Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer slechte ontwikkelingen aan de Westkant van de Grevelingen.  (gelezen 755 keer)

A. Soeting

• Member
    • http://hellinsoet@wanadoo.nl
Nog meer slechte ontwikkelingen aan de Westkant van de Grevelingen.
« Gepost op: september 26, 2016, 20:58:02 pm »

Ik had net een week geleden de foto's van de bebouwing van de Punt gemaakt. Toen ik deze flyer van de SP zag.
Dit is nog veel erger. Op de middelplaat rusten vaak zeehonden zowel grijze als gewone. Dit is ook de plek waar veel waarnemingen van vaak in Nederland zeldzame vogels worden gedaan. Het is natura 2000 gebied en hier geldt ook de vogelrichtlijn (volgens mij).
 325 recreatie bungalows en 75 hotel villa's willen ze daar bouwen op een opgespoten eiland dat ze Brouwerseiland willen noemen. Dit moet een enorm eiland zijn  Het water is hier in verhouding smal. Een jachthaven is ook niet nodig. De huidige jachthavens hebben problemen om hun havens vol  te krijgen. Bruinisse heeft zijn haven verdubbeld. Maar de helft van de nieuwe haven staat leeg, wegens gebrek aan belangstelling. Daarbij gaat de recreatie haven die er ligt met 5 steigers en vrije plaatsen waar je maximaal 3 x 24 uur mag liggen weer weg voor mensen met geld.  Dit is ook in de zomer de hoek waar veel wordt gesurfd. Daar is dan geen water meer. Veel plaatsen waar het water vanaf de kant bereikbaar is zijn er dan niet meer.
De flyer heb ik gefotografeerd. Die komt hieronder. Ik hoop dat de tekst goed leesbaar is.

En nog een iets teken de oproep van Natuurmonumenten om te voorkomen dat onze kust er uit komt te zien als die afschuwelijke betonkust van Belgie. Al hun duin is weg.

Lida
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 20 queries.