Zwart-rode kever Flores, Indonesië

Gestart door Mark27, augustus 27, 2013, 15:49:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark27

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Lijkt op een Kniptor maar is, denk ik, dit niet.
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/78553094
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera gezien op 2012-06-12 Indonesia - Kelimutu NP
Foto's:


bij voorbaat dank Mark Schellekens
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

heb daar wel wat van maar helaas heb ik daar nog geen genus bij verzonnen. hopelijk van het najaar dat ik er in de collectie van het zma wat van kan vinden. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Is dus iets aparts? Of valt het mee? Toen ik hem zag dacht ik meteen "Kniptor" maar op de foto zag ik dat het dat misschien toch niet was.....
Ben benieuwd!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

kom daar pas de 3e zaterdag van september. dus even geduld. het gaat in deze alleen om het genus. de soort zal een probleem worden daar er meerdere gelijkende soorten zijn. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Maakt niet uit Toon, het heeft geen haast! Ben al blij dat je er de moeite voor neemt.
Alvast bedankt!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

heb in de collectie gekeken maar ik kom niet verder dan languriidae. misschien genus tetralanguria. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Bedankt Toon. Dat is al mooi dat je de familie hebt gevonden. Ik zou ook wel eens in de collectie willen kijken, vooral de vlinders en nachtvlinders.....

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

dan heb je aan een dag niet genoeg en het is erg mooi en interessant om de soorten te zien en daardoor wat kennis ervan te krijgen. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Ik heb al wel veel info over de dagvlinders van Flores (oa lijsten van Rienk de Jong) maar zou ook een aantal boeken willen bekijken uit de bibliotheek.
De nachtvlinders en micro's lijkt me onbegonnen werk als ik al kijk hoeveel soorten ik gefotografeerd heb over de jaren daar.....

Nogmaals dank!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens