Is hier al wat van te maken?

Gestart door Arp, mei 20, 2007, 03:52:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Hallo Wantsenweters,

In het verlengde van dit onderwerp hier even de vraag of er inmiddels voor de wantsjes al wat over de soort te zeggen valt. Ze zijn de afgelopen dagen zojuist een keer verveld. De bovenste twee plaatjes zijn denk ik nog net voor de eerste vervelling de onderste twee erna.

Onder andere vanwege de beharing op die laatste twee zou ik nu zelf opeens weer erg richting bessenwants gaan denken, maar de eitjes leken toch duidelijk iets anders dan die van de bessenwantsjes die afgelopen herfst bij mij gelogeerd hebben.

Is er voor een echte kenner al wat te maken, c.q. zijn er planten te noemen waar deze wantsjes van zullen smullen - met de waardplant waar de eitjes op gelegd waren (zie hier) lijken ze wat moeite te hebben (ze vallen/lopen er steeds uit - hebben mogelijk moeite met de ten opzichte van hunzelf relatief lange bladbeharing??)

Alvast bedankt voor enige info!

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Berend Aukema

Vermoedelijk Dolycoris baccarum

Arp

Bedankt Berend :duim:

Grappig dat ik net die weer op moet pikken - twijfel nu wel of ik nog een keer moeite ga doen, want daar heb ik dus al een levensloop van.

Zijn er speciale planten waar D. baccarum nimfjes nadrukkelijk erg gelukkig van worden? Vorige keer heb ik ze, niet gehinderd door enige kennis, groot laten groeien op een tamelijke willekeurige selectie van wilde (on)kruidachtigen hetgeen toen wonderwel gelukt is, maar als ik beslis ze niet terug te brengen dan wil ik ze deze keer natuurlijk ook wel extra verwennen - kijken of ik extreem grote kan kweken ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)