Hoofdmenu

top 5 "most wanted"

Gestart door peter van santbrink, augustus 30, 2013, 15:08:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 05, 2013, 15:17:54 PM
Citaat van: familieurgert op september 05, 2013, 15:07:43 PM
Euhm, mag ik vragen wat dippen is? :angel:


Gericht naar een soort gemelde soort gaan, maar hem niet zien.


De echte fanaten kopen daar zelfs speciale sausjes voor.
Herman van der Meer

augustvansteensel

Citaat van: HPM op september 05, 2013, 16:24:00 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 05, 2013, 15:17:54 PM
Citaat van: familieurgert op september 05, 2013, 15:07:43 PM
Euhm, mag ik vragen wat dippen is? :angel:


Gericht naar een soort gemelde soort gaan, maar hem niet zien.


De echte fanaten kopen daar zelfs speciale sausjes voor.
;D
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Jochem van de Kamp

Leuk topic en ik ben voor mezelf ook maar eens een lijstje gaan maken.
Deze lijst zijn (makkelijke) soorten die ik nog niet heb gezien in Nederland.
Hoewel ´makkelijk´ wel relatief is, maar ben ze zelf nog niet tegen gekomen int veld en heb deze soorten ook nog niet getwitcht.
En bij de volgende 5 soorten vind ik ik het toch wel mooier om ze zelf tegen te komen, dan ze te twitchen en bij deze is dat ook goed mogelijk.

1. Zwarte ooievaar
2. IJsgors
3. Strandplevier
4. Grote karekiet
5. Grauwe kiekendief

Vandaag trouwens een duinpieper over de telpost Dal van Deelen gehad. Anders had die ook op deze lijst gestaan.


Jochem van de Kamp

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

KorHaan

Ik wil hele grote vogels, dus als ik een top 5 moet maken:


1. Lammergier
2. Iets heel groots
3. Iets heel groots
4. Iets heel groots
5. Iets heel groots

Roze Pelikaan, Monniksgier en Vale Gier zijn al binnen ( de pelikaan was een escape, maar wat dondert het, als je hem over de Keersluisplas ziet vliegen en de Meerkoeten en eenden de stuipen op het lijf jagen).


De Lammergier heb ik niet zo lang geleden op Texel gemist. Dat zat zo: ik was op vakantie met mijn echtgenote, en een vogelmaat van mij vroeg de dag voor vertrek, of ik nog gebeld wilde worden als er iets zeldzaams op Texel gezien werd tijdens mijn verblijf daar. Ik zei - gekscherend - "Alleen een Lammergier doorbellen, hoor!"


Dus ik was lekker aan het fietsen met de vrouw, langs de stuifdijk bij de Slufter, gaat dus mijn mobiel af. Vogelmaat zegt: "Lammergier bij De Muy!" Je gelooft het toch niet! Fietsen, lichte paniek, in de verte zie ik een andere vogelaar het duin oplopen.
Blijkt de Lammergier allang voorbij, richting Vlieland.


Terug in De Cocksdorp loop ik het Vogelinformatiecentrum binnen, vraag Marc Plomp of hij de Lammergier nog heeft gezien, en jawel hoor: plaatjes om te zoenen laat hij me zien! Hij zegt, dat hij vanuit Den Helder gebeld is en hij is meteen in de auto gesprongen, de Krimweg afgereden, en heeft net op tijd de vogel langs zien komen!


Damned!!


Jaren terug spraken ik en mijn vogelmaat een stel Belgische vogelaars in de Flevopolder, die een half uur vóór wij bij De Trekvogel waren, aldaar een ... Lammergier naar het noorden hadden zien vliegen.
Maar we houden moed! Ooit komt-ie boven mijn tuin! Zeearend is tot dusver het grootste dat ik op mijn tuinlijstje heb.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

DKoppenol

Citaat van: KorHaan op september 05, 2013, 18:49:38 PM
Ik wil hele grote vogels, dus als ik een top 5 moet maken:


1. Lammergier
2. Iets heel groots
3. Iets heel groots
4. Iets heel groots
5. Iets heel groots


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Laplanduil en Keizerarend zijn ook heel groot. Of Steenarend.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

KorHaan

Citaat van: deDVC op september 06, 2013, 16:44:06 PM
Citaat van: KorHaan op september 05, 2013, 18:49:38 PM
Ik wil hele grote vogels, dus als ik een top 5 moet maken:


1. Lammergier
2. Iets heel groots
3. Iets heel groots
4. Iets heel groots
5. Iets heel groots


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Laplanduil en Keizerarend zijn ook heel groot. Of Steenarend.


Leuk voor de subtop.


Ik had die Stellers Zeearend van Breskens wel willen zien. Of een Maraboe. Reuzenalbatros. Kroeskoppelikaan.


Hé, nu is mijn top 5 toch compleet!  ;D
(Zoals de bekende Groningse filosoof Bert Visscher al zei: "Geluk zit in hele grote dingen".)

ArjenDrost †

Citaat van: KorHaan op september 06, 2013, 17:02:45 PM
Reuzenalbatros.


Mmm, ja, ik heb niet echt een top 5. Maar deze zou er zeker in staan. Geweldige soort!! Ik wil nog steeds deze eens indienen bij het CDNA... ;) ;)






Citaat van: KorHaan op september 06, 2013, 17:02:45 PM
(Zoals de bekende Groningse filosoof Bert Visscher al zei: "Geluk zit in hele grote dingen".)


Mmm, wat moet ik dan gelukkig zijn :P


Groeten, Arjen
(sorry, 't is vrijdagmiddag en de vrijdagmiddagborrel is net voorbij... ;) )

Bart van Hoogstraten

#68
Afgelopen vakantie gingen we een stukje struinen rondom Les Roches Blue. Volgens de gids van Corsica een wandeling van 2,5 uur en aan het begin van de route stond er inderdaad een bordje: "Les Roches Blue, 2:30 hrs ->". Na een uur passeerden we een dicht stuk maquis en hoorde ik een Grasmus-spec. (en daar zitten er hele mooie volgens de ANWB). Ze hielden me heel erg bezig en ze verplaatsten zich telkens onzichtbaar. Na een half uur bosjeskloppen (in verzengende hitte) waren we behoorlijk van het pad geraakt maar zag ik de heuvel wel nog waar we vandaan kwamen. Om niet die hele helling terug omhoog te hoeven klimmen (ik zat al behoorlijk onder de schrammen en het zweet) schatte ik in welke richting ik ongeveer moest maar dat bleek een slechte schatting; na 5 uur lopen wisten we namelijk nog steeds niet waar we zaten. Geen internetverbinding en wat ik in zo'n situatie met GPS moet weet ik ook niet. Op de zon zijn we toen maar naar het westen gaan lopen in de hoop op de asfaltweg uit te komen waar we vandaan kwamen. Dat lukte maar we zaten een km of 4 ten zuiden van onze auto; nog een keer een uur lopen dus over knetterend asfalt... Onze halve litertjes water waren al heel lang op en een hele dag lopen op een bammetje kaas en 'n gekookt eitje gaat ook niet in de kouwe kleren zitten. Compleet uitgedroogd en bijna hallucinerend van uitputting bereikten we laat in de namiddag de auto. Geen Grasmus gezien...

Ik heb dus eigenlijk een hele vreemde (NL-) wenslijst -> Ik raak bijzonder gefrustreerd als ik een vogel hoor maar niet te zien krijg. Mijn grootste gruwel is de Zwarte Specht; vele malen gehoord en uren aan besteed maar het wil gewoon maar niet lukken om hem in de kiekert te krijgen.

Mijn top 5 (op zicht):
1 Zwarte Specht;
2 Bosuil;
3 Bosrietzanger;
4 Braamsluiper;
5 Cetti's Zanger.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

augustvansteensel

#69
Mijn top 5 is:
1: Velduil
2: Visarend
3: Ijsvogel. ( een keer een blauwe flits over me heen, ik hoop m toch beter te zien te krijgen!)
4: Nachtzwaluw
5: Woudaap
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Bastiaan van de Wetering

Citaat van: Jochem van de Kamp op september 05, 2013, 17:42:24 PM
Leuk topic en ik ben voor mezelf ook maar eens een lijstje gaan maken.
Deze lijst zijn (makkelijke) soorten die ik nog niet heb gezien in Nederland.
Hoewel ´makkelijk´ wel relatief is, maar ben ze zelf nog niet tegen gekomen int veld en heb deze soorten ook nog niet getwitcht.
En bij de volgende 5 soorten vind ik ik het toch wel mooier om ze zelf tegen te komen, dan ze te twitchen en bij deze is dat ook goed mogelijk.

1. Zwarte ooievaar
2. IJsgors
3. Strandplevier
4. Grote karekiet
5. Grauwe kiekendief

Vandaag trouwens een duinpieper over de telpost Dal van Deelen gehad. Anders had die ook op deze lijst gestaan.

IJsgors en GrKiek zijn makkelijker dan Zw ooi
M.v.g. Bastiaan van de Wetering

Levenslijst
Vogels: 293
Nachtvlinder 340
Dagvlinders: 43
Libellen: 52

Bastiaan van de Wetering

Dan zal ik er ook maar eentje maken.

Veel zeesoorten, maar voor mij moeilijk

1. Noordse stormvogel
2. Alk
3. Roodhalsfuut
4. Parelduiker
5. Porseleinhoen

Verder wil Reuzenstern, Noordse pijlstormvogel en Nachtzwaluw niet lukken
M.v.g. Bastiaan van de Wetering

Levenslijst
Vogels: 293
Nachtvlinder 340
Dagvlinders: 43
Libellen: 52

DKoppenol

Citaat van: Bastiaan van de Wetering op september 07, 2013, 18:46:10 PM
Dan zal ik er ook maar eentje maken.

Veel zeesoorten, maar voor mij moeilijk

1. Noordse stormvogel
2. Alk
3. Roodhalsfuut
4. Parelduiker
5. Porseleinhoen
Verder wil Reuzenstern, Noordse pijlstormvogel en Nachtzwaluw niet lukken

Moet je een keer mee naar Herfstkamp Schier, zeetrektellen, met de JNM.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

frankmeer

Maar de zeesoorten zijn voor Bastiaan ook wel stukken dichter bij huis te vinden.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Bastiaan van de Wetering op september 07, 2013, 18:42:11 PM
Citaat van: Jochem van de Kamp op september 05, 2013, 17:42:24 PM
Leuk topic en ik ben voor mezelf ook maar eens een lijstje gaan maken.
Deze lijst zijn (makkelijke) soorten die ik nog niet heb gezien in Nederland.
Hoewel ´makkelijk´ wel relatief is, maar ben ze zelf nog niet tegen gekomen int veld en heb deze soorten ook nog niet getwitcht.
En bij de volgende 5 soorten vind ik ik het toch wel mooier om ze zelf tegen te komen, dan ze te twitchen en bij deze is dat ook goed mogelijk.

1. Zwarte ooievaar
2. IJsgors
3. Strandplevier
4. Grote karekiet
5. Grauwe kiekendief

Vandaag trouwens een duinpieper over de telpost Dal van Deelen gehad. Anders had die ook op deze lijst gestaan.

IJsgors en GrKiek zijn makkelijker dan Zw ooi
Nou... Bij mij is het aantal waarnemingen van Zwarte Ooievaars met 21 ruim hoger dan Grauwe Kiek (6) en Ijsgors (4). Het is maar waar je woont en vogelt...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

augustvansteensel

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 07, 2013, 18:59:21 PM
Citaat van: Bastiaan van de Wetering op september 07, 2013, 18:42:11 PM
Citaat van: Jochem van de Kamp op september 05, 2013, 17:42:24 PM
Leuk topic en ik ben voor mezelf ook maar eens een lijstje gaan maken.
Deze lijst zijn (makkelijke) soorten die ik nog niet heb gezien in Nederland.
Hoewel ´makkelijk´ wel relatief is, maar ben ze zelf nog niet tegen gekomen int veld en heb deze soorten ook nog niet getwitcht.
En bij de volgende 5 soorten vind ik ik het toch wel mooier om ze zelf tegen te komen, dan ze te twitchen en bij deze is dat ook goed mogelijk.

1. Zwarte ooievaar
2. IJsgors
3. Strandplevier
4. Grote karekiet
5. Grauwe kiekendief

Vandaag trouwens een duinpieper over de telpost Dal van Deelen gehad. Anders had die ook op deze lijst gestaan.

IJsgors en GrKiek zijn makkelijker dan Zw ooi
Nou... Bij mij is het aantal waarnemingen van Zwarte Ooievaars met 21 ruim hoger dan Grauwe Kiek (6) en Ijsgors (4). Het is maar waar je woont en vogelt...
Zwarte Ooievaar heb ik ook nog niet.
Op een gegeven moment in juli zat er een 100 meter van de camping af in een slootje langs het fietspad.
Helaas toch gemist! Blijft een moeilijke soort...
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Tom1980

#76
1...Visarend                                                                                                       
2...Slangenarend                                                                                               
3...Ruigpootbuizerd                                                                                         
4...Zwarte Wouw                                                                                             
5...Draaihals                                                                                                       
  En zo kan ik nog wel,even doorgaan :-) 
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Thijs Verhoef

Citaat van: Thijs Verhoef op september 03, 2013, 16:51:56 PM
Citaat van: frankmeer op september 03, 2013, 16:33:18 PM
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=242095.0 visarend haast gegarandeerd zou ik zeggen
Gouden tip, bedankt! Heb me zojuist ingeschreven. Ik laat hier nog wel even weten hoeveel we er hebben gezien  ;)

Hoewel de weersomstandigheden beter hadden gekund was de tocht zeker de moeite waard. Top dus! Bedankt.
Zeearend  :right: (3 ex)
Visarend  :right: (7 ex)
Groeten van Thijs Verhoef

Dit bericht is verzonden met 100% gerecyclede elektronen.

redcheesehead


laatvlieger

Wenslijst:

-2. Reuzenalk
-1. Dunbekwulp
1. Steppehoen
2. Kraagtrap
3. Daurische Kauw
4. Ivoormeeuw
5. en dan wordt het lastig...
(Harlekijneend? Steller's Eider?, Grote Kanoet? Koningseider?, Stekelstaartgierzwaluw?, Witstaartkievit?, Renvogel?, Reuzenzwartkopmeeuw?, Douggals stern?, Spaanse Keizerarend?, Havikarend?, Woestijngrasmus?, Siberische Lijster?, Goudlijster?, Siberische Boompieper?, Witkopgors?, Wilgengors?, ... ) Dan toch maar Dougalls stern! 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

DKoppenol

Ik ben voor Reuzenalk!!! Trekduif is ook goed hoor.
http://longnow.org/revive/passenger-pigeon-workshop/ Dunbekwulp ken ik niet, maar moet ook wel lukken denk ik zo.

Olifantsvogel, Dodo, Lepelbekstrandloper(bijna), Grutto (bijna)...
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

frankmeer

#81
Citaat van: Thijs Verhoef op september 08, 2013, 14:01:39 PM
Citaat van: Thijs Verhoef op september 03, 2013, 16:51:56 PM
Citaat van: frankmeer op september 03, 2013, 16:33:18 PM
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=242095.0 visarend haast gegarandeerd zou ik zeggen
Gouden tip, bedankt! Heb me zojuist ingeschreven. Ik laat hier nog wel even weten hoeveel we er hebben gezien  ;)

Hoewel de weersomstandigheden beter hadden gekund was de tocht zeker de moeite waard. Top dus! Bedankt.
Zeearend  :right: (3 ex)
Visarend  :right: (7 ex)

Graag gedaan en mooi dat ze beide gelukt zijn! In 2008 hadden we op de tocht ook ca. 7 Visarenden. Maar wat is nu je nieuwe top 5?
Frank van der Meer

Jeroen75

Laat ik mijn top 5 dan ook maar toevoegen. Al wat mooie tips gezien hier :)

1) Roerdomp
2) Havik
3) Roodhalsfuut
4) Raaf
5) Appelvink

Verder wat (volgens deze site) algemene soorten, die ik maar niet te zien krijg zoals Sperwer, Geelgors en Waterral... zijn die nou echt zo algemeen?

Met vriendelijke groet,
Jeroen G.

augustvansteensel

Sperwer in ieder geval wel. ;)
Sperwer en havik zul je zeker nog wel tegenkomen!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Jeroen75

Ja dat zijn ook typisch van die soorten waar je niet echt op af kunt gaan, die kom je tegen of niet, heb ik het idee!

Raaf is wel een beetje een schaamsoort. Ik woon inmiddels 4 jaar in Arnhem en als je ze ergens zou verwachten... Ik heb ook al heel vaak gedacht dat ik er een zag, maar ja, dan toch weer niet zeker of het misschien toch niet gewoon een groot uitgevallen kraai was.
Met vriendelijke groet,
Jeroen G.

peter van santbrink

Citaat van: Jeroen75 op september 08, 2013, 21:48:12 PM
Laat ik mijn top 5 dan ook maar toevoegen. Al wat mooie tips gezien hier :)

1) Roerdomp
2) Havik
3) Roodhalsfuut
4) Raaf
5) Appelvink

Verder wat (volgens deze site) algemene soorten, die ik maar niet te zien krijg zoals Sperwer, Geelgors en Waterral... zijn die nou echt zo algemeen?

Geelgors is in het oosten van het land volgens mij vrij algemeen, Waterral is erg schuw, die hoor je meer dan dat je 'm te zien krijgt. Roerdomp is ook zo'n soort die je niet vaak te zien krijgt (hoort 'm eerder), grootste kans is volgens mij in de winter (of mazzel hebben dat ie een keer overvliegt).

Appelvink kan ook schuw zijn, verstandig om van deze soort z'n typische geluid te onthouden, dit helpt bij het zoeken

Was vandaag na wederom melding van de Steppekiekendief toch naar Biesbosch gegaan; helaas nam ik blijkbaar de verkeerde afslag met de fiets (van pont naar rechts), bleek afgesloten dus snel de via de andere kant, kwam al snel aantal vogelaars tegen die melden dat ze 'm na de laatste melding (11:15) niet hadden gezien; toch maar richting de plek, stonden aardig wat mensen, helaas net Smelleken (zou nieuwe soort voor me geweest zijn) gemist en na klein uurtje hoop opgegeven (veel mensen gingen ook verder kijken).

Nog even poging voor de Buidelmees/Grauwe Klauwier bij de Bandijk maar geen succes (even gesproken met collega vogelaar die ook al aantal uur voor de Buidelmees aanwezig was).

Teleurgesteld weer terug naar huis en ja hoor in de trein vlak bij huis zie ik dat de Steppekiekendief weer gemeld wordt met ook zeer mooie foto's van Toy Janssen (http://waarneming.nl/waarneming/view/78989148), flink balen dus  :angry: :'(

simonvb

Citaat van: peter van santbrink op september 08, 2013, 23:07:27 PM
Citaat van: Jeroen75 op september 08, 2013, 21:48:12 PM

Was vandaag na wederom melding van de Steppekiekendief toch naar Biesbosch gegaan; helaas nam ik blijkbaar de verkeerde afslag met de fiets (van pont naar rechts), bleek afgesloten dus snel de via de andere kant, kwam al snel aantal vogelaars tegen die melden dat ze 'm na de laatste melding (11:15) niet hadden gezien; toch maar richting de plek, stonden aardig wat mensen, helaas net Smelleken (zou nieuwe soort voor me geweest zijn) gemist en na klein uurtje hoop opgegeven (veel mensen gingen ook verder kijken).

Nog even poging voor de Buidelmees/Grauwe Klauwier bij de Bandijk maar geen succes (even gesproken met collega vogelaar die ook al aantal uur voor de Buidelmees aanwezig was).

Teleurgesteld weer terug naar huis en ja hoor in de trein vlak bij huis zie ik dat de Steppekiekendief weer gemeld wordt met ook zeer mooie foto's van Toy Janssen (http://waarneming.nl/waarneming/view/78989148), flink balen dus  >:( :'(

Maar Peter, heb je verder geen mooie vogels gezien? Misschien genoten van de mooie Biesbosch? 
Met vriendelijke groet,

Simon

peter van santbrink

#87
Citaat van: simonvb op september 09, 2013, 12:25:34 PM
Citaat van: peter van santbrink op september 08, 2013, 23:07:27 PM
Citaat van: Jeroen75 op september 08, 2013, 21:48:12 PM

Was vandaag na wederom melding van de Steppekiekendief toch naar Biesbosch gegaan; helaas nam ik blijkbaar de verkeerde afslag met de fiets (van pont naar rechts), bleek afgesloten dus snel de via de andere kant, kwam al snel aantal vogelaars tegen die melden dat ze 'm na de laatste melding (11:15) niet hadden gezien; toch maar richting de plek, stonden aardig wat mensen, helaas net Smelleken (zou nieuwe soort voor me geweest zijn) gemist en na klein uurtje hoop opgegeven (veel mensen gingen ook verder kijken).

Nog even poging voor de Buidelmees/Grauwe Klauwier bij de Bandijk maar geen succes (even gesproken met collega vogelaar die ook al aantal uur voor de Buidelmees aanwezig was).

Teleurgesteld weer terug naar huis en ja hoor in de trein vlak bij huis zie ik dat de Steppekiekendief weer gemeld wordt met ook zeer mooie foto's van Toy Janssen (http://waarneming.nl/waarneming/view/78989148), flink balen dus  >:( :'(

Maar Peter, heb je verder geen mooie vogels gezien? Misschien genoten van de mooie Biesbosch? 

Had gisteren eigenlijk geen tijd om te vogelen maar die Steppekiekedief deed mij toch reizen naar de Biesbosch; stond daar dus klein uur, werd ook nog eens bewolkt (was met fiets) en moest nog veel thuis doen, ben dus achteraf te vroeg weggegaan maar net als vele mede vogelaars hadden we toch het idee dat de vogel verder was getrokken, wat achteraf dus niet waar was.

Ga zeker nog een keer terug om een hele dag rustig in de omgeving te fietsen en genieten van de natuur (hoewel ik wel weer 4x gestoken ben door die vervelende steekinsecten...)

heb trouwens naast m'n "frustratie" lijstje ook nog een "gewone" lijst;

1: Bijeneter
2: elke roofvogel die ik nog niet gezien heb
3: Griel
4: Zwarte Specht
5: Draaihals

HPM


- Griel terug als broedvogel in Nederland
- Matkop terug als broedvogel in mijn omgeving
- Veldleeuwerik terug als broedvogel in mijn omgeving
- Zwarte Specht terug als broedvogel in mijn omgeving
- Middelste Bonte Specht als broedvogel in mijn omgeving
Herman van der Meer

Oenanthe

Zo'n lijstje heb ik ook nog wel:

1 tapuit terug als broedvogel
2 paapje terug als broedvogel
3 veldleeuwerik terug als broedvogel
4 wulp terug als broedvogel
5 grauwe klauwier terug als broedvogel

Omdat ik niet te veeleisend wil zijn geldt deze lijst alleen voor Berkheide en Meijendel, al broedt de veldleeuwerik nog op Lentevreugd, dat met een beetje goede wil als onderdeel van Berkheide mag worden beschouwd. ;)
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips