Zekerheids determinatie

Gestart door redcheesehead, september 05, 2013, 08:10:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

redcheesehead

Mensen even voor de zekerheid geven over deze foto's
Jonge Waterhoen ?

Jonge Kuifzaagbek ?

Max Berlijn

Waar heb je die jonge? Kuifzaagbek gemaakt? Indien in NL en jong het eerste fotografische bewijs van broeden zou leuk zijn of niet  :angel:
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

laatvlieger

Citaat van: Max Berlijn op september 05, 2013, 08:36:15 AM
Waar heb je die jonge? Kuifzaagbek gemaakt? Indien in NL en jong het eerste fotografische bewijs van broeden zou leuk zijn of niet  :angel:
dat is toch al veel eerder vastgesteld?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

redcheesehead

De foto van de Jonge Kuifbek
Is gemaakt in Norfolk Uk
Ik was daar in een Natuurreservaat
Met de Engelse Bank holiday een paar weken terug
Leuke was dat het dier uit het water kwam en naar je toe kwam
Zijn Kuif toonde en echt parmantig rond liep voor de Camera en voor andere mensen
Heb er nog wel een paar hoor van dit pracht beesje
Nee deze foto's waren niet eerder vertoond Max
Groetjes Nick

HPM

Ook gezien deze foto's http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=247171.msg1476459#msg1476459
gaat het dus niet om een natuurreservaat maar om een buitenlandse eendenhouderij. Alleen dat jonge Waterhoen zal wild zijn.

Herman van der Meer

redcheesehead

#5
Nee is geen Eendhouderij
Maar wat ik wel zag is dat ze ook bezig waren met vogels om ze terug te brengen in de natuur en hielden daar ook wat vogels zo als o.a de flamingo
Een Oosterlijke Africaanse Kroon Kraanvogel en Kraanvogels
Ook was er een blinde pelikaan daar
En idd diverse Ganzen en eenden waren er
Helaas heb ik maar een klein gedeelte van dit reservaat genaamd Pensthorpe in Fakenham Norfolk  gezien het was zeer groot
http://www.pensthorpe.com
En bedankt iedereen voor de comfirmatie  van deze foto's
Groetjes Nick



Max Berlijn

@Wouter, nooit met een foto bewijs
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

redcheesehead


Vincent Hart

Max bedoelt (vermoed ik) dat er nooit foto's van jonge vrijlevende kokardezaagbekken zijn gemaakt in Nederland.

Nu kun je daar over twisten want er zijn in Mijdrecht wel degelijk foto's gemaakt van een moeder met jongen in een slootje, en waarnemingen van ongetwijfeld dezelfde vogels in de ruime omtrek van die locatie.
Maar goed, hangt misschien een beetje af van wat je wilt geloven  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gerdwichers8

Ik snap eigenlijk niet waarom dit geen adult vrouw is; maar kan dat komen door mijn eigen onbegrip?

Edwin Schuller

Citaat van: redcheesehead op september 05, 2013, 09:19:56 AM
Nee is geen Eendhouderij
Maar wat ik wel zag is dat ze ook bezig waren met vogels om ze terug te brengen in de natuur en hielden daar ook wat vogels zo als o.a de flamingo
Een Oosterlijke Africaanse Kroon Kraanvogel en Kraanvogels
Ook was er een blinde pelikaan daar
En idd diverse Ganzen en eenden waren er
Helaas heb ik maar een klein gedeelte van dit reservaat genaamd Pensthorpe in Fakenham Norfolk  gezien het was zeer groot
http://www.pensthorpe.com
En bedankt iedereen voor de comfirmatie  van deze foto's
Groetjes Nick

Als ik de website
zo bekijk
lijkt het mij geen wilde Kuifzaagbek.
Daarnaast hoeft er ook niet
achter iedere regel
een enter
dat leest zo raar
:)
Groetjes Edwin
Edwin Schuller

Max Berlijn

@Vincent, die vogels hadden gele ringen en hadden dus niet in het wild gebroed. Inderdaad, er is een melding van een broedgeval van KuZaBe bij Sovon met jongen welke in het gras zaten. Jammerlijk zijn er geen foto's van. Het gemelde biotoop (weilanden) is een beetje raar (hij broedt in holen of speciale korven) dus daarom zouden foto's wenselijk zijn.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


jameslidster

Citaat van: redcheesehead op september 05, 2013, 09:19:56 AM
Nee is geen Eendhouderij
Maar wat ik wel zag is dat ze ook bezig waren met vogels om ze terug te brengen in de natuur en hielden daar ook wat vogels zo als o.a de flamingo
Een Oosterlijke Africaanse Kroon Kraanvogel en Kraanvogels
Ook was er een blinde pelikaan daar
En idd diverse Ganzen en eenden waren er
Helaas heb ik maar een klein gedeelte van dit reservaat genaamd Pensthorpe in Fakenham Norfolk  gezien het was zeer groot
http://www.pensthorpe.com
En bedankt iedereen voor de comfirmatie  van deze foto's
Groetjes Nick

Is een k*t plek....waarom wil je vorkstaart meeuwen in kooien hebben? Faar hebben ze meerdere van, meeuwen, steltjes, allemaal gezond....Ze hebben wel mee gedaan met een kraanvogel project, maar voor de rest is het gewoon een dierentuin.
Groet,
James

redcheesehead

Goedemorgen
Bent u daar al eens geweest in Penthorpe nature reserve?
Voor mij is de definitie van dierentuin en een natuur reservaat een heel groot verschil
het behouden van een aantal bedreigde dier soorten doen we in Nederland ook in de natuur reservaten die we hebben
En kijk over de wereld waar andere diersoorten bedreigt worden in natuur reservaten
Ik heb in dit reservaat geen kooi gezien
Wel waren al de dieren geringt


August

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 09:51:11 AM
Goedemorgen
Bent u daar al eens geweest in Penthorpe nature reserve?
Voor mij is de definitie van dierentuin en een natuur reservaat een heel groot verschil
het behouden van een aantal bedreigde dier soorten doen we in Nederland ook in de natuur reservaten die we hebben
En kijk over de wereld waar andere diersoorten bedreigt worden in natuur reservaten
Ik heb in dit reservaat geen kooi gezien
Wel waren al de dieren geringt
Dierentuinen houden ook dieren die zijn bedreigt ;) , volgens mijn kan je zo,n park het beste vergelijken met een Scharrel vee bedrijf daar lopen de beesten ook los en ze worden ook gevoerd door de mens
August van Rijn

HPM

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 09:51:11 AM
Goedemorgen
Bent u daar al eens geweest in Penthorpe nature reserve?
Voor mij is de definitie van dierentuin en een natuur reservaat een heel groot verschil
het behouden van een aantal bedreigde dier soorten doen we in Nederland ook in de natuur reservaten die we hebben
En kijk over de wereld waar andere diersoorten bedreigt worden in natuur reservaten
Ik heb in dit reservaat geen kooi gezien
Wel waren al de dieren geringt

Verschillende van de door jou gevraagde en genoemde vogelsoorten zijn niet inheems in de UK en zullen daar ook niet worden uitgezet.
Voor Pensthorpe Nature Reserve zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Pensthorpe_Nature_Reserve
"Its focus is the captive breeding of threatened species, particularly those associated with wetlands, such as cranes and wildfowl (ducks, geese and swans); ecologically sustainable farming; plus habitat restoration and management."
Herman van der Meer

redcheesehead

Goedemorgen
Dat ben ik wel met u eens
Maar dat doen we in Nederland ook wel en andere landen
Verder zei ik ook al ben maar in een klein gedeelte geweest omdat ik weg geroepen werd
Het is een zeer groot gebied en niet alles wordt natuurlijk gehouden daar Verder is het gewoon een reservaat wat we in de Africaanse landen ook kennen
En in Nederland natuurlijk ik ging er heen omdat ik probeerde bepaalde vogels die in geheel europ zijn in de natuur om te fotograveren
maar kwam dit toevallig ook tegen
Maar zoals de Roodhals Gans en de Indische Gans ook vaak tegen in de buurten las ik in een van me vogelgidsen



HPM

In natuurreservaten worden geen dieren 'gehouden'..


Herman van der Meer

redcheesehead

Ok dan dus zo als in Africa en india en yellow stonepark was geclassificeert zijn als natuur reservaten
worden geen beesten gehouden  of gecoverseerd
De schotse Hoglander die ik op de Tien Gemeten tegen kwam en in andere delen van het Nederlandse land  en de Hoge Veluwe
Waar we de Herten enz beschermen wat ook een natuur reservaat is
Zo kan ik nog een tijdje door gaan
Zijn dus allemaal dieren tuinen zoals u het zegt

Edwin Schuller

#21
Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 10:46:53 AM
... Maar dat doen we in Nederland ook wel en andere landen ...

Ongetwijfeld, maar niemand die die soorten als 'wild' ziet, of invoert als zodanig. Dat is het punt wat men hier aan je probeert duidelijk te maken. Je kan het niet willen geloven maar die discussie ga je niet winnen...

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 11:04:33 AM
... De schotse Hoglander die ik op de Tien Gemeten tegen kwam en in andere delen van het Nederlandse land  en de Hoge Veluwe
Waar we de Herten enz beschermen wat ook een natuur reservaat is
Zo kan ik nog een tijdje door gaan
Zijn dus allemaal dieren tuinen zoals u het zegt

1) Niemand beweert dat Schotse Hooglanders et al. wild en inheems zijn (dus krijgen ze een vlaggetje 'exo' in Nederland).
2) Niemand die beweert dat het dierentuinen zijn. Wel dat de status van de dieren die er rondlopen hetzelfde is, met als enig verschil dat er geen gaas omzit...
Edwin Schuller

redcheesehead

Nee er werd gezegd van in natuur reservaten worden geen dieren gehouden
Of de schotse hooglanders inheem zijn of wat dan ook en andere bepaalde diersoorten
Die discussie ga ik niet eens aan dood eenvoudig om dat we het niet weten
Nogmaals dat in bepaalde reservaten in  de uk of nederland bepaalde diersoort behouden worden
Om uit sterven te voorkomen ja snap ik en u en de andere ook neem ik aan
Maar zie quote ( In natuurreservaten worden geen dieren 'gehouden'.. ) vind ik niet kloppen
En er zit een groot verschil in een natuur reservaat en dierentuin
We dwalen te ver van het onderwerp af denk ik

Edwin Schuller

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 11:14:45 AM
...
Of de schotse hooglanders inheem zijn of wat dan ook en andere bepaalde diersoorten
Die discussie ga ik niet eens aan dood eenvoudig om dat we het niet weten
...

Jij twijfelt of ze uit Schotland komen?
Edwin Schuller

redcheesehead

Nee ik had het over inheemse soorten
En het ging ineens over dat natuur reservaten geen dieren hielden
Terwijl ze topic even over een zekerheids determinatie ging
Dus dwalen we af
Maar goed

Edwin Schuller

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 12:16:30 PM
Nee ik had het over inheemse soorten
...

Inheemse soorten zijn inheems, dat ben ik wel met je eens. Die Kuifzaagbek dus niet.

(Alvast excuses, ik ben in een beetje sarcastische bui vandaag :) ).
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op september 06, 2013, 12:29:46 PM
Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 12:16:30 PM
Nee ik had het over inheemse soorten
...

Inheemse soorten zijn inheems, dat ben ik wel met je eens. Die Kuifzaagbek dus niet.
..

en Zwartkoptaling, Zuidafrikaanse Vlekkeneend, Kroonkraanvogel en (blinde) Pelikaan ook niet. Die worden daar gehouden (en gefokt) en hebben niets met een natuurreservaat te maken.
Herman van der Meer

redcheesehead

Geef niets Edwin
Ja Hmp maar zo lusten we er nog een paar he
Ook in Nederland Kijk maar naar de Manderijn eend en de Carolina eend ( Houteend )

HPM

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 13:42:50 PM
Geef niets Edwin
Ja Hmp maar zo lusten we er nog een paar he
Ook in Nederland Kijk maar naar de Manderijn eend en de Carolina eend ( Houteend )

Die worden niet in natuurreservaten gehouden.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Citaat van: redcheesehead op september 06, 2013, 13:42:50 PM
...
Ook in Nederland Kijk maar naar de Manderijn eend en de Carolina eend ( Houteend )

Zijn beide exoten die zich in Nederland weten voort te planten.

Ergo...

Niet inheems.
Edwin Schuller