Binnenshuis gevonden hagedis, zandkleurig

Gestart door xJochemx, september 11, 2013, 20:26:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

xJochemx

Op het (internationaal opererende) bedrijf waar ik werk werd vandaag een kleine (incl. staart hooguit 10 cm lang) hagedis gevonden. Zie bijgevoegde foto. Ik heb het beestje meegenomen naar huis (een collega wilde 'm uitzetten bij de sloot, maar dat leek me geen goed idee) en onder een gloeilamp gezet met wat water, kleine stukjes rijpe pruim en later ook een spinnetje. Voor zover ik weet is er van niets gegeten. In de emmer waarin de hagedis zit ook iets waar het diertje onder kan kruipen. De lamp heb ik inmiddels (20:15) uitgezet.


Heeft iemand enig idee welke soort dit betreft?


Alvast bedankt!
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

augustvansteensel

ik weet niet een twee drie wat het wel is,maar het is in ieder geval een ontsnapt exemplaar.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Raymond Creemers-RAVON

Is in ieder geval een gecko (een hagedis dus, niet in de sloot zetten). Lijkt op het eerste gezicht een naaktvingergekko Cyrtopodion kotschyi, die komen oa, voor op Kreta, in Turkije en Israel. Het zou heel erg helpen als we iets weten waarvandaan jullie importeren. Dit soort dieren verschuilt zich vaak ook in bijv. olijfbomen.

xJochemx

Daar lijkt het diertje inderdaad erg op Raymond. Het bedrijf waar ik werk importeert uit bijna heel de wereld. Geen olijfbomen, maar wel pallets met dingen als suikers, melkpoeders en allerlei andere voedingscomponenten. Ik zou zo niet weten wat er eventueel uit de genoemde landen geïmporteerd wordt, als dat al het geval is.
Het dichtstbijzijnde woonhuis is wel een flink eind lopen voor dit diertje, het bedrijf bevind zich op een industrieterrein.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Raymond Creemers-RAVON

Dag Jochem


Het dier kan naar een reptielenopvang, anders even contact opnemen met Lacerta, de terrariumvereniging om het dier onderdak te geven

xJochemx

Dankjewel Raymond, ik was inderdaad al op zoek naar een goed onderdak. Ik ben blij dat ik heb kunnen voorkomen dat het bij een sloot werd 'vrijgelaten'.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl