Hoofdmenu

Libbel

Gestart door Gert Kremer, mei 20, 2007, 21:35:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Deze onbekende wil graag een naam hebben, ik denk dat het een jong diertje is.

Foto 53
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Goyatlah

Net uitgeslopen vrouwtje Lantaarntje (zie S8 en de smalle schoudertekening)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Kremer

CiteerNet uitgeslopen vrouwtje Lantaarntje (zie S8 en de smalle schoudertekening)
S8 ????
leg dat even uit voor mij, Heeft iets met de lichaam blokjes te maken?
Ik bent er nog maar net mee bezig.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Imperator

een insect (dus ook een libel) bestaat uit kop, borststuk (met daaraan de zes poten) en het achterlijf. Het achterlijf is verdeeld in segmenten, en wel 10. s1 is het eerste segement achter het borststuk en s10 het laatste. Het bruine stukje is de s 8.

Hopelijk verduidelijkt dit een en ander.
vriendelijke groet,

Trees

Gert Kremer

Hallo Trees,
Duidelijk: op int. wat gekeken er is veel werk aan de winkel om wat te leren.
Bedankt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Goyatlah

Citeer
CiteerNet uitgeslopen vrouwtje Lantaarntje (zie S8 en de smalle schoudertekening)
S8 ????
leg dat even uit voor mij, Heeft iets met de lichaam blokjes te maken?
Ik bent er nog maar net mee bezig.
Vind ik wel een mooie omschrijving. Van de 10 zijn de eerste en de laatste heel klein en de middelste juist tamelijk lang. Overigens hebben de meeste andere insecten geen 10 achterlijfssegmenten maar (meestal?) minder. Maar tel maar na, ze zijn alle 10 hier wel zichtbaar.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Kremer

Hallo Dolf,
Ook bedankt.
Het eerste segment kon ik niet goed zien.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Weia

#7
Zo wel? De 10 kon ik niet tussen de streepjes wurmen. Dat knobbeltje achteraan is segment 11 geweest, maar heet geen segment meer.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Gert Kremer

Hallo Weia, zo dat heb ik mooi afgedrukt, bedankt ik was al aan zoeken op int. naar een tekening, maar zo kan het ook.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Imperator

Citeer
Citeer
CiteerNet uitgeslopen vrouwtje Lantaarntje (zie S8 en de smalle schoudertekening)
S8 ????
leg dat even uit voor mij, Heeft iets met de lichaam blokjes te maken?
Ik bent er nog maar net mee bezig.
Vind ik wel een mooie omschrijving. Van de 10 zijn de eerste en de laatste heel klein en de middelste juist tamelijk lang. Overigens hebben de meeste andere insecten geen 10 achterlijfssegmenten maar (meestal?) minder. Maar tel maar na, ze zijn alle 10 hier wel zichtbaar.
Citeer

je hebt gelijk, Dolf. Maar ik was nu even op de libellen gefocused.
vriendelijke groet,

Trees

JohanvantBosch

CiteerZo wel? De 10 kon ik niet tussen de streepjes wurmen. Dat knobbeltje achteraan is segment 11 geweest, maar heet geen segment meer.
Ik denk dat we deze ook even bij de pinned onderwerpen moeten zetten.