Hoofdmenu

Vreemd gebit ?

Gestart door Jeffrey, september 02, 2013, 20:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeffrey

Ik heb net even een mail gestuurd naar de waarnemeressen en kreeg het volgende antwoord (inclusief antwoord van mijn zus en mijn eigen mailtje: Meer kan ik niet doen. Ik houd het op echt !

Mail:

Dag allemaal en jefrey,

Ik kan zweren op alles dat het GEEN opgezet dier is!
Ik baal ervan dat ik niet nog meer foto's heb genomen.
Die mensen mogen me bellen hoor!
Worden we nu beroemd?! Misschien komen we wel bij de wereld draait door met deze foto! :-)

Grtjes annelin

Op vrijdag 13 september 2013 schreef Nathalie (weggelaten@weggelaten.nl):

    Jef, Ik ken deze mensen en dit zijn  (in tegenstelling tot je zus misschien soms ;-)) GEEN grappenmakers!! Bovendien zeggen de verschillende fotoos toch genoeg.

    Sjerelie en Annelin, zijn degene die m gezien hebben en die maken nooit grapjes haha. In iedergeval niet over bunzingen!!

    liefs, Nathalie

     

    Van: Jeffrey [mailto: weggelaten]
    Verzonden: vrijdag 13 september 2013 12:08
    Aan: anne linde van gorp
    CC: Tania; Nathalie Ringrose; alian; Caroline; paul; Sjereliel
    Onderwerp: Re: Hek open, HOEFSMID + foto van " een Fred "

     

    Ha beste waarnemers,

    Ja, daar ben ik weer over de Bunzing. Hij doet nogal wat stof opwaaien in zoogdierkundig NL.

    Na het bestuderen van de drie verschillende foto's komt men tot de conclusie dat het vrijwel zeker een opgezet dier moet zijn.
    Maar omdat het feit dat het gebit misvormd is terwijl het dier verder een zeer gezonde vacht lijkt te hebben willen sommigen (vereniging en instituut ?) er misschien wel meer onderzoek naar doen of het echt is omdat het iets verteld over de taaiheid van deze dieren en voedselbeschikbaarheid etc.. Maar als dan na veel energie en investeringen alsnog zou blijken dat het nep is zou dat wel erg zijn.

    Dus nog maar eens de vraag of het dier echt wel echt is ?
    Vinden jullie het goed als iemand (een onderzoeker en autoriteit) een van jullie daarover kan opbellen (of mailen) ?

    Groetjes,
    Jeffrey

Bart van Hoogstraten

Ik heb de foto's eens goed vergeleken en volgens mij loopt daar inderdaad een levend exemplaar. Maar... het is heus geen wild dier -> met zo'n gebit bereik je die leeftijd niet in het wild, zeker niet met zo'n mooie pels. Bunzings jagen op kleine knaagdieren en pakken af en toe ook een hagedisje of een slak of regenworm en dat kan gewoon niet met zo'n misvorming; dat beest kan niets klemmen met dat gebit. Ik heb in mijn studententijd bij een nertsenfokker gewerkt en daar zaten soms ook rare gevallen tussen (af en toe ontsnappen er een paar binnen de omheining en raakt de mendel-administratie hier en daar verstoord en belanden ze in het verkeerde hok terug). Als ze aten en een mooie pels hadden mochten ze blijven leven tot de "oogst" maar er werd niet meer mee gefokt! Ik zeg dat het een escape is van een frettenhouder die met inteelt zit.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jeffrey

Hallo Bart, ja dat klinkt ook aannemelijk. Niet zo lang geleden is er ook een jonge bunzing mogelijk afgeleverd bij een tankstation bij Breukelen (niet heel ver van Hollandsche Rading waar het misvormde exemplaar werd gezien).
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1047936/baby-bunzing-gedumpt-langs-snelweg.html
Een andere optie is dat het dier veel kattevoer at. Er worden op de plek van waarneming veel katten gevoerd (buiten) omdat er nogal veel muizen en ratten zijn (die voeren ze dan tegelijk ook mee  ;D Mijn zus viel het altijd al op dat het vele voer zo snel op is.