Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Douwe van der Ploeg

Ik heb die optie vlak voor ik de screenshots nam voor het eerst uitgeprobeerd, daarvoor waren de extra soorten er wel (maar inderdaad zonder de soortgroep erachter).
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op januari 02, 2014, 21:07:42 PM
Ik heb die optie vlak voor ik de screenshots nam voor het eerst uitgeprobeerd, daarvoor waren de extra soorten er wel (maar inderdaad zonder de soortgroep erachter).

Ok, dan ligt het daar dus niet aan. Heb je in 1 keer alle soortgroepen gedownload van wn.nl, of heb je ze op een andere manier gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Ik heb ze stuk voor stuk gedownload, maar wel achter elkaar (en via wifi). Ik zal zometeen eens proberen om ze allemaal te verwijderen en opnieuw te downloaden.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op januari 02, 2014, 21:14:17 PM
Ik zal zometeen eens proberen om ze allemaal te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Graag, beter nog om alles te deïnstalleren om eventuele restanten ook te verwijderen.
Mocht je de soortenlijst op de sd-kaart hebben staan, dan ook de directory /obsmapp/database van je sd-kaart verwijderen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Alles verwijderen en opnieuw doen lijkt te hebben geholpen.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudi

Hallo iedereen!
2 probleempjes gehad vandaag met de app.

Ik voerde een vogel onbekend in met details.
Even later zag ik dat het een buizererd was en wijzigde de waarneming.
Toen bleef de app hangen en bleef bij elke volgende waarneming  de details hangen.
Onthoud details was niet aangevinkt.
Na wat proberen, aan en uitvinken, deed de app weer gewoon.
Mn 2e probleempje is dat ik een opgeslagen waarneming ( wel kan wijzigen maar) niet kan deleten.
verder loopt de app prima :duim:
Beste wensen voor 2014.
Vr gr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Alex Kwak

Rudi, je geeft te weinig info om hier iets mee te kunnen.

Citeeren bleef bij elke volgende waarneming  de details hangen

Wat bedoel je hiermee? Wat verwachte je en wat gebeurde er?

CiteerMn 2e probleempje is dat ik een opgeslagen waarneming ( wel kan wijzigen maar) niet kan deleten.

Waarom niet, wat gebeurt er?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen


Combinatie van bugs/wensen. Hier leek me een goede mogelijkheid om het even te melden. Ik heb een leentoestel gekregen ter vervanging van mijn ter reparatie aangeboden telefoon. Het is een LG Optimus L3 met android 4.1.2. Het scherm is klein en daar kunnen wat problemen bij ontstaan:


- Bij eerste gebruik krijg ik niet automatisch een melding dat er nog geen soorten zijn (bij het invoeren wel) noch worden ze gedownload.
- Bij het invoeren van de portaalgegevens valt een gedeelte van de zin weg (zie bijlage)
- Bij hetzelfde scherm (invoeren portaalgegevens) gaat het intuïtief fout bij het invoeren: gebruikersnaam en wachtwoord waren correct. Toch werd het 'portaal niet gebruikt'. Logisch, merkte ik na 5 keer proberen, want het vinkje 'gebruik dit portaal' stond uit. Dat is niet intuïtief en bij een klein scherm zie je dat vinkje minder makkelijk.
- Bij het laadscherm valt het 'laadbalkje' onderin het scherm weg en scrollen is niet mogelijk.
- Hoe het mogelijk is weet ik niet.. maar ik kan obsmapp weer meerdere keren openen..


Goed, het is voor mij niet zo belangrijk dat het gefixed wordt, maar wel voor een nieuwe gebruiker met hun eerste smartphone (klein, goedkoop).
Thijs Fijen

Johan op den Dries

 Ik gebruik nu 2 weken de nieuwe Androidruntime engine ART in plaats van DALVIK. Er zijn apps die hiermee problemen hadden. Obsmapp tot nu toe helemaal niet. :duim:
ART is beschikbaar in de nieuwste Android versie 4.4.2.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Hoi Johan,

Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik 'm zelf nog niet heb getest.
Is 'ie ook sneller?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Lastig te zeggen of hij sneller is. Ik heb het idee dat obsmapp (En andere apps) iets sneller start. Maar dat is echt millisecondenwerk. Verder gaat mijn batterij van de Nexus 4 iets langer mee. Normaal 1 dag en nu paar uur langer. Verschillen zijn dus minimaal
Johan op den Dries
Sneek

Maarten Hotting

Het downloaden van Multimedia lijkt bij mij niet meer te werken na de update.
Bij het openen voor de eerste keer werd alles bijgewerkt.
Vervolgens ben ik naar de multimedia gegaan en een soort geselecteerd, daarbij kreeg ik de melding dat er niets beschikbaar was en dat de multimedia eerst gedownload moest worden. Maar ook na het opnieuw downloaden is de multimedia nog niet beschikbaar.
In de lijst met multimedia die te downloaden is staat ook niet dat er al iets gedownload is, ook niet als ik dat deel net gedownload heb.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op februari 15, 2014, 00:00:59 AM
Citaat van: Alex Kwak op februari 14, 2014, 23:47:34 PM
Kan je eens op je sd-kaart controleren of de bestanden er wel staan?
Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1565621#msg1565621
Ja de bestanden staan wel in de map...

Staat je sd-kaart goed ingesteld in ObsMapp? Controleer dat bij Menu -> Instellingen -> Gebruikersinstellingen -> Geheugenkaart

En kan je een voorbeeld geven van zo'n multimediabestand dat op je sd-kaart staat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op februari 15, 2014, 00:05:49 AM
Citaat van: Maarten Hotting op februari 15, 2014, 00:00:59 AM
Citaat van: Alex Kwak op februari 14, 2014, 23:47:34 PM
Kan je eens op je sd-kaart controleren of de bestanden er wel staan?
Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1565621#msg1565621
Ja de bestanden staan wel in de map...

Staat je sd-kaart goed ingesteld in ObsMapp? Controleer dat bij Menu -> Instellingen -> Gebruikersinstellingen -> Geheugenkaart

En kan je een voorbeeld geven van zo'n multimediabestand dat op je sd-kaart staat?

Het gaat om de standaard mediabestanden.Ik heb nu Xeno Canto, verspreidingskaarten en foto's van vogels gedownload + de inventarisatie richtlijnen van SOVON.

Verder gebruik ik geen extern SD-kaartje. Het intern geheugen van me telefoon is vooralsnog voldoende geweest.
De instelling van geheugenkaart staat nu op /mnt/sdcard, hier heb ik nooit wat aan veranderd.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op februari 15, 2014, 00:15:04 AM
De instelling van geheugenkaart staat nu op /mnt/sdcard, hier heb ik nooit wat aan veranderd.

En de mediabestanden staan dus op /mnt/sdcard/obsmapp/media/.... ?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

#318
Hier hetzelfde probleem. Htc one zonder sd kaart
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Meerdere mensen blijken hier last van te hebben. Ik ga dit nu naspelen door een oude versie te installeren en daarna te upgraden.
Brb...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op februari 15, 2014, 11:56:46 AM
Ik ga dit nu naspelen door een oude versie te installeren en daarna te upgraden.

Grr, dat gaat natuurlijk probleemloos...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op februari 15, 2014, 11:50:50 AM
En nog 1

Wat mij opvalt is dat in het laatste screenshot staat sdcard/obsmapp, en in het eerste /storage/sdcard0.
Klopt dat?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Ja screenshots liegen niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

#324
Als de bestanden feitelijk staan op sdcard/obsmapp, maar ObsMapp zelf zoekt op /storage/sdcard0/obsmapp, dan worden de bestanden nooit gevonden. Of verwijst de ene directory ook naar de ander?

-edit- Kan je controleren of de mediabestanden staan op /sdcard/obsmapp én op /storage/sdcard0/obsmapp ?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op februari 15, 2014, 00:17:17 AM
Citaat van: Maarten Hotting op februari 15, 2014, 00:15:04 AM
De instelling van geheugenkaart staat nu op /mnt/sdcard, hier heb ik nooit wat aan veranderd.

En de mediabestanden staan dus op /mnt/sdcard/obsmapp/media/.... ?

En wat voor toestel heb je? Gebruik je een echte verwisselbare sd-kaart?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

#326
Ik heb ook mnt/sdcard/obsmapp/media maar die is leeg qua media maar daar staan we alle obsmapp data.
Kortom bij de conversie wordt de media naar sdcard gemoved terwijl obsmapp op mnt/ staat
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op februari 15, 2014, 12:11:29 PM
Kan je controleren of de mediabestanden staan op /sdcard/obsmapp én op /storage/sdcard0/obsmapp ?!

Dit is even de belangrijkste vraag
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Herstel mnt is de media niet leeg. Blijkbaar zijn sdcard en mnt verwijzingen naar elkaar.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Ok, mijn vragen nóg directer:

1) Bestaat er een bestand op je toestel dat begint met /storage/sdcard0/obsmapp/media/.1/00000001

2) Bestaat er een bestand op je toestel dat begint met /mnt/sdcard/obsmapp/media/.1/00000001
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!