijd zo veel beter. Ik verklaar mij nader.
In BMP (Avimap)-'modus' worden bij het oproepen van het kaartje automatisch alle reeds in BMP ingevoerde waarnemingen van de dag (dus bijvoorbeeld van de voorbije twaalf uur) getoond. Dit lijkt goed, maar als je een inventarisatie van alle soorten uitvoert, wordt het vrij snel onoverzichtelijk in een iets rijker milieu. Het aantal stipjes dat je ziet, is zo groot dat je ook niet meer makkelijk achterhaalt, van welke soort je al welke 'zangpost' hebt ingevoerd.
Het zou dus beter zijn, zoals ook in de normale situatie (dus zonder BMP aangevinkt te hebben in de gebruikersinstellingen) trouwens, om bij het tonen van de reeds op die dag ingevoerde waarnemingen alleen de waarnemingen van de soort te tonen die je wenst in te voeren (en niet van alle soorten) en dat standaard zo te laten staan.
Dirk

Alex Kwak

Ik heb zojuist afgesproken met Sovon om de instellingen van de betreffende vinkjes te onthouden. Ik zal die wijziging zsm doorvoeren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op februari 20, 2014, 12:15:38 PM
Ik pleit er dus voor om de mogelijkheid te laten bestaan 'paar' in te voeren bij het 'geslacht.

Dit is juist iom Sovon weggelaten ivm de verwarring bij "paar" zowel bij het geslacht als bij de activiteit. Zie je dus 1 paar in broedbiotoop, dan vul je 1 "onbekend" "paar in broedbiotoop" in.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#352
Citaat van: Alex Kwak op februari 21, 2014, 18:20:25 PM
Citaat van: wespenbuizerd op februari 20, 2014, 12:15:38 PM
Ik pleit er dus voor om de mogelijkheid te laten bestaan 'paar' in te voeren bij het 'geslacht.

Dit is juist iom Sovon weggelaten ivm de verwarring bij "paar" zowel bij het geslacht als bij de activiteit. Zie je dus 1 paar in broedbiotoop, dan vul je 1 "onbekend" "paar in broedbiotoop" in.


Op zich zie ik ook geen probleem, maar het zorgt wel voor een foutenreeks bij het geslacht van erna ingevulde waarnemingen. Zoals ik al hierboven schreef: ' Hierbij blijft wel het geslacht staan van de vorige waarneming en dit blijft duren ongeacht het soort waarneming dat wordt ingevoerd binnen BMP, tot het invoerscherm is verlaten.  Dat laatste veronderstel ik tenminste.' Zie bijlage. Conclusie: als je nu telkens op 'onbekend' (het vraagteken-icoontje) moet klikken, is het ingeven van een paar in BMP / Avimap ingewikkelder geworden dan voorheen, ik zie dus de meerwaarde niet in van het weglaten van 'paar' bij geslacht.
Ik versta ook niet dat SOVON hiermee akkoord ging, omdat in de invoermodule van BMP / Avimap duidelijk de keuze bestaat tussen 4 (facultatief in te vullen) mogelijkheden bij het 'geslacht', met name 'mannetje', 'vrouwtje', 'paar' en 'onbekend'.
Dirk

Lanius

#353
Mijn ingevoerde waarnemingen sinds 21 februari komen niet meer in waarnemingen.be terecht? Ik doe uploaden, krijg geen foutmelding, enkel bevestiging dat ze zijn geupload... maar ze zijn nergens meer te bespeuren in waarnemingen.be. Ook krijg ik geen mailtje meer (bij alle vorige uploads wel).

heb versie 3.4.0
Android 4.1

Als ik naar inloggegevens ga, voer ik gebruikersnaam in en wachtwoord. Dan klik op op controleer wachtwoord en er gebeurd niets? Moet er iets gebeuren? Hoe sla ik dat op?

Ik zie de ingevoerde gegevens wel "Oude waarnemingen". Wat kan ik nu best doen opdat die niet verloren gaan? Manueel overtypen?

edit: ik heb 1 waarneming teruggezet en opnieuw geupload. Ik heb deze keer wel een mailtje ontvangen. Vreemd. Ik vermoed dat binnen 15 minuten de waarneming wel online zal staan.
Davy De Groote

Alex Kwak

#354
Nieuw topic voor BMP aangemaakt: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=265294.0
Sowieso graag in dit bestaande topic alleen bugs, geen vragen of iets functioneel anders kan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op februari 22, 2014, 13:54:14 PM
Als ik naar inloggegevens ga, voer ik gebruikersnaam in en wachtwoord. Dan klik op op controleer wachtwoord en er gebeurd niets? Moet er iets gebeuren?

Je krijgt dan onderin beeld een melding of de gegevens juist of onjuist zijn.

Welke gebruikersnaam heb je? Dan probeer ik heea na te kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

gebruikersnaam Lanius_be
ik krijg nergens een melding. ligt misschien aan versie android?
Nu, mijn waarnemingen die niet werden geupload naar waarnemingen.be heb ik terug gezet, opnieuw geupload en nu is het in orde. Problemen mogelijk door een update? Want sinds die update liep het fout bij mij.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op februari 22, 2014, 19:09:45 PM
gebruikersnaam Lanius_be
ik krijg nergens een melding. ligt misschien aan versie android?
Nu, mijn waarnemingen die niet werden geupload naar waarnemingen.be heb ik terug gezet, opnieuw geupload en nu is het in orde. Problemen mogelijk door een update? Want sinds die update liep het fout bij mij.

Misschien een hikje op de server geweest? Is nu niet meer te achterhalen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2014, 16:55:25 PM
Citaat van: Thijs Fijen op februari 19, 2014, 16:36:41 PM
Sinds de laatste update heb ik het volgende probleem. Als ik een gps signaal heb en deze in het invoerscherm vastzet door op het gps tekentje te drukken, dan bleven hiervoor de laatste coördinaten (met bijbehorende precisie) staan. Nu springt hij terug naar wachten op gps signaal.
Heb ik iets veranderd of is het een bug?

In die hoek is wel heea gewijzigd, dus ik vrees dat laatste.
Ik ga er naar kijken.
Gelukt?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op februari 22, 2014, 19:42:49 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2014, 16:55:25 PM
Citaat van: Thijs Fijen op februari 19, 2014, 16:36:41 PM
Sinds de laatste update heb ik het volgende probleem. Als ik een gps signaal heb en deze in het invoerscherm vastzet door op het gps tekentje te drukken, dan bleven hiervoor de laatste coördinaten (met bijbehorende precisie) staan. Nu springt hij terug naar wachten op gps signaal.
Heb ik iets veranderd of is het een bug?

In die hoek is wel heea gewijzigd, dus ik vrees dat laatste.
Ik ga er naar kijken.
Gelukt?

Beetje weinig tijd gehad de laatste dagen. Staat op de planning!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!