Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Jaap de Jong op maart 17, 2014, 19:56:43 PM
(Dit lijkt op de oude dubbele invoerscherm fout)

Dat is geen oude fout, maar een actuele   :-\
Vooralsnog even niks aan te doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Peter Hoppenbrouwers

#391
Sinds 16 maart werkt m'n obsmapp niet meer op m'n samsung galaxy s plus, op het scherm blijft gedrag, kleed en opslaan donker grijs gekleurd, op drukken helpt niet (de rest doet het wel), eerst de telefoon eens uit en weer aan gezet, niks, obsmapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem...
Groet,

Peter Hoppenbrouwers

Libellenwaarnemingen Nijmegen e.o.
http://nijmegen.waarneming.nl
Flora & Faunawerkgroep Gelderse Poort
https://ffgelpoort.waarneming.nl

Alex Kwak

Als gedrag of kleed niet is gevuld, dan is ook opslaan uitgegerijsd.
Dit klinkt alsof je de soortgroep "alle soorten" of de verzamelgroep is gekozen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Peter Hoppenbrouwers

ja, dat klopt...staat nu op alle soorten. Ik had dit, op alle soorten zetten, nog niet eerder gedaan en snap nu hoe dat werkt. Gelukkig niks aan de hand...
Groet,

Peter Hoppenbrouwers

Libellenwaarnemingen Nijmegen e.o.
http://nijmegen.waarneming.nl
Flora & Faunawerkgroep Gelderse Poort
https://ffgelpoort.waarneming.nl

Thijs Fijen

Het downloaden van landenlijsten lukt me niet. Ik ga naar instellingen --> download --> landenlijsten bijwerken. Selecteer een vogellijst (Europa, azie) Engels of Nederlands en er wordt niks gedownload (maar ook geen foutmelding). De lijst komt vervolgens wel beschikbaar, maar is leeg.
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op maart 28, 2014, 20:37:30 PM
Het downloaden van landenlijsten lukt me niet. Ik ga naar instellingen --> download --> landenlijsten bijwerken. Selecteer een vogellijst (Europa, azie) Engels of Nederlands en er wordt niks gedownload (maar ook geen foutmelding). De lijst komt vervolgens wel beschikbaar, maar is leeg.

Net even geprobeerd, en het gaat prima. Welke lijst in welke taal probeer je te downloaden?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op maart 28, 2014, 22:14:35 PM
Citaat van: Thijs Fijen op maart 28, 2014, 20:37:30 PM
Het downloaden van landenlijsten lukt me niet. Ik ga naar instellingen --> download --> landenlijsten bijwerken. Selecteer een vogellijst (Europa, azie) Engels of Nederlands en er wordt niks gedownload (maar ook geen foutmelding). De lijst komt vervolgens wel beschikbaar, maar is leeg.

Net even geprobeerd, en het gaat prima. Welke lijst in welke taal probeer je te downloaden?
Jep, nu wel! Vast een 'opnieuw opstart' bugje
Thijs Fijen

arnoldwijker

Citaat van: M. B. op februari 24, 2014, 11:23:11 AM
Ik krijg een melding bij het uploaden van mijn waarnemingen.

"waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:
NOK: https://waarneming.nl/pda/obsmapp/upload2.php"

Knop eronder "OK"

Als ik daar op klik (er is geen andere keus) gebeurt er niets en zijn de waarnemingen niet geupload.

Groetjes, Marleen

Deze melding krijg ik ook al het hele weekend. Waar ik ook ben (ik bedoel dus wifi verbinding of via G3). En ik neem aan dat de boel nu niet plat heeft gelegen, omdat andere waarnemers wel via obsmapp geupload hebben.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik kan doen (zo'n 100 wn wachten op een upload).

NB ik krijg ip van knop tekst OK de tekst 'Let op,fouten! Zie hierboven'.

Alex Kwak

Citaat van: arnoldwijker op maart 31, 2014, 08:31:41 AM
Citaat van: M. B. op februari 24, 2014, 11:23:11 AM
Ik krijg een melding bij het uploaden van mijn waarnemingen.

"waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:
NOK: https://waarneming.nl/pda/obsmapp/upload2.php"

Knop eronder "OK"

Als ik daar op klik (er is geen andere keus) gebeurt er niets en zijn de waarnemingen niet geupload.

Groetjes, Marleen

Deze melding krijg ik ook al het hele weekend. Waar ik ook ben (ik bedoel dus wifi verbinding of via G3). En ik neem aan dat de boel nu niet plat heeft gelegen, omdat andere waarnemers wel via obsmapp geupload hebben.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik kan doen (zo'n 100 wn wachten op een upload).

NB ik krijg ip van knop tekst OK de tekst 'Let op,fouten! Zie hierboven'.

Kan je op zo'n moment wel waarneming.nl bereiken op je mobiel? Want deze melding wijst er op dat je de site niet kunt bereiken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arnoldwijker

Ja, ik kon het gehele weekend gewoon waarneming.nl bereiken en heb ook via mobiel 1 waarneming achteraf ingevoerd (http://waarneming.nl/waarneming/view/82812562). Nu ook gewoon bereikbaar, maar nog steeds de foutmelding.

arnoldwijker

NB ik heb de XML van de waarnemingen. Dus info daaruit kan ik bekijken. Anders nog maar een keer ObsMapp installeren oid?

Alex Kwak

Gebruik je ObsMapp 3.6.1?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arnoldwijker


Alex Kwak

Dan stuur de xml inderdaad maar naar info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arnoldwijker

Citaat van: arnoldwijker op maart 31, 2014, 08:31:41 AM
Citaat van: M. B. op februari 24, 2014, 11:23:11 AM
Ik krijg een melding bij het uploaden van mijn waarnemingen.

"waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:
NOK: https://waarneming.nl/pda/obsmapp/upload2.php"

Knop eronder "OK"

Als ik daar op klik (er is geen andere keus) gebeurt er niets en zijn de waarnemingen niet geupload.

Groetjes, Marleen

Deze melding krijg ik ook al het hele weekend. Waar ik ook ben (ik bedoel dus wifi verbinding of via G3). En ik neem aan dat de boel nu niet plat heeft gelegen, omdat andere waarnemers wel via obsmapp geupload hebben.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik kan doen (zo'n 100 wn wachten op een upload).

NB ik krijg ip van knop tekst OK de tekst 'Let op,fouten! Zie hierboven'.

Fout kwam door een waarneming die net een paar meter over de grens in Belgie gelogd was. Kwam Alex achter. Kan dus gebeuren bij waarnemen in grensgebied...

Alex Kwak

Citaat van: arnoldwijker op april 01, 2014, 09:06:14 AM
Fout kwam door een waarneming die net een paar meter over de grens in Belgie gelogd was. Kwam Alex achter. Kan dus gebeuren bij waarnemen in grensgebied...

Zou niet moeten kunnen gebeuren...  :-\
Hisko kijkt hier verder nog even naar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 01, 2014, 10:35:02 AM
Citaat van: arnoldwijker op april 01, 2014, 09:06:14 AM
Fout kwam door een waarneming die net een paar meter over de grens in Belgie gelogd was. Kwam Alex achter. Kan dus gebeuren bij waarnemen in grensgebied...

Zou niet moeten kunnen gebeuren...  :-\
Hisko kijkt hier verder nog even naar.

Probleem is inmiddels opgelost: er was een probleem met het wegschrijven van waarnemingen met een locatie zonder bekend gebied.
Dat probleem is verholpen, de waarneming is geüpload en je kan nu zelf de waarneming in het juiste gebied plaatsen, zie de e-mail.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arnoldwijker

Ahaa. Zou dus in theorie overal in Nld hebben kunnen gebeuren. In ieder geval dank en mooi dat er weer een bug is opgelost.

Alex Kwak

Yep, het bleek ook een bug die iObs beïnvloedde, dus extra blij  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

colossus

Sinds update 3.7 ben ik regelmatig mijn gps kwijt in ObsMapp.
Dat lijkt op willekeurige momenten te gebeuren.
Ik zie de coördinaten dan in het rood en de Opslaan-knop is niet beschikbaar.
Als ik de app dan helemaal verlaat en er weer in ga, kan ik weer invoeren.
Mijn telefoon heeft op zo'n moment gewoon gps beschikbaar.

Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Alex Kwak

Citaat van: colossus op april 13, 2014, 21:06:59 PM
Sinds update 3.7 ben ik regelmatig mijn gps kwijt in ObsMapp.
Dat lijkt op willekeurige momenten te gebeuren.

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

colossus

Bedankt Alex.
Maar is het niet gek dat ik het eerder nooit had?
De lucht is nu toch gemiddeld opener dan in de winter.
Ook regent het de laatste week bijna niet.

Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Thijs Fijen

Citaat van: Thijs Fijen op maart 28, 2014, 20:37:30 PM
Het downloaden van landenlijsten lukt me niet. Ik ga naar instellingen --> download --> landenlijsten bijwerken. Selecteer een vogellijst (Europa, azie) Engels of Nederlands en er wordt niks gedownload (maar ook geen foutmelding). De lijst komt vervolgens wel beschikbaar, maar is leeg.
Had dit zojuist weer. Opnieuw opstarten loste het wel weer op..

Andere bug: ik heb zojuist weer de Europe Birds (Engelse taal) gedownload, in de checklist op observation.org staat mooi "Spanish Imperial Eagle", maar die kan ik met Obsmapp niet vinden. In plaats daarvan staat "Adalberts Eagle" er wel in, wat een synoniem is van Spanish Imperial Eagle, echter niet de meest gangbare synoniem. Synoniemen aanklikken helpt niet, Spanish Imperial Eagle staat er niet in.

Ik kom er nu ook achter dat de nieuw gedownloade Europe Birds de oude niet heeft overschreven, én dat het niet lukt om deze soortgroep te verwijderen (geen foutmelding, na opschonen database geen melding, soortgroep staat er nog vrolijk in)
Thijs Fijen

hiskodevries

CiteerAndere bug: ik heb zojuist weer de Europe Birds (Engelse taal) gedownload, in de checklist op observation.org staat mooi "Spanish Imperial Eagle", maar die kan ik met Obsmapp niet vinden. In plaats daarvan staat "Adalberts Eagle" er wel in, wat een synoniem is van Spanish Imperial Eagle, echter niet de meest gangbare synoniem. Synoniemen aanklikken helpt niet, Spanish Imperial Eagle staat er niet in.
dat zijn geen bugs van obsmapp, maar een kwestie binnen observado.org. beide namen hadden dezelfde waarde voor opname in lijsten. dit is gewijzigd met de voorkeur nu op spanish imperial eagle.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op april 14, 2014, 23:34:18 PM
Ik kom er nu ook achter dat de nieuw gedownloade Europe Birds de oude niet heeft overschreven, én dat het niet lukt om deze soortgroep te verwijderen (geen foutmelding, na opschonen database geen melding, soortgroep staat er nog vrolijk in)

Ik denk dat het het handigste is om de hele soortendatabase te verwijderen (kan via het menu) en de juiste groepen opnieuw te downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

bij het downloaden van soortenlijst reptielen en amfibieën (wereld, nederlands) volgt er een foutmelding.

Database disk image is malformed: insort or replace into soortnaam (soort_id, taal_id, naam) select gevolgd door een rijtje soortnamen.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

hiskodevries

Zie de opmerking van Alex boven die van jouw
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Remon


Alex Kwak

Citaat van: colossus op april 13, 2014, 21:06:59 PM
Sinds update 3.7 ben ik regelmatig mijn gps kwijt in ObsMapp.
Dat lijkt op willekeurige momenten te gebeuren.
Ik zie de coördinaten dan in het rood en de Opslaan-knop is niet beschikbaar.
Als ik de app dan helemaal verlaat en er weer in ga, kan ik weer invoeren.
Mijn telefoon heeft op zo'n moment gewoon gps beschikbaar.

Ik heb een situatie gevonden waarin dit optreedt, namelijk als je meer dan een minuut niet van positie wijzigt, en je hebt een zeer goede(!) GPS-fix. Het systeem krijgt dan geen GPS-updates (want je staat heel stabiel met een prima fix) en kan dan wel een nieuwe netwerkfix krijgen die dan wel veel slechter is, maar ook veel nieuwer. En wel zoveel nieuwer dan het systeem deze nieuwe slechte fix toch over neemt...
Dit is verholpen met de komende ObsMapp 3.8.1
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tom Damm

Als je een paar waarnemingen van dezelfde soort invoert, zonder tussendoor een andere soort te kiezen of naar het overzicht te gaan, dan zijn die tweede en verdere waarnemingen niet meer te wijzigen wegens het ontbreken van de soortgroep ("Soortgroep niet meer aanwezig"). Dat zou ik wel willen kunnen.
Groet, Tom