Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kat-oele

Citaat van: Alex Kwak op september 20, 2013, 20:43:03 PM
ObsMapp 3.1.5 is zojuist in Google Play gezet.
Zal over een uurtje beschikbaar zijn.


nog steeds niks te zien... :-\
<<< Karin >>>

Kat-oele

Citaat van: Kat-oele op september 20, 2013, 22:18:03 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 20, 2013, 20:43:03 PM
ObsMapp 3.1.5 is zojuist in Google Play gezet.
Zal over een uurtje beschikbaar zijn.


nog steeds niks te zien... :-\


YES!! het lijkt goed te gaan nu en ook de oude waarnemingen worden zonder problemen getoond  ;D
<<< Karin >>>

Bert Oving

Ook bij mij lijkt alles vlekkeloos te lopen  :duim: . Kunnen we 'onbezorgd, het weekend in.  ;D
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

hiskodevries

Nog 1 dingetje. Kan het verwijderen van soortgroepen / favorieten versneld worden. Ik heb nu nog de favorieten van Karin en die zijn met grote moeite te verwijderen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op september 21, 2013, 09:19:10 AM
Nog 1 dingetje. Kan het verwijderen van soortgroepen / favorieten versneld worden. Ik heb nu nog de favorieten van Karin en die zijn met grote moeite te verwijderen.

Ga ik naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op september 21, 2013, 09:58:03 AM
Citaat van: hiskodevries op september 21, 2013, 09:19:10 AM
Nog 1 dingetje. Kan het verwijderen van soortgroepen / favorieten versneld worden. Ik heb nu nog de favorieten van Karin en die zijn met grote moeite te verwijderen.

Ga ik naar kijken.

Wacht maar even met verwijderen, want dat kan inderdaad véél sneller. het verwijderen kost per soortgroep ongeveer 2 a 3 seconden, maar de overhead om daarna de interne structuur van de database weer netjes (en dus sneller) te krijgen duurt meer dan een minuut. Dat laatste gebeurt nu per soortgroep, maar kan dus veel efficiënter ná de complete verwijderactie. Het wordt dus veel efficiënter om veel groepen tegelijkertijd te verwijderen tov één per keer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Aangepast en in Google Play gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Kat-oele

#158
vandaag versie 3.1.5 maar even verder uitgetest in het veld
gaat best goed, al is het toch een stuk trager dan voorheen

het zoeken naar soorten gaat op zich best snel, maar als ik er eentje selecteer
ben ik soms kennelijk te snel en verschijnt er een totaal andere soort in beeld
(en dat terwijl ik op het oog dus wel met zekerheid de gewenste soort selecteer)
dat heeft te maken met het zoeken na invoer van meer dan twee-drie letters


maar wat ik nog wel het vervelendst vind is dat je nu ALTIJD moet zoeken op karakters...
kennelijk maakte ik zonder dat ik daar zelf erg in had zeer frequent gebruik van het dropdown
menu dat verscheen zodra je op soortinvoer ging staan - meestal heb ik de soort die ik in
wil voeren net daarvoor nog wel gezien en ik scrolde door de lijst, nu moet ik steeds opnieuw
eerst minimaal twee (maar meestal meer) letters invoeren waarna het programma voor iedere
soortinvoer weer alles aan het herordenen lijkt te gaan

durf het bijna niet te vragen, maar is zo'n mogelijkheid weer in te passen?
::)

<<< Karin >>>

Bert Oving

Hoi,


Ook even mijn veldervaringen:
Werkt goed maar wel duidelijk trager. Daar staat 'tegenover' dat nu wel ingestelde kleed voor elke soortgroep wordt meegenomen in de Verzamellijst. Maar wellicht is dit tevens debet aan het trager werken?
Twee karakters invullen voordat de soortnaam getoond wordt is wel mee te werken maar ik vind het persoonlijk geen verbetering. Daarnaast ben je je dropdownmenu kwijt en dus ook de directe controle op je waarnemingen die je het laatst ingevoerd hebt.
TIP:
Ik heb bij Gebruikersinstellingen gekozen voor 'filter alleen op beginletters'.
Bij soortinstelling 'sorteer soortenlijst op laatstgekozen'.
In dat geval volstaat meestal het invoeren van twee karakters.
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: spoorzoeker op september 21, 2013, 22:02:30 PM
Daarnaast ben je je dropdownmenu kwijt en dus ook de directe controle op je waarnemingen die je het laatst ingevoerd hebt.

:huh: Wat bedoel je daarmee?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

#161
Ik denk dat het probleem is dat je niet direct kan kiezen uit je laatst waargenomen soorten, maar eerst moet typen. Dus als je ergens rijdt, je ziet een buizerd, invoeren, paar honderd meter volgende buizerd op paaltje, moet je eerst weer "Bu" typen i.p.v. gewoon direct op de bovenste tikken. (En ik vind dit ook jammer).
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Ah, ok, ik begrijp het. Voldoende reden om de optie te bieden ook op de oude manier in te kunnen voeren lijkt mij.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

 :duim:

PS: bij verwijderen van soortgroepen zonet crashte hij, rapport is verzonden ;)
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 21, 2013, 22:22:56 PM
bij verwijderen van soortgroepen zonet crashte hij, rapport is verzonden

Hmmm, een Sqlite-fout. Is de fout reproduceerbaar? En heb je de database op de sd-kaart gezet (optie bij gebruikersinstellingen van ObsMapp)?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Niet reproduceerbaar (d.w.z, de keer erna kon ik ze gewoon gebruiken, nu geen tijd om te uitgebreid soortgroepen te downloaden om ze vervolgens weer te verwijderen ;)), database staat niet op SD-kaart. Het ging fout bij de "opschonen van de database"-stap.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Ik heb zojuist het zoeken nog zo'n 20% kunnen versnellen.
Verder heb ik een expert op het werk gevraagd naar de database en de queries te kijken. Hopelijk komt daar ook nog iets uit.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

#167
Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij het opnieuw downloaden van de soortenlijsten, maar hij is er wel voorbij gekomen (dus het werkt).

Edit: een paar lijsten verder helaas niet.. "Fout - Dit ging fout, zie voor details hieronder. Nachtvlinders en micro's: database is locked (code 5)"

Dit alles toen ik gewoon in één keer alle waarneming.nl-lijsten wilde downloaden. Geen favorieten, geen observado.
Douwe van der Ploeg

Bert Oving

Citaat van: Alex Kwak op september 21, 2013, 22:10:32 PM
Citaat van: spoorzoeker op september 21, 2013, 22:02:30 PM
Daarnaast ben je je dropdownmenu kwijt en dus ook de directe controle op je waarnemingen die je het laatst ingevoerd hebt.

??? Wat bedoel je daarmee?


Als ik ga invoeren staan de laatst ingevoerde soorten niet meer onder het zoekfilter
Ik vond dat altijd handig:
want a. je kan dan soms meteen uit deze lijst kiezen, maar vooral belangrijk vond ik b. : je hebt metee een goed overzicht of je de juiste soorten ingevoerd heb
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: spoorzoeker op september 21, 2013, 22:44:45 PM
Als ik ga invoeren staan de laatst ingevoerde soorten niet meer onder het zoekfilter
Ik vond dat altijd handig:
want a. je kan dan soms meteen uit deze lijst kiezen, maar vooral belangrijk vond ik b. : je hebt metee een goed overzicht of je de juiste soorten ingevoerd heb

Duidelijk, dat gaat zsm terugkomen!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 21, 2013, 22:43:14 PM
Edit: een paar lijsten verder helaas niet.. "Fout - Dit ging fout, zie voor details hieronder. Nachtvlinders en micro's: database is locked (code 5)"

Dat is exact dezelfde fout die je kreeg bij het verwijderen van de soortgroepen. Je toestel een keer herstarten?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 21, 2013, 22:16:51 PM
Ik denk dat het probleem is dat je niet direct kan kiezen uit je laatst waargenomen soorten, maar eerst moet typen. Dus als je ergens rijdt, je ziet een buizerd, invoeren, paar honderd meter volgende buizerd op paaltje, moet je eerst weer "Bu" typen i.p.v. gewoon direct op de bovenste tikken. (En ik vind dit ook jammer).

Ik zie dit ook graag terugkomen
Gr,
Vincent Sanders

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Alex Kwak op september 21, 2013, 23:03:41 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 21, 2013, 22:43:14 PM
Edit: een paar lijsten verder helaas niet.. "Fout - Dit ging fout, zie voor details hieronder. Nachtvlinders en micro's: database is locked (code 5)"

Dat is exact dezelfde fout die je kreeg bij het verwijderen van de soortgroepen. Je toestel een keer herstarten?!

Nog een keertje proberen leek te werken, ook wat testdingetjes ingevoerd, werkte prima.. Ik zal straks even rebooten voor de zekerheid, en morgen een dagje naar buiten om te testen ;)
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Ik heb net zelf gemerkt dat bij het verwijderen van een soortgroep er te veel verwijderd kan worden.
Bijvoorbeeld bij het verwijderen van een favorietengroep kunnen de betreffende soorten ook uit de 'normale' soortgroep verwijderd worden.
Dit ga ik uiteraard zsm oplossen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kat-oele

Citaat van: Alex Kwak op september 21, 2013, 22:10:32 PM
Citaat van: spoorzoeker op september 21, 2013, 22:02:30 PM
Daarnaast ben je je dropdownmenu kwijt en dus ook de directe controle op je waarnemingen die je het laatst ingevoerd hebt.

??? Wat bedoel je daarmee?

dat is hetzelfde als ik hiervoor aangeef
voor af en toe een soort invoeren geen enkel probleem
maar als je constant invoert wel heel erg vertragend,
met veel extra handelingen, want naast de beginletters
duurt het selecteren van de soort lang en ben je inder-

daad het overzicht kwijt van en op je waarnemingen ...
<<< Karin >>>

Kat-oele

Citaat van: Alex Kwak op september 21, 2013, 22:48:37 PM
Citaat van: spoorzoeker op september 21, 2013, 22:44:45 PM
Als ik ga invoeren staan de laatst ingevoerde soorten niet meer onder het zoekfilter
Ik vond dat altijd handig:
want a. je kan dan soms meteen uit deze lijst kiezen, maar vooral belangrijk vond ik b. : je hebt metee een goed overzicht of je de juiste soorten ingevoerd heb

Duidelijk, dat gaat zsm terugkomen!


:duim:
<<< Karin >>>

Vincent Sanders

Het meerdere malen opstarten is weer mogelijk  :(
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Citaat van: Vincent Sanders op september 22, 2013, 13:22:35 PM
Het meerdere malen opstarten is weer mogelijk  :(

reken er maar op dat dat wel een tijd zo blijft. Ongrijpbare materie...  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Annet

Vanmorgen versie 3.1.6 gedownload.
Het is voor mij nu onmogelijk om een waarneming in te voeren.
Soortgroep vlinders geselecteerd en dat is ook de enige die op het toestel staat.


Als ik op de invoerpagina op 'Selecteer soort' tik, kom ik in het zoekvenster met het zoekveld met de tekst 'Minimaal 2 karakters invoeren'. Tot zover OK.
Maar wat ik ook intik, er komt geen dropdownlijst meer tevoorschijn.
Groet, Annet

Kijk vlinderfoto's op www.vlindervaria.nl

hiskodevries

Annet je moet de soorten lijsten opnieuw downloaden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0