Hoofdmenu

Egeria?

Gestart door ajdees, september 06, 2013, 10:28:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

ajdees

Ik zou graag willen weten welke soort dit is[/size]Het betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/78932634onzeker Egeria (alle soorten) - Egeria spec. gezien op 2013-09-04 EdeFoto's:Toelichting:blad tot 35 mm lang; kransen van 4 (-6); bladbreedte 2,5 mm; geen tanden op middennerf. Bladtop te spits voor Egeria?bij voorbaat dank Albert Dees

PS hoop dat dit goed gaat; knippen-plakken op forum...
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

M.V.S

Stond er misschien lidsteng in de buurt? Ik heb vandaag ook dit soort plantjes gevonden, en na een hele tijd piekeren kwam ik er achter dat er een lidsteng aan vast zat.
Groetjes, Marc

ajdees

Citaat van: M.V.S op september 08, 2013, 21:45:19 PM
Stond er misschien lidsteng in de buurt? Ik heb vandaag ook dit soort plantjes gevonden, en na een hele tijd piekeren kwam ik er achter dat er een lidsteng aan vast zat.

Sorry voor de beetje late reactie. Ik krijg blijkbaar al een tijd geen meldingen meer...
Vandaag weer op die plek geweest en de vijver staat nu deels vol met bloeiende Egeria. Lidsteng niet gezien. Vraag me ook al hoe die eraan vast zou moeten zitten?

groeten, Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

Ton van Haaren

hoeveel blaadjes staan er op 1 vlak tegenover elkaar? Ik vindt namelijk de suggestie van Hippuris ook niet eens zo gek.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-