Hoofdmenu

Testversie ObsMapp 3.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 31, 2013, 16:55:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op september 03, 2013, 09:01:22 AM
De functie "sorteer soortenlijst" in het menu "soortinstelingen werkt ook niet meer bij mij

Bedankt, ga ik naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2013, 08:44:58 AM
Citaat van: Jan Mudde op september 02, 2013, 22:44:13 PM
Nog een ander puntje, het dubbel of driedubbel kunnen openen is bij mij nu in ieder geval ook niet meer mogelijk. De afgelopen dagen met de 2.15.1 nog van alles uitgehaald om dubbel openen te forceren. Dit lukte in die versie alleen maar door ObsMapp te openen en vervolgens te verlaten om naar het startscherm van mijn Samsung Galaxy S2 te gaan en opnieuw te openen. Nu is ook dat niet meer mogeleijk in de testversie dus het likt er op dat je die bug ook definitief uitgeroeid hebt.

Arghh!  :rolleye:  Ik heb deze bug juist nu in 3.0 weer, waar ik 'm in 2.15 niet meer had. Blijft een rotding  :-\

Hoi Alex, ineens heb ik deze bug ook weer terug. Ik sluit zojuist ObsMapp af en daar was ie weer, er stond nog een keer een invoerscherm open  :rolleye: ;D. Ik kan alleen nog niet reproduceren hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Wordt dus vervolgd....

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Zojuist versie 3.0.2b klaargezet:
http://www.alexkwak.nl/download/ObsMapp/ObsMapp302b.apk

Secundaire namen worden goed getoond
Downloaden landenlijsten verbeterd
"Alle soorten" toegevoegd
Groepinstellingen voor Verzamelgroep en Alle soorten toegevoegd

Sorteren is nog NIET aangepast
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2013, 22:35:04 PM

Secundaire namen worden goed getoond :right:
Downloaden landenlijsten verbeterd :right:
"Alle soorten" toegevoegd :right:
Groepinstellingen voor Verzamelgroep en Alle soorten toegevoegd :right:


Weer helemaal top  :duim:  :duim:  :duim:  :duim:
Groetjes, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 04, 2013, 17:47:59 PM
Een Groene vinken-invasie  B)

Ja dat moet wel hier want die soort staat niet in ObsMapp  :angel:

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2013, 08:44:58 AM
Citaat van: Jan Mudde op september 02, 2013, 22:44:13 PM
Nog een ander puntje, het dubbel of driedubbel kunnen openen is bij mij nu in ieder geval ook niet meer mogelijk. De afgelopen dagen met de 2.15.1 nog van alles uitgehaald om dubbel openen te forceren. Dit lukte in die versie alleen maar door ObsMapp te openen en vervolgens te verlaten om naar het startscherm van mijn Samsung Galaxy S2 te gaan en opnieuw te openen. Nu is ook dat niet meer mogeleijk in de testversie dus het likt er op dat je die bug ook definitief uitgeroeid hebt.

Arghh!  :rolleye:  Ik heb deze bug juist nu in 3.0 weer, waar ik 'm in 2.15 niet meer had. Blijft een rotding  :-\

Ik heb hem nu zelfs als ik gewoon ObsMapp opstart zonder verder ook maar iets te doen. Start de app op, voer een stuk of wat waarnemingen in, wil de app afsluiten en dan blijken er ineens twee invoerschermen open te staan............ :rolleye:  :rolleye:  :rolleye:

Grtz, Jan M.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2013, 13:01:09 PM
Citaat van: Jan Mudde op september 03, 2013, 09:01:22 AM
De functie "sorteer soortenlijst" in het menu "soortinstelingen werkt ook niet meer bij mij

Bedankt, ga ik naar kijken!

In welk scherm gaat dit fout? Gaat het sorteren zelf fout, of is er ergens een scherm waar de soortgrepen niet op de juiste volgorde staan?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 04, 2013, 18:01:48 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2013, 13:01:09 PM
Citaat van: Jan Mudde op september 03, 2013, 09:01:22 AM
De functie "sorteer soortenlijst" in het menu "soortinstelingen werkt ook niet meer bij mij

Bedankt, ga ik naar kijken!

In welk scherm gaat dit fout? Gaat het sorteren zelf fout, of is er ergens een scherm waar de soortgrepen niet op de juiste volgorde staan?

Hoi Alex,

Wat er fout gaat weet ik niet precies maar in geen enkele "soortgroep" {dus zowel de afzonderlijke soortgroepen als Vogels, Zoogdieren, Planten etc. als ook bij de groepen "Verzamelgroep" en "Alle soorten"} werkt deze functie meer. Ik wil graag mijn soortenlijsten gesorteerd hebben op "laatst gekozen" echter wat ik ook probeer de soortenlijsten worden uitsluitend "alfabetisch" gegeven.

Nog een andere bug is dat ik in de "multimedia"niet meer kan kiezen tussen "alles weergeven" of alleen die soorten weergeven waarvoor "multimedia aanwezig" zijn.

Voorheen liep de multimedialijst ook gelijk op met de ingevoerde soorten, nu gelukkig niet meer. (voorheen stond de Winterkoning bovenaan gevolgd door de Smient en daarna de Iep gevolgd door de Abeelmot, omdat deze respectievelijk waren ingevoerd. Zonder de nu wel aanwezige zoekfunctie was het dan wel eens een crime om een soortje terug te vinden waar iets van wilde opzoeken.)

Voorts raakte de app vanmiddag bij het downloaden van de versie 3.0.2b ook even de weg kwijt met de multimedia en de soortgroepen. Opgelost door alles (soortgroepen en multimedia) even te verwijderen en opnieuw te downloaden. Loopt nu als een zonnetje  :duim:

Grtz, Jan M.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op september 04, 2013, 20:52:16 PM
Wat er fout gaat weet ik niet precies maar in geen enkele "soortgroep" {dus zowel de afzonderlijke soortgroepen als Vogels, Zoogdieren, Planten etc. als ook bij de groepen "Verzamelgroep" en "Alle soorten"} werkt deze functie meer. Ik wil graag mijn soortenlijsten gesorteerd hebben op "laatst gekozen" echter wat ik ook probeer de soortenlijsten worden uitsluitend "alfabetisch" gegeven.

Ah, natuurlijk. Ik had m'n gedachten bij de sortering van de soortgropen, niet van de soorten  :rolleye:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op september 04, 2013, 20:52:16 PM
Nog een andere bug is dat ik in de "multimedia"niet meer kan kiezen tussen "alles weergeven" of alleen die soorten weergeven waarvoor "multimedia aanwezig" zijn.

Oeps, ik was helemaal vergeten dat die optie uberhaupt bestond...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Ik heb hem ook even gedownload.
Een puntje wat ik meteen tegen kwam:
- Obsmapp is nu weer meerdere keren parallel op te starten, dat was bij de vorige versie niet meer mogelijk.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op september 05, 2013, 18:27:03 PM
Een puntje wat ik meteen tegen kwam:
- Obsmapp is nu weer meerdere keren parallel op te starten, dat was bij de vorige versie niet meer mogelijk.

Badankt, maar dat was al uitgebreid gemeld. Maar is hopelijk met de volgende testversie verder verbeterd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2013, 18:36:43 PM
Citaat van: Maarten Hotting op september 05, 2013, 18:27:03 PM
Een puntje wat ik meteen tegen kwam:
- Obsmapp is nu weer meerdere keren parallel op te starten, dat was bij de vorige versie niet meer mogelijk.

Badankt, maar dat was al uitgebreid gemeld. Maar is hopelijk met de volgende testversie verder verbeterd.

Ik zag het net staan, had er overheen gelezen.
Verder ziet het er mooi uit, zal de komende dagen nog eens wat meer testen.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Zojuist versie 3.0.3b klaargezet:
http://www.alexkwak.nl/download/ObsMapp/ObsMapp303b.apk

Sortering soorten werkt nu conform instelling
Meerdere malen opstarten hopelijk opgelost  :huh:

Alleen soorten tonen met multimedia in de multimedialijst is nog NIET geimplementeerd
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2013, 18:45:38 PM

Sortering soorten werkt nu conform instelling  :right:
Meerdere malen opstarten hopelijk opgelost; vooralsnog  :right: test ik morgen nog even uitgebreider

Alleen soorten tonen met multimedia in de multimedialijst is nog NIET geimplementeerd

grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

#48
Zojuist versie 3.0.4b klaargezet:
http://www.alexkwak.nl/download/ObsMapp/ObsMapp304b.apk

Alleen soorten tonen met multimedia in de multimedialijst geimplementeerd
Taallijst bij 'gewone' download ook voorzien van Engelse naam
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

#49
Zelf gesignaleerde bug: je kan een soortgroep kiezen die nog niet is gedownload.
Wel een heel erg triviale fout moet ik zeggen  :-\

-edit lijkt toch een ander probleem. to be continued
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

3.0.4b gaat fout met downloaden. gebruik voorlopig 3.0.3!!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

bij het kiezen van "pas soortnamen aan" loopt Obsmapp vast.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op september 06, 2013, 21:08:24 PM
bij het kiezen van "pas soortnamen aan" loopt Obsmapp vast.

Heb je in tussentijd 3.0.4 gebruikt, of is het met 3.0.3?
Laat maar, terechte melding vermoed ik. Ik ga er naar kijken, NA de nachtvlindernacht  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Johan op den Dries
Sneek

Jan Mudde

Citaat van: Jan Mudde op september 05, 2013, 21:48:47 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2013, 18:45:38 PM

Meerdere malen opstarten hopelijk opgelost; vooralsnog  :right: test ik morgen nog even uitgebreider  :wrong:



grtz, Jan

Helaas Alex, vannacht tijdens het inkloppen voor de Nachtvlinder Nacht was het weer hommeles :rolleye:  :rolleye:  :rolleye:
Weer meerdere malen tegelijk opgestart, in ieder geval meermalig TWEE invoerschermen beschikbaar voor gebruik........ :huh:  :huh: versie 303b

Ik denk dat je er zo langzamerhand de hik en een sik van krijgt  O0

Sterkte en groetjes, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

hiskodevries

Jan, dit lijkt mij de minst erge bug die je kunt hebben. Het heeft verder toch geen gevolgen bij opslaan / uploaden van data?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op september 07, 2013, 11:13:00 AM
Het heeft verder toch geen gevolgen bij opslaan / uploaden van data?

Geen enkele, maar het zou niet moeten. Heeft geen top-prio, maar ik vind het zelf ook vervelend/verwarrend.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

#57
Citaat van: Alex Kwak op september 07, 2013, 11:19:39 AM
Citaat van: hiskodevries op september 07, 2013, 11:13:00 AM
Het heeft verder toch geen gevolgen bij opslaan / uploaden van data?

Geen enkele, maar het zou niet moeten. Heeft geen top-prio, maar ik vind het zelf ook vervelend/verwarrend.

Het vreemde is dus dat mij dat helemaal nooit overkomt. Zou het aan het type toestel liggen? (ik heb een S3) Of aan de instelling van het toestel? (Ik heb "meer vensters" uit staan).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Mudde

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 07, 2013, 11:24:03 AM
Citaat van: Alex Kwak op september 07, 2013, 11:19:39 AM
Citaat van: hiskodevries op september 07, 2013, 11:13:00 AM
Het heeft verder toch geen gevolgen bij opslaan / uploaden van data?

Geen enkele, maar het zou niet moeten. Heeft geen top-prio, maar ik vind het zelf ook vervelend/verwarrend.

Het vreemde is dus dat mij dat helemaal nooit overkomt. Zou het aan het type toestel liggen? (ik heb een S3) Of aan de instelling van het toestel? (Ik heb "meer vensters" uit staan).


Ik denk het niet Bart ik Samsung Galaxy S2, met ICS 4.01 als OS. Ik heb dit al langer en zelfs een paar keer alles van het toestel gegooid totdat alleen ObsMapp er op draait en dan een totale minimalistische instelling (alleen datgene open wat nodig is voor gebruik ObsMapp) en dan gebeurd het ook. Of het zou iets in de app moeten zijn dat bij een Samsung Galaxy S2 dit gedrag triggered.
Is idd geen topprio maar is soms wel vervelend, ondanks dat kan ik er uitstekend mee leven  ;D snap alleen de frustratie van Alex wel heel goed, je hebt ergens iets zitten waar je geen vinger achter krijgt,.........


Succes, sterkte and keep the good work up!!!

Een zeer tevreden ObsMapp verslaafde J.M. te B.  ;)
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Bij het opnieuw downloaden van soorten lijkt iets fout te gaan. Dat los ik eerst op voor er weer een nieuwe versie komt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!