Hoofdmenu

Vreemd gebit ?

Gestart door Jeffrey, september 02, 2013, 20:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeffrey

Hallo,
Vrienden van me spotten vanmiddag deze Bunzing. Hij maakte een nogal verdwaalde en oude indruk volgens hen en liet zich daardoor makkelijk fotograferen.
Ik vraag mij af of het gebit wel in orde is ? Of ziet dat er altijd zo uit ?

Jeffrey

augustvansteensel

Nee. Er is iets flink mis met dat beest.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Rob Koelman

Ziet er uit alsof er in de basis van de snuit een flinke breuk aanwezig is. Ook de ogen zijn erg dof. Vacht ziet er daarentegen weer goed (glanzend) uit.

Deze gaat het niet redden...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

johanb.

Mist volgens mij ook een deel van zijn onderkaak.
Groet,
      Johan

Bart van Hoogstraten

Uitgemendeld ontsnapt fretje?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rob S

Ik blijf aan opgezet denken.
Groeten

Rob Schaareman

Douwe van der Ploeg

Ik, eerlijk gezegd, ook. Zo'n beest heeft een dusdanig harde klap nodig om zo'n verstoord gebit te hebben, dat ie dat in mijn ogen niet zou overleven en nog lang genoeg zou rondlopen om de wond te laten helen.
Douwe van der Ploeg

Jeffrey

Eerlijk gezegd was ik na lang woelen ook aan het twijfelen geslagen. De admin gelooft het ook niet en eerlijk gezegd begin ik nu ook ernstig te twijfelen. Ik ga het navragen aan mijn zus en haar vriendinnen die dit stuurden. Maar uit hun E-mail conversatie onderling die ik ook kreeg als CC lijkt het toch alsof ze inderdaad een ontmoeting met dit dier hadden. Ik ga ze even het vuur aan de schenen leggen........ Eerlijk gezegd hoop ik ook dat het niet echt is want zo'n breuk lijkt mij niet prettig......

maurice.lahaye

He Jeffrey,


Vraag je zus of ze ook een serie foto's heeft. Een scherpe foto van een bunzing is erg bijzonder en meestal zijn er dan meerdere foto's gemaakt (waarop te zien is dat het dier wegloopt). Ik ben er van overtuigd dat je in de maling wordt genomen en dat het een opgezet exemplaar is. De houding is er naar, de wond is er naar, de onderkaak mist, oog klopt niet. Kortom....


Succes en volgende keer een levende bunzing!  ;)
Maurice
admin




2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

maurice.lahaye

Foute boel Jeffrey, 2 foto's exact dezelfde houding. Geen schijn van kans bij een marter-achtige, die zijn veel te snel en hebben absoluut bewogen tussendoor.


Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Jeffrey

Ja dat vond ik ook raar maar dacht dat het niet onmogelijk zou zijn dat ie even verstijfd was...

HIeronder de eerst reactie van de waarnemeressen:
Hallo,

Nouja zeg, hahaha! we gaan dit
Niet als een grapje sturen :-)
kijk ik heb hier nog een paar foto's.
Jij maakte toch ook nog foto's sjerelie?
We hebben dat beest echt gezien, ik zei nog tegen sjerelie dat ze moest stoppen met de auto, hij zat midden op het pad.
Ik zat ook te kijken naar die snuit en die rare tanden...
Maar hij leek wel beetje blind en verdwaalt, daarom kon ik van zo dichtbij foto's maken.
Misschien waren het wel zijn laatste uurtjes...?
Maar hij liep verder nog prima enzo.

Groetjes anne linde


Op dinsdag 3 september 2013 schreef Jeffrey (4all.nl):

    Leuk dames, maar het lijkt eigenlijk toch wel een opgezet dier.....
    Ook de experts van de zoogdiervereniging hebben ernstige twijfelks en de waarneming wordt niet geaccepteerd.....

    Hebben jullie nog meer bewijs dat het dier levend was ?

    Ik hoop ook dat het nep is want de snuit van de Bunzing heeft een erg vervelende breuk zo te zien. Zou allang dood moeten zijn zo zonder bloed maar met zo'n snuit....

    Groetjes,

    Jeffrey

Jeffrey

Hmmm, nog twee foto's gekregen. Tja, lijkt wel of het lichaam toch langer gestrekt is op 1 vd nieuwe foto's. Een opgezet dier is niet zo soepel meer toch ....?

Jeffrey

Hmja, dus toch echt. Wat een stakker  :'(


Hier nog wat geklets van de mailwisseling die ik met de fotografe had. Ik geloof ze! Het zijn helemaal geen dierenkenners (behalve paarden) en dachten dat het een Fret was.....

Hoihoi,

Ik was met nog iemand, alleen zij zat in dr autootje te kijken.
Zag haar wel foto's maken, maar volgens mij waren die niet gelukt.
Ik ben zelf er heel zachtjes naar toe gekropen.
Daardoor kon ik van zn rare kop goeie foto's maken.
Ik wist niet wat ik zag, die rare tanden enzo.
Ik had wel het gevoel dat hij zo naar mn hoofd wilde vliegen.
Hij was kennelijk wel beetje de weg kwijt.
Zou hij misschien net door een auto zijn aangereden?
Lijkt me stug, dan zou je idd bloed moeten zien bij die rare tanden en vervormde neus. Vind het wel grappig dat mensen het niet geloven, maar het is echt!!!
Misschien is het wel een nieuwe uitvoering....
Een gruwelijke eter! ;-)

Grtjes anne linde

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 3 sep. 2013 om 20:51 heeft "Jeffrey" <xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Ha bedankt ! Dat ziet er toch wel echt uit. Hier is het lichaam meer gestrekt.
> Hebben jullie nog meer foto's ?



Hahaha hij was zeker echt, al denk ik niet dat die het nog lang zal overleven.. ti's wel een taaie dus! Maar die foto's die ik had gemaakt zijn heel wazig anne lin

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 3 sep. 2013 om 22:16 heeft "anne linde" <l.com> het volgende geschreven:

> Heb ik naar je broer gestuurd met mn hotmail, ik kreeg het niet voor elkaar via mn google mail.
>
> Op dinsdag 3 september 2013 schreef Nathalie t.nl):
>
>     Annelin waar zijn die andere fotoos van de gehandicapte bunzing dan?

Merel

Mag ik vragen waarom de waarneming is vervaagd? Heeft dat te maken met de conditie van dit dier of met de soort in zn algemeen?
http://waarneming.nl/waarneming/view/78863826
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

martenboonstra

Soortgelijke opgezette zoogdieren zijn destijds ook verkocht uit het rariteitenkabinet Gribus van Schiermonnikoog.... ;)

Jeffrey

@ Marten: Maar op de derde of vierde foto zie je dat het een heel andere houding heeft.....

@ Merel, Tja, dat is iets persoonlijks. Veel dieren hebben een hoop te vrezen en leven met goede reden uit het zicht van de mens, en ik voel me dan een beetje een verrader als ik een dier toch spot en heel Nederland weet vervolgens waar. En de terreinbeheerders kunnen de locatie wel zien. En je weet bv maar nooit of er niet een gek in de buurt woont die nu zo'n dier wil vangen omdat die denkt daarmee zijn huisdieren te beschermen ofzo. Ik had hem zelf vervaagd dus.

Rob Koelman

Citaat van: Jeffrey op september 10, 2013, 21:03:34 PMMaar op de derde of vierde foto zie je dat het een heel andere houding heeft.....

Nou nee dus, het dier heeft op alle drie de foto's dezelfde houding. Alleen de hoek waaronder het dier is gefotografeerd is telkens anders...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Merel

Dus ondanks de mailwisseling verdenken jullie een (misplaatst) grap, al is het verder niet bekend wie dan dat dier daar heeft neergezet. Heel vreemde zaak in elk geval. :huh:

@Jeffrey: ik begrijp je. :)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Rob Koelman

Citaat van: Merel op september 10, 2013, 23:11:26 PMDus ondanks de mailwisseling verdenken jullie een (misplaatst) grap

Zo'n 'mailwisseling' is snel uit de mouw geschut. Ik kan zonder problemen een 'mailwisseling' tussen Attila de Hun en Adolf Hitler of tussen Cleopatra en Brigitte Bardot laten zien...

Omdat iets geschreven staat is het nog niet per definitie waar! Integendeel zelfs, zou ik zeggen...


Rob
(op persoonlijke titel)
Met vriendelijke groet, Rob

Merel

Ja begrijp ik. Of eigenlijk begrijp ik niet wat iemand dan hiermee wil bereiken.

Een mailwisseling tussen Julius Cesar en Cleopatra? :P
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

martenboonstra

@jeffrey


Heb me nogmaals even kort gebogen over de aangeleverde foto's en het daarbij geleverde verhaal.

Ik vind het een leuke casus en waardeer het dat je de waarneming deelt op het forum.

Een voorzet....

Op welke wijze wordt het beeld geinterpreteerd en kunnen de feiten worden vastgesteld?

Voor vaststelling van de feiten gaat het erom dat er twee tegenstrijdige verhalen zich kenbaar hebben gemaakt. Het ene verhaal is overtuigt dat het om een levende bunzing gaat en het andere om een vermoedelijke opgezette exemplaar. Hierdoor kunnen de feiten niet worden vastgesteld doch mogelijk aannemelijk worden gemaakt.

Indien je de foto interpreteert aan de hand van uiterlijke kenmerken dan zie je dat de bunzing in casu een prachtig glanzende vacht, mooi wit doch sterk afwijkend gebit en fletsch zieke kraalogen heeft. 

Ervan uitgaande dat de bunzing niet of niet veel zou kunnen hebben gegeten met dit gebit staat dit haaks op de glanzende en mooie vacht van de bunzing. De bunzing zou dan al sterk zijn vermagerd. Hierdoor zou de bunzing geen overlevingskans in de natuur hebben. Dit zijn tegenstrijdige feiten (glanzende vacht en een niet etende bunzing) is naar mijn overtuiging het meest aannemelijk  dat de waarneming op onjuistheid berust en dat beide dames een grap hebben uitgehaald.

Met vriendelijke groet,



Marten

Ps. ik wil de beide dames best even bellen  :blink:

HPM

Citaat van: Rob Koelman op september 10, 2013, 23:08:21 PM
Citaat van: Jeffrey op september 10, 2013, 21:03:34 PMMaar op de derde of vierde foto zie je dat het een heel andere houding heeft.....

Nou nee dus, het dier heeft op alle drie de foto's dezelfde houding. Alleen de hoek waaronder het dier is gefotografeerd is telkens anders...


De houdingen op 1 en 2 zijn volgens mij toch wel verschillend. Zie bijlage.
Herman van der Meer

Rob Koelman

De tweede foto is schuin van achteren en van een grotere hoogte genomen dan de eerste foto. Daardoor lijkt de houding anders, maar dat is m.i. optisch bedrog.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: Rob Koelman op september 11, 2013, 12:19:04 PM
De tweede foto is schuin van achteren en van een grotere hoogte genomen dan de eerste foto. Daardoor lijkt de houding anders, maar dat is m.i. optisch bedrog.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Het zijn er twee  ;)

Overigens vind ik het gezien de twijfel merkwaardig dat de waarnenming is goedgekeurd.
Herman van der Meer

martenboonstra


De waarneming laat - ondanks de twijfel - een bunzing ter plaatse zien  ;)


Douwe van der Ploeg

Een tijd geleden heeft iemand hier een opgezette krokodil naast een plasje gelegd.. denk niet dat die wordt goedgekeurd als ik m invoer.. :-(
Douwe van der Ploeg

martenboonstra

@Douwe.

Een opgezette krokodil hoort in het rijtje van exo's onder de rubriek vondst (dood) thuis..  ;)

Douwe van der Ploeg

Oh, is dat het :P Dus als escape invoeren mag? ;)
Douwe van der Ploeg

martenboonstra

@ Douwe

Van mij mag het...stuur je mij dan nog wel even de reactie van de admin?
Prachtig.... :blink:

Jeffrey

Nou nou, deze marter krijgt er weer een staartje bij....

Ik zou nu ook wel voor 100% zeker willen weten of we hier voor de gek gehouden worden. Maar dat is onmogelijk tenzij de makers toegeven dat het een opgezet dier was (en dat dus ook inderdaad het geval was). Het tegenovergestelde zal nooit 100 % zeker kunnen zijn ben ik bang. Maar dat is het heel erg vaak niet. Ik heb een Das gefotografeerd die toevallig voorbij kwam (1 foto) en daar twijfelt niemand aan (ik heb er nog meer foto's en fimpje van maar daar vraagt niemand om). Ik heb eens toevallig twee boommarters gezien waarvan er 1 enkele minuten lang stond te poseren en neiwsgierig kijken (als een opgezet dier). Toen had ik helaas de batterijen van mijn fototoestel in mijn GPS gestopt (die leeg waren), maar wat als ik daar een haarscherpe foto van had gemaakt ?

Ik doe het maar even kort:

@ Rob: Ik vind de conclusie dat het dier exact dezelfde houding heeft voor discussie vatbaar.
@ Rob: De mailwisseling is natuurlijk te fabrieken, maar ik heb toch live binnen minuten de mails kunnen zien alsmede de originele vraag aan mijn zus die het doorstuurde naar mij, inclusief tijdstippen van verzending. Dat is allemaal spontaan a la minuut gebeurt. Evenals het opsturen van meer (minder duidelijke) foto's toen daarnaar gevraagd werd. Ik sluit het niet uit, maar vind het onwaarschijnlijk dat dit geënsceneerd was door de meiden die verder alleen maar in paarden geinteresseerd zijn en zich verder niet met waarnemingen bezig houden.

@ Marten: Dat het niet mogelijk is dat een marter met zo'n gebit een glanzende vacht heeft is een aanname die misschien wel aannemelijk lijkt, maar geenszins waar hoeft te zijn. Maar daarom wil ik ook wel uitvinden of het echt is of niet want dan weten we meteen dat zoiets dus kan.

Ik ben er wel voor om de dames nog eens stevig aan de tand te voelen. Misschien is een telefoontje inderdaad wel een goed idee ? Of alleen al het dreigen met een telefoontje van een autoriteit op het gebied of zo zou al genoeg kunnen zijn ? Ik ga ze vast vragen of ik hun telefoonnummer mag doorgeven.

Misschien nog een andere goede strategie waar ze in geval van een grap voor zouden kunnen zwichten ?

Ik wil het nu gewoon weten ook :rolleye: